‘Okullar demokratik eğitimin başladığı yer olmalı’

Güncelleme Tarihi:

‘Okullar demokratik eğitimin başladığı yer olmalı’
Oluşturulma Tarihi: Aralık 13, 2018 16:29

Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Mustafa Safran, "Çoğu çocuk, kamusal alanla ilk kez okullarda karşılaşıyor. Bu nedenle okullar demokratik eğitimin başladığı yerler olmalı. İleri ve yüksek eğitim kurumları dahil olmak üzere diğer eğitim kurumları da öğrencilerin yaşına ve olgunluk düzeyine uygun şekillerde bu rolü üstlenmeli" dedi.

Haberin Devamı

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından, demokratik okul kültürü uygulamalarının güçlendirilmesi ve yaygınlaştırılması amacıyla gerçekleştirilen ‘Temel Eğitim Kurumlarında Demokrasi Kültürünün Güçlendirilmesi Projesi’ töreni, Ankara'daki bir otelde yapıldı. Safran, son yıllarda meydana gelen terör saldırılarıyla şiddete varan aşırıcılık ve ırkçılık hareketlerinin artmasının ortak evrensel değerlerin bir kez daha sorgulanması gerekliliğini gösterdiğini belirtti.

Gençlerin kendilerini sürekli geliştiren, dünyayı tanımlayabilen ve bilgi toplumunun gereklerini yerine getiren bireyler olmaları için çalışmaları gerektiğini anlatan Safran, hızla değişen dünyada millileşmenin, evrensel değerleri tanıyarak, dünyayı bilerek ve kendi değerlerine sahip çıkarak mümkün olacağını söyledi.

Haberin Devamı

Safran, demokratik süreçlerde aktif şekilde yer alma kapasitesinin erken çocukluk döneminde başladığını ve yaşam boyunca devam ettiğini belirterek, "Hayat boyu devam eden bu süreçte eğitim çok önemli bir rol oynuyor. Çoğu çocuk, kamusal alanla ilk kez okullarda karşılaşıyor. Bu nedenle okullar demokratik eğitimin başladığı yerler olmalı. İleri ve yüksek eğitim kurumları dahil olmak üzere diğer eğitim kurumları da öğrencilerin yaşına ve olgunluk düzeyine uygun şekillerde bu rolü üstlenmeli" dedi.

Projeyle ‘2023 Eğitim Vizyonu’nda ortaya konulan ‘bütüncül okul modeli’nin geliştirileceğini anlatan Safran, böylece veli, öğretmen ve öğrencilerin okul yönetim sürecinde etkin rol almalarının sağlanacağın söyledi. Safran, "Kapsayıcı bir eğitim anlayışıyla okullarda demokrasi kültürünün daha da güçlendirilmesine hep birlikte destek olmalı, mahalle okulumuzu, o okulun öğrencilerini, o okulun öğretmenlerini yani geleceğimizi yeniden sahiplenmeliyiz" diye konuştu.

Safran, geleceğin yetişkinleri olan çocukların, evrensel değerleri bilen, ortak algı ve hassasiyet geliştirebilen değer, tutum, bilgi, beceri ve eleştirel anlayışla demokratik ilkeler ışığında yetiştirilmesinin önemini belirtti.

‘HEDEFİMİZ SADECE ÇOCUKLAR DEĞİL AYNI ZAMANDA ONLARIN AİLELERİ’
MEB Temel Eğitim Genel Müdürü Cem Gençoğlu ise projeyle hedeflerinin sadece çocuklar değil, aynı zamanda aileleri olduğunu söyledi. Okulların demokratik yönetim sürecine katkı sağlaması için okul-aile iş birliğini geliştirmeyi amaçladıklarını anlatan Gençoğlu, okul meclislerini daha etkin hale getireceklerini belirtti.

Haberin Devamı

Projede, il müdürlerinden okul müdürlerine, öğretmenlerden ailelere kadar herkesin desteğine ihtiyaçları olduğunu belirten Gençoğlu, oluşturmayı hedefledikleri ‘bütüncül okul modeli’ ile okul toplumunu oluşturan tüm unsurların süreçlere aktif katılımını sağlayacak bir yapı oluşturulmasının hedeflendiğini vurguladı.

Avrupa Birliği ve Avrupa Konseyi ortak finansmanıyla yürütülen proje, Adana, Aydın, Burdur, Çanakkale, Iğdır, Kars, Muğla, Sinop, Sivas ve Yozgat olmak üzere pilot olarak 10 ilde toplam 110 okulda uygulanacak.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!