Sessiz lüks gibi minimalizm odaklı sade stillerden çabuk sıkılan Z Kuşağı ‘charm’ adı verilen küçük aksesuarlara düşkün. Bu aksesuarlar özellikle çanta, ayakkabı ve terliklerde kullanılıyor. Bazıları bir-ikisiyle yetinirken bazıları çok sayıda irili ufaklı aksesuarla ‘kaotik’ bir hava yaratarak farkını ortaya koyuyor.
#Moda14-24 Ocak arasında Milano ve Paris’te 2022-23 Sonbahar/Kış koleksiyonlarının sergilendiği erkek moda haftaları düzenlendi. Lüks markaların kreasyonlarında da sokaktaki yansımalarını geçen hafta incelediğimiz renkli tasarımlar var. Louis Vuitton’dan Dior’a moda devlerinin yeni koleksiyonlarını mercek altına aldık; Türk tasarımcı Serdar Uzuntaş’la moda yolculuğunu konuştuk.
#ModaVitrinlerde, 2017-2018 sonbahar-kış koleksiyonları hızla yerini alırken, dünyanın dört büyük moda başkenti New York, Londra, Milano ve Paris moda haftalarında. önümüzdeki yazın koleksiyonları sergilendi. Modanın kutsal ayı henüz sona ermişken, öne çıkan markalara, defilelere ve trendlere bir göz atalım...
#ModaBir ay süren moda maratonunun sonuna geldik. İlkbahar-yaz 2017 Prêt-à-Porter/ hazırgiyim moda haftalarının sonuncusu olan Paris Moda Haftası her zamanki gibi en görkemli şekilde gerçekleşti. Haftada, önemli modaevlerindeki tasarımcı değişikliklerinden Kim Kardashian’ın silahlı soyguna uğramasına kadar birçok konu kulislerde hararetle konuşuldu.
#Kim KardashianSlyvie Maysonnave hem trendleri tahmin eden hem de bunların etkili olması için temaslarda bulunan modern moda gurularından. Kilit kurumlar için tahminler yapıyor; gazetecilere, moda öğrencilerine ve satın alma sorumlularına yarının modasını anlatıyor. Sezon trendlerini 18 ay önceden seziyor. Resmen modayı kokluyor. Dünyanın en eski moda okulu ESMOD davetlisi olarak İstanbul’daydı ve 2012 yılının modasını anlattı
Erkek hazır giyim sektörünün buluştuğu Piti Uomo organizasyonu, Floransa’yı hareketlendirdi. 15 Ocak’ta Milano’da başlayan Erkek Moda Haftası’nda da ünlü markaların erkekler için hazırladığı 2011 kış koleksiyonları tanıtıldı. Özetle; bu ay moda dünyasında kadınlar gölgede, erkeklere özel tasarımlar başrolde...
Kış yeni geldi ama önümüzdeki yazın gözlükleri şimdiden belli oldu. 2009 frapan modellerin yılı olacak. Giyim modasının etkisiyle mor öne çıkacak. Prada, D&G, Ray Ban, Miu Miu gibi markalarda kalın saplı, çok büyük logolu, geniş gözlükler var. Bvlgari ve Versace de Swarovski kristalleriyle bezeli, inci, opal ve mercan gibi taşların kullanıldığı gözlükler yapmış.
Bardağı taşıran son damla, geçen hafta Milano Moda Haftası’nda Prada defilesi sırasında damladı. Ayakkabıların dengesizliği ve içine giyilen kaygan çoraplar yüzünden iki manken, iki seksen yere uzandı, biri de dengesini kaybedip sendeledi. Tekerlek topuklu Ferre’ler, iğne topuklu Pucci’ler, yalnız topuktan ibaret olan Aminaka Wilmont tasarımları ve galoş görünümündeki Rick Owens’lar marjinallikte birbirleriyle yarıştı. Defileleri izleyen herkes içinden aynı soruyu tekrarladı: "İşi topuklu ayakkabı cambazlığını gerektiren mankenler bile sapır sapır dökülüyorsa, biz zavallı faniler ne yapacağız?"
Yves Saint Laurent, modada büyük ağırlığı olan, yönetilmesi güç bir marka. Efsanevi kurucusu, bu ismi zirveye taşıyıp yıllarca orada tuttuktan sonra kenara çekildiğinde, yerini Tom Ford gibi yine çok karizmatik bir tasarımcı doldurmuştu. Onun da gitmesinden sonra yerine geçecek insanın ezilmemek için olağanüstü olması gerekiyordu. Markanın sahibi Gucci Grubu, Stefano Pilati adlı bir İtalyanı bu göreve uygun buldu. Pilati ilk iki sezonunda büyük bir yenilik yapmaya cesaret edemedi. Belki böyle temkinli davranmakta haklıydı, ama bu yüzden de çok eleştirildi. Nihayet şimdi öne çıkıyor, kendini kanıtlıyor. ID Dergisi, son sayısını ona ve yeni koleksiyonuna ayırdı.