Dışarıda içtiğimiz kahvenin kalitesi ve çeşitliliği arttıkça evde demlediklerimizde de yüksek bir standart arar olduk. Bunun yolu da elbette doğru metotları uygulamaktan ve iyi çekirdek seçmekten geçiyor. Jürimize eve alırken hangi çekirdekleri tercih ettiklerini sorduk.
#GİZEM DİNÇBAŞSadece meşhur kahvesiyle değil, Kolonyal tarzı binaları, renkli sokakları, tarihi Bolivar Meydanı, Botero’nun müzesi ve botanik bahçesiyle Kolombiya’nın başkenti Bogota görülmeye değer bir şehir. Her ne kadar uyuşturucu kartelleri sebebiyle ülkenin ünü kötü olsa da İstanbul’dan 14 saatlik bir ucuş sonrası “İyi ki gelmişim” diyeceksiniz.
#SeyahatGeçen haftaki yazımda latte ısmarlayan bir kadınla ilişkimin başlamadan biteceğini yazdım. Hayat çelişkilerden ibaret. Eşim Linda, iflah olmaz bir cappuccino müptelası. Ben Afrika çekirdeği olunca espresso’cu, aksi takdirde cortado veya macchiato’cuyum. Hanım hep cappuccino! “Ya Türk kahvesi, o yoksa illa da sütlü kahve” diyor!
#TürkiyeBize olan uzaklığı nedeniyle gözardı edilse de dünyanın en popüler seyahat noktalarından Kolombiya. Karlarla kaplı dağları, kızgın volkanları, ıssız çölleri, yılın neredeyse tamamında güneşli plajları ve kültürünün son damlasına kadar işlemiş yerli kültürü ile gözde bir turistik ülke. En güzeli de Kolombiya’nın vize istememesi! Gümrük memuru ne kadar kalacağınızı sorup 90 günlük kalış damgası vuruyor pasaportlarınıza, o kadar…
#Kolombiya GezisiTürkler olarak çok uzun süre kahve kültürümüzde Türk kahvesinden başka bir seçeneğimiz olmadı. Ancak globalleşen dünyayla birlikte farklı kültürlerin de kahveleriyle tanıştık, tanıştıkça da damak tadımız gelişti. Bunun sonucu olarak İstanbul’un sokakları yeni nesil 3. dalga denilen, kahve çekirdeğini yerinden alıp kendisi kavurup anında servis eden dükkânlarla doldu. Çok da iyi oldu! İşte size bir kahvesini mutlaka içmeniz gereken o dükkânları toparladık.
#Kahve2023 yılında 10 milyar dolarlık ihracat hedefine ulaşabilmek için Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu (ŞTG), yeni bir tema ve strateji belirledi. Buna göre Türkiye “Şeker ülkesi- Delightland” temasıyla tanıtılacak. Dubai Gulfood’da dünyaya tanıtılan yeni tema ile 2015’te öncelik Güney Amerika kıtası olmak üzere 40 ülkede aktivite yapılacak.