Akademik yaşam, öğrencilerin gelecekte inşaa edecekleri kimlikleri için önemli bir etken. İyi bir okulda öğrenim görmek sadece iyi bir eğitim almak anlamına gelmez. Aynı zamanda öğrenirken mutlu olmak ve geleceğe güvenle ilerlemek anlamına da gelir. Eğitim kurumlarının sunduğu olanaklar, kurulan arkadaşlıklar, öğrencinin motivasyonu ve kişilik özellikleri gibi pek çok faktör bir araya gelerek, öğrencilerin bulundukları eğitim kurumundan en üst düzeyde faydalanmalarına yardım eder.
#Konuk YazarKültür kavramı insanoğlunun meydana getirdiği maddi manevi bütün değerleri ifade etmek için kullanılır. İlk insandan günümüze kadar yaşanan tarih sahnesinde üretilen düşünceler, teknikler, üretim yolları ve materyalleri, tabiatta yapılan değişikliklerin bütünü kültürün unsurlarını oluşturulur. En yalın tanımıyla kültür insanoğlunun hayatı yaşama şeklidir.
#Konuk Yazar‘Yap, devret, sahip çık’ yaklaşımıyla 21’inci yüzyılın ihtiyaçlarına hizmet eden okul olarak Beykoz Koç Ortaokulu’nu inşa edildi. Her çocuğun kaliteli ve kendini keşfedebileceği bir ortamda eğitim görmesine imkân sağlayan model okul, MEB’e devredildi. Bakan Ziya Selçuk’un katılımıyla açılışı gerçekleştirilen okulun 520 öğrenci kapasitesi bulunuyor.
#Beykoz Koç OrtaokuluSevgili Oya Akın... O bir eğitim gönüllüsü, yılların getirdiği eğitimcilik tecrübesiyle de o bir okul... Oya Akın Eğitim Kurumları’nın alanında çok başarılı, bir çok öğrencisi de başarılara imza atmış, hayatın bir çok alanında önemli yerlerde olması ise sevgili Oya Akın’ın işinin ehli olmasıdır.
#EğitimMilli Eğitim Bakan Yardımcısı Mustafa Safran, "Çoğu çocuk, kamusal alanla ilk kez okullarda karşılaşıyor. Bu nedenle okullar demokratik eğitimin başladığı yerler olmalı. İleri ve yüksek eğitim kurumları dahil olmak üzere diğer eğitim kurumları da öğrencilerin yaşına ve olgunluk düzeyine uygun şekillerde bu rolü üstlenmeli" dedi.
#Milli Eğitim BakanlığıOkul iklimi ve okul kültürü birbirinden farklı anlamlar içerse de, bir yandan da birbirine benzeyen bu kavramlar veliler ve öğrenciler açısından önem taşıyor. Okul iklimi bireysel algılara dayanırken, okul kültürü değerlere ve inançlara göre şekilleniyor. Lise dönemine kadar öğrencilerle ebeveynlerin okul iklimi algısı çok benzerken liseden sonra oldukça farklılaşıyor. Ebeveynlerin okul iklimi algısı özellikle 9’uncu sınıf öğrencilerinin lise tercihinde de büyük önem taşıyor.
#OKULHer takvim yılının sonunda “eğitimin bir yılının” nasıl geçtiği üzerine yazılar yazılır, değerlendirmeler yapılır. Bugünlerde 2017 yılında eğitimde neler olup bittiğinin uzunca bir kronolojik listesini pek çok gazetede bulabilir, televizyon programlarında izleyebilirsiniz.
#EğitimBüyük İskender’in öğretmenlikle ilgili, “Babam beni gökten yere indirdi. Hocam beni yerden göğe yükseltti” şeklinde bir sözü var. Bu kadar önemli olan öğretmenlerle ilgili yakın zamanda bir saptama yapıldı. Geçtiğimiz günlerde bir akademisyen, “Öğretmenler odasında birinci gündem maddesinin öğrenci değil daha iyi bir ev, araba, tarla, bahçe olduğunu ve bu bakış açısının da sistemi mahvettiğini” söyledi.
#ÖğretmenÖğretmen Akademisi Vakfı, “Meslektaş Öğrenmesi Modeli” ile öğretmenlere hem kariyer hem de kişisel gelişimlerinde destek sunmaya devam ediyor. Kısmi zamanlı eğitimcilerin bilgi ve deneyimlerini diğer öğretmenlere aktarma ya da diğer bir deyişle “öğretmenden öğretmene” kurulan bir köprü ile “birlikte öğrenenler topluluğu” oluşturmayı amaçlayan proje, eğitim sektöründeki önemli örneklerden.
#Öğretmen Akademisi VakfıEv ödevi, klasik olarak öğretmenlerin evde yapmaları için öğrencilerine verdikleri görevler olarak tarif edilir. Aslında ödev, sandığımız kadar kolay olmayan önemli bir eğitimsel araştırma alanı. Ev ödevi birçok kompleks karşılıklı ilişkiyi içinde barındırıyor.
İstanbul’da pilot olarak seçilen 10 devlet okulunda ‘Güvenli Okul Projesi’ başlatılıyor. Bu kapsamda okulların her açıdan denetimi yapılacak, sertifika verilecek. Alınacak sonuçlara göre projenin önümüzdeki yıllarda İstanbul ve Türkiye geneline yaygınlaştırılması hedefleniyor.
‘Eğitim Ekosistemi’ başlığıyla bu yıl 5’inci kez düzenlenen Temel Eğitim Sempozyumu’nun sonuç bildirgesi açıklandı. Sonuç bildirgesinde, eğitim sistemi ile ilgili alınan kararlar, toplumun tümünü etkilediği için öncelikle pilot uygulamaların yapılması gerektiği vurgulandı.
#Akademisyen