Garanti BBVA, sürdürülebilirlik ve dijitalleşme odaklı çalışmalarını kararlılıkla sürdürüyor. Bankanın sürdürülebilirlik stratejilerinin merkezinde “yeşil ve sosyal sürdürülebilirlik” ile dijitalleşmenin entegrasyonu bulunuyor. Bankanın bu alanlarda gerek kurum içinde gerekse müşterilerine dönük çalışmalarını değerlendiren Garanti BBVA Genel Müdür Yardımcısı Cemal Onaran, “Sürdürülebilirlik” ve “Finansal Kapsayıcılık” bankamızın 6 stratejik önceliğinden ikisini oluşturuyor. Burada ana ortağımız BBVA’nın da stratejileriyle uyumlu ilerliyoruz ve iki tarafın birleşimiyle daha etkili bir sinerji yakalıyoruz. Bir diğer stratejik önceliğimiz ise “Data ve Teknoloji” yani dijitalleşme… Sürdürülebilir kalkınma, artık sadece bir hedef değil, iş dünyası için bir zorunluluk haline geldi. Dijitalleşmenin bu dönüşüme olan katkısı ise yadsınamaz. Banka olarak müşterilerimizin sürdürülebilir projelerine destek verirken, kendi operasyonlarımızda da çevresel etkileri azaltmak için yenilikçi teknolojilerden yararlanıyoruz. Bu kapsamda enerji tasarrufumuzu artırmaya yönelik olarak “Uzak Göz” adını verdiğimiz dijital takip sistemimiz sayesinde, 2023 sonu itibarıyla genel müdürlük ve 293 şubemizde enerji tüketimini optimize ederek, 2019 yılına kıyas ile elektrik tüketiminde %15’lik bir azalma sağladık. Bu sistemi daha fazla lokasyona yaygınlaştırmayı hedefliyoruz.” dedi.
#Sponsorlu İçerikBilişim Sanayicileri Derneği (TÜBİSAD), bilişim sektöründe faaliyet gösteren scale-up ölçeğindeki şirketlerin büyüme ve birer unicorn olma yolculuklarında onlara rehberlik etmek amacıyla tasarlanan TÜBİSAD Scale-Up Gelişim Programı’nı 17 Eylül’de gerçekleştirdiği lansmanla tanıttı. Etkinlikte KOSGEB Başkanı Ahmet Serdar İbrahimcioğlu açılış konuşmacıları arasında yer aldı.
#TÜBİSADUlaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, “Pegasus 2023 yılında tek başına 32 milyona yakın misafiri ağırladı. Bunların yaklaşık 12 milyonu iç hat, 20 milyonu da dış hat misafiriydi. Bu sayede 2023 yılında 2 milyar doların üstünde hizmet ihracatını ülkemize kazandırdı” dedi.
#Abdulkadir UraloğluABB, Ankara’da kazı çalışma noktalarından ulaşım biniş verilerine, cadde-sokak yetki sınırlarından kent rehberine kadar birçok bilginin yer aldığı Şeffaf Ankara uygulamasını başlattı. Vatandaşlar, uygulamada kentteki tüm kazı çalışmalarının detaylarını görebilecek eğer kaçak kazı yapılıyor ise belediyeye bildirebilecek. Çalışmalarda kusurlu olan kurumlar da tespit edilebilecek.
#Murat YILMAZHer sektör gibi perakende de dijitalleşmenin etkisi ile ciddi bir dönüşümden geçiyor. Müşterilerin alışveriş alışkanlıklarının değişmekte olduğu ve sürekli yeni dijital kanalların devreye girdiği bu dönemde, perakendecilerin tüketicilerle etkileşim ve bağ kurma yeteneği her zamankinden daha önemli hale geliyor. Yapay zekâ, blokzinciri, metaverse gibi teknolojilerin perakendedeki uygulamaları; son araştırmalar ve öne çıkan yeni müşteri trendleri doğrultusunda yeni nesil perakendeyi tüm detaylarıyla analiz ettim.
#Ergi ŞenerTurkcell’in kurumların uçtan uca dijitalleşmesine destek olduğu şirketi Dijital İş Servisleri, robotik süreç otomasyonu (RPA) teknolojisini kullanarak yeni çözümünü hayata geçirdi. Bu teknolojik çözüm sayesinde işletmelerde yoğun zaman ve kaynak tüketen rutin işlerin, belirlenen yazılım senaryoları doğrultusunda otomasyon desteğiyle yapılması sağlanıyor.
#TurkcellSon yıllarda, önemi gittikçe artan “büyük veri” (big data), dijital dö-nüşümün temel yapı taşlarından biri olarak iş dünyasının da önemli bir bileşeni haline geldi. “Yeni altın” ya da “yeni petrol” olarak da ifade edilen büyük veriyi nasıl kullanacağınıza ya da verilerinizden yola çıkarak karar süreçlerinizi nasıl daha verimli hale getireceğiniz konusunda hazırlıklı değilseniz, bir an önce bu konuya eğilmenin tam zamanı…
#Ergi ŞenerHowden Türkiye, Ortadoğu ve Afrika Bölge Üst Yöneticisi (CEO) Atınç Yılmaz, "Zor bir yılı geride bıraktık. Sigorta şirketlerinin geçtiğimiz yıl dünya genelinde yaptığı ödeme tutarı 84 milyar dolar. Koronavirüs (Kovid-19) kaynaklı ödemeler bu rakamın 30 milyar dolarını oluşturuyor." dedi.
#Howdenİşletmelerin dijital iş ortağı Vodafone Business, sunduğu çözümlerle bütçesini zorlamadan iş süreçlerini verimli bir şekilde sürdürmek isteyen esnaf kendi işine sahip profesyonellere destek oluyor. En son teknolojileri avantajlı paketlerle sunarak her adımda esnaf ve profesyonellerin yanında yer alan Vodafone Business; şimdi de esnaf ve profesyonelleri 24 ay ödeme kolaylığıyla cep telefonu sahibi yapıyor. Kampanya kapsamında alınan cihaz adrese ücretsiz teslim edilecek. Esnafımız, Vodafone Online Mağaza üzerinden de ihtiyacına uygun cihazı 24 ay ödeme kolaylığı ve ücretsiz teslimat fırsatından yararlanarak alabilecek
#VodafoneKoronavirüs ile perakende sektöründe ciddi bir dönüşüm yaşanıyor, fiziksel mağazaların rolü tekrar tanımlanıyor. Bununla birlikte, e-ticaretin büyümesini ve online kanallardan siparişlerde görülen önemli artışı, fiziksel mağazacılığın sonu olarak değerlendirmek de doğru değil. Gerçek şu ki, fiziksel mağazacılık devam edecek; sınıf ortamındaki derslerin, ofiste çalışmanın devam edeceği gibi… Ancak, e-ticaretin ve gelişen dijital servislerin perakendeciliği nasıl etkilediğini ve dönüştürdüğünü düşünmek gerekiyor.
#Ergi ŞenerGünlük yaşamını dijital olarak sürdüren, dünyadaki dönüşüme ayak uyduran milyonlarca tüketici; şirketleri ve markaları da dönüşüme zorlamayı sürdürüyordu. İletişimden alışverişe, eğlenceden bilgi paylaşımına kadar geniş bir dijital deneyimden söz ediyoruz. Dijital tüketiciler online alışveriş yapıyor, sosyal medyadan, sitelerden yorum okuyor-değerlendirme yapıyor, film izliyor, WhatsApp’tan birçok işini çözüyor. Bu yeni dijital tüketici tipi, bir süredir şirketlerin yatırımlarını belli ölçüde etkilese de COVID-19 pandemisiyle şirketler; dijitalleşme, çevik olma, hızla durumu anlayıp, bilgi kaynaklarını değerlendirme, karar alma ve uygulamaya geçirmenin ne kadar önemli olduğunun daha da farkına vardılar.
#Teknoloji2020 yılından önce küresel bir pandemiye karşı önlem almanın, pek çok işletmenin en önemli stratejik önceliği olması mümkün değildi. Ancak, mevcut krizin hem insani hem de ekonomik etkisinin artmasıyla birlikte, şirketler iş sürekliliğini ve ayakta kalmayı sağlamak için hızlı bir şekilde uyum sağlamak zorunda kaldı. Yapılan bir araştırma, endişe verici bir şekilde İngiltere'deki işletmelerin yüzde 25'inin, bu yılın başında hiçbir kriz planı olmadığını ve işletmelerin %41'inin resmi bir uzaktan çalışma politikasına sahip olmadığını ortaya koyuyor.
#CitrixTürk Telekom, son 12 ayda 1.9 milyon net abone kazanarak 49.5 milyona ulaştı. Türk Telekom’dan yapılan açıklamaya göre mobil abone sayısı 3. çeyrekte 269 bin net artışla 23.1 milyona ulaşırken, Türk Telekom’un 2008’deki halka arzdan bu yana en yüksek ilk 9 aylık net kârı 2 milyar TL’yi aştı.
#GazetehaberleriSchneider Electric Türkiye, Orta Asya ve Pakistan Bölgesi Güvenilir Güç ve Dijital Enerji İş Birimi Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Sağlam: “Biz sağlık sistemlerinde şimdiden geleceği temsil ediyoruz. Nesnelerin İnterneti tabanlı, uçtan uca bağlı sistemlerle kusursuz hizmetlerin sunulmasını sağlıyoruz. Bir sonraki adım içinse hastanelerin ‘uzaktan’ yönetimine odaklanıyoruz.”
#Schneider Electricİşletmelerin dijital iş ortağı Vodafone Business, küçük ekiplerle çalışan esnafların da dijitalleşmeyle tanışması ve iş sürekliliğini sağlaması için çözümler sunuyor. Vodafone Business’ın “Teknoloji Asistanım” paketi, ofiste yaşanabilecek teknolojik problemleri iş yerinden ayrılmadan zaman ve maliyet avantajı yaratarak çözme imkanı sunuyor. “İşim Güvende” ve “İşim Durmasın” paketleri sayesinde de esnaf cihazlarını zararlı yazılımlardan koruyor, telefonu zarar gördüğünde yerine yedek telefon alabiliyor, telefonu kapalıyken arayan müşterileri görüp geri dönebiliyor. <br><br> Bu bir ilandır
#VodafonePandemi süreciyle birlikte dünyada e-ticaretin büyük hız kazandığını belirten Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, “İngiltere, Almanya ve Rusya’da e-ticaret depoları kuracağız. Hedefimiz e-ticaret platformumuzu bölgedeki en büyük 5 oyuncudan biri yapmak” diye konuştu.
#GazetehaberleriEnerji yönetimi ve otomasyonun dijital dönüşümünde dünya genelinde faaliyet gösteren Schneider Electric, dijital dönüşümü mümkün kılacak faktörleri saptamak, küresel çapta müşterilerinin tesisleri ve operasyonlarındaki mevcut durumu anlamak ve gelecekte ortaya çıkabilecek ihtiyaçları hakkında öngörüler elde etmek amacıyla, uluslararası pazar araştırmaları şirketi IDC iş birliği ile kapsamlı bir araştırma çalışması yaptı.
#Schneider ElectricErgi Şener yazdı... Dijital dönüşüm (Digital Transformation - DX) her geçen gün etkisini daha fazla göstermekte. Özellikle tüm dünyada ve ülkemizde etkisini gösteren Coronavirus salgını, bu alandaki stratejilerin ve çalışmaların önemini bir kez daha bize hatırlattı ve yeni dünyada dijitalleşmenin hayati fonksiyonunu ve bu alanda kendilerini dönüştürmeyen firmaların maruz kalacağı geleceği tüm gerçekçiliği ile gözler önüne sermiş oldu.
#Dijital DönüşümZiraat Bankası Genel Müdürü Hüseyin Aydın "Önümüzdeki dönemde gerek kredilerimizle gerekse hayata geçireceğimiz yeni uygulamalarla ülkemiz tarımını, üreticilerimizi ve tarladan sofraya kadar olan sürecin tamamını bugüne kadar olduğundan çok daha güçlü şekilde 'bir bankadan daha fazlası' dedi.
#Hüseyin AydınTofaş, hayata geçirdiği dijital dönüşüm sürecinde, Huawei ile iş birliğine gitti. Veri tabanı altyapı dönüşüm projesi, kurumun ticari iş süreçleri, finans ve üretim süreçlerine doğrudan katkı sağlamak amacıyla hayata geçirildi. Proje, Huawei Türkiye Enterprise İş Birimi tarafından gerçekleştirildi.
#HuaweiCisco, “gelecek için internet” teknoloji stratejisini açıkladı. Bu strateji, Cisco’nun yeni silikon mimarisini gelecek nesil optikleri ile biraraya getirecek, internetin, geleceğin dijital uygulamalarının gereksinimlerine uygun şekilde geliştirilmesinin altında yatan ekonomiyi değiştirecek.
#Teknoloji