Birleşik Krallık’ta, kripto varlıklara bağlı türevler ve borsa senetleri satışının yasaklanması, kripto para piyasalarında genel satış dalgası yarattı. En yüksek hacimli ilk 100 birimden 94’ünün değeri son 24 saatte düştü ve ilk 10 birimin tamamı düşen birimler arasındaydı.
#BitcoinKur ve faizlerdeki artışa 3 aşamalı ÖTV sisteminin yarattığı negatif yansıma da eklenince haziran ayında yüzde 40’a yakın daralan otomotiv pazarı, temmuz ayında benzer kayıp yaşadı. Bu da pazarın 7 ayda şimdiden yüzde 16 küçülmesine neden oldu. Ağustos ayının yarısının da tatil olması nedeniyle işlerin kötü gitmeye devam edeceğini düşünen sektör temsilcileri acil önlem için çağrı yapıyor.
#ÖTVTuristlerin bu yılın haziran-eylül dönemini içeren yaz aylarında yaptığı alışverişlerden en büyük payı Orta Doğu ülkeleri alırken, Çinli ve Rus turist de organize perakendeye can suyu oldu. Türkiye ile Rusya ilişkilerinin düzelmesinin ardından söz konusu dönemde Rus turistlerin yaptığı harcamalarda yüzde 226'lık artış görülürken, Çinlilerin alışverişleri geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 294 arttı.
#PerakendeDünya zeytin üretiminde ilk 5’te yer alan Türkiye’nin zeytinyağı ihracatına kısıtlama getirmesi, Avrupa’da kuraklıkla birleşince dünyada zeytinyağı fiyatları yüzde 100’ün üzerinde arttı. Artan fiyatlar nedeniyle İspanya’da zeytinyağı hırsızlıklarının başladığı belirtilirken; Türkiye’deki üreticilerse, “Alıcılar Türkiye’den satın almayı planladıkları yağları Tunus ve Suriye’den tedarik etme çalışıyor” diyerek pazar kaybına dikkat çekiyor.
#ZeytinOkul heyecanı yaklaşırken veliler ihtiyaç listelerini hazırladı, ‘En uyguna nasıl tamamlanır’ telaşında. Marketler ve online sitelerde yapılan kampanyalara ilgi büyük. İstanbul’da kırtasiye alışverişinin kalbi Tahtakale’de ise binbir çeşit ürün ve fiyatı yerinde inceledik. Fiyatlar geçen yıla göre yüzde 40 ila 75 arasında artmış durumda. Temel ihtiyaç listesini 750 TL’ye veren de var, 4 bin TL’ye veren de...
#OKULBMD Başkanı Sinan Öncel, geçen sene Türkiye’deki yabancı alışverişlerinde, yüzde 245 artış olduğunu, bir numaraya ise Rusların yerleştiğini söyledi. Öncel, “Lüks markalar Moskova’dan çekildi. Artık alışverişe Avrupa’ya gidemeyen zengin Ruslarla sadece İstanbul ve Antalya’da buluşabilen lüks markaların kapısında kuyruk var. Dünya devleri tek tek Türkiye operasyonlarını büyütüyorlar’’ dedi.
#Sinan ÖncelUygun fiyatlı ürünlerin satıldığı outlet AVM’ler pandemi sonrası dikkat çeken bir yükseliş sergiliyor. Enflasyonun etkilediği ABD ve İngiltere gibi ülkelerde outlet AVM’lere olan talep artarken, Türkiye’deki yetkililer de ziyaretlerin pandemi öncesi dönemi geçtiğini belirtiyor. Sektör temsilcileri, tüketicilerin artık bir önceki sezonun ürünlerini almayı sorun etmediğini ifade ediyor.
#AVMAlmanya’da mayıs ayında yine bir dizi yenilikler hayatımıza girdi. Güneş enerjisinden online alışverişe, biranın pahalanmasından iş yerinde koronavirüs pandemisi nedeniyle uygulanan yeni kurallara, hatta yine pandemi nedeniyle yıllık vergi beyanı için tanınan ek süreye kadar birçok yeniliklerin, biz tüketicilerin günlük hayatını etkiyeceğini şimdiden söyleyebiliriz.
#AlmanyaGün geçmiyor ki metaverse’e yönelik yeni bir haber, araştırma, gündem ya da uygulama ile karşılaşmayalım. Metaverse’ün bu kadar ön planda olmasının en büyük nedenlerinden biri, metaverse ile ortaya çıkacak olan yeni ekonomik fırsatlar: Goldman Sachs ve Morgan Stanley metaverse'ü 8 trilyon dolarlık bir pazar olarak tanımlarken, Citi Group’un yaptığı bir analiz, metaverse ekonomisinin 2030 yılına kadar 13 trilyon dolara çıkabileceğini ortaya koyuyor…
#Ergi ŞenerOvr isimli oyun tabanlı Metaverse platformunda, Türkiye’de 20 bin, İstanbul’da 11 bini aşkın parsel satıldı. Dünyanın 1.6 trilyon parsele bölündüğü bu sanal evrende Türkiye’nin en değerli arazileri çoktan satın alınmış durumda. Çırağan Caddesi üzerinde parsel bulmak imkânsız. Stadyum, saray, cami, köprü gibi sembol alanlar çoktan satılmış. İstanbul’da ortalama bir parselin bedeli 200 lira. Bağcılar’da bir Metaverse parseli 135 lirayken, Ortaköy sahilinde bu rakam 500 liraya çıkıyor. İstanbul’da geniş bir sanal arazi almanın bedeli ise 20 bin liralara ulaşıyor.
#İstanbulÇocuğunuza alacağınız bir atıştırmalık paketinde taptaze bir meyve fotoğrafı sizi ne kadar cezbeder? Meyveyi bir türlü yediremediğiniz çoğunuza sağlıklı bir atıştırmalık vermenin huzurunu yaşıyor olabilirsiniz ama bir de paketin arkasını çevirmenizi tavsiye edeceğim. Çocuğunuza meyve yerine şeker yediriyor olabilirsiniz. Zira ilave şekerin 60’dan fazla başka adı var…
#AtıştırmalıkVisa kartları ile 1 milyarın üzerinde ilave temassız işlem yapıldı. Avrupa genelinde temassız işlem limitlerinin arttırılması üzerinden bir yıldan az bir süre geçti; bu süreçte Visa kartları ile yapılan ek temassız işlem adedi bir önceki dönemin 1 milyar adet üzerine çıktı.
#Visa Kartİçinde bulunduğumuz ve işletmeleri ve sektörleri radikal bir biçimde etkileyen değişim süreci, pazarlamanın geleneksel tanımının ve uygulama alanlarının da yeniden gözden geçirilmesini gerektiriyor… Yeni teknolojiler, özelikle yapay zekâ, büyük veri, 5G ve IoT (nesnelerin interneti), her sektördeki firmaların müşterileri ile etkileşim kurma şeklini önemli ölçüde değiştiriyor. Bu teknolojiler ve hayatımıza giren artan dijital kanallar ile pa-zarlamacılar artık, müşterilerinin yaşamlarına değer katmak için her zamankinden daha fazla fırsata sahipler.
#Ergi ŞenerABD'de kasım ile aralık aylarını kapsayan ve "Tatil Sezonu (Holiday Season)" olarak adlandırılan dönemde perakende satışların, geçen yıla göre yüzde 3,6 ila yüzde 5,2 arasında artarak 755,3 milyar dolar ile 766,7 milyar dolar arasında gerçekleşmesi bekleniyor.
#Holiday SeasonALMANYA’da bu ay yürürlüğe giren bir dizi yenilikler nedeniyle, günlük hayatımızı ciddi anlamda etkileyeceğe benziyor. Federal hükümet tarafından koronavirüs pandemisiyle mücadele kapsamında karara bağlanan ve 2 Kasım’da uygulamaya konulan yeni kısıtlamalar, bir yandan sosyal mesafeyi korumayı amaçlıyor, öte yandan ise kamusal alandaki günlük hayatın hızını kesiyor. Bir ay boyunca yürürlükte kalacak olan yeni tedbirler ve bunun yanı sıra kasım ayı itibariyle uygulamaya giren yeni yasal düzenlemeleri sizler için derledik:
#AlmanyaRekabetin, tüketiciyi koruyan gizli bir kahraman gibi olduğunu ifade eden Rekabet Kurumu Başkanı Birol Küle, “Bu mesajı kamuoyu ve tüketicilerle etkili biçimde paylaşabilmek adına kamu spotu yaptırma fikrini benimsedik. Kamu spotunda, tekellerin ve kartellerin yarattığı, tüketici refahını sömüren tekdüze, renksiz ve fakirleştiren piyasa yapılarının, rekabetin ve Rekabet Kurumu’nun en büyük düşmanı olduğu mesajını verdik” dedi.
#Gazetehaberleri