Zorlu Holding ve Çinli GSR Capital, hem pil teknolojilerinin ham maddesi nikel ve kobalt sülfat hem de batarya fabrikası kurulması için işbirliğine gitti. Yatırımların değeri 4.5 milyar dolar ve 2023’e kadar hepsi tamamlanacak. Bu iki yatırım hem elektrikli araçlar hem de yenilenebilir enerji ile yeni nesil teknoloji aletlerinin tümünün en önemli girdisini oluşturuyor.
#Yerli PilSaab’ın sözcüsü Sebastian Carlsson, 22 Ekim’de Hürriyet’te yayımlanan ‘Markamızı artık telaffuz etmeyin’ haberinden sonra sosyal medyada trollerin saldırısına uğramış. Carlsson düştüğü zor durumu ise şöyle açıklıyor: “Sosyal medyada trollerin benim ağzımdan laf almaya çalıştıklarının farkındayım ancak ben onların oyununa gelmem.”
#SaabHükümetin yerli otomobil isteğine bağlı olarak, TÜBİTAK’ın Sanayi Bakanlığı’nın desteğiyle Kasım 2012’de açtığı ve 2 yıl süren ‘yerli elektrikli araç’ ihalesi için 20 proje yarıştı ve kazanan Anadolu Isuzu oldu. Kazanana vaadedilen 100 milyon TL’lik teşvik Temmuz 2014’te 50 milyon TL’ye inince Isuzu projeden çıkartıldı, tüm ihale sessiz sedasız iptal oldu. Katılımcılar, “TÜBİTAK kendi yapacaksa bu ihaleyi neden düzenlendi?” diye soruyor.
#Tübitak‘Saab’ markasının sahibi olan İsveçli havacılık ve savunma devi Saab Grubu’ndan Türkiye’nin yerli otomobil projesine ilişkin cevap geldi. Saab’ın sözcüsü Sebastian Carlsson, “NEVS firması Saab markasını temsil etmiyor, sadece otomobil tesisini aldı. Bizim Türkiye’de otomobil konusunda herhangi bir çalışmamız veya anlaşmamız yok. Dolayısıyla Türk bakanın ısrarla Saab adını telaffuz etmesini anlayamıyoruz” diye konuştu.
#SaabTürkiye’nin yerli otomobil üretimi için ilk etapta ödediği 40 milyon euro, batık durumdaki Çinli NEVS’a can suyu oldu. Şirket eylül ayında yayınladığı basın bülteni ile tüm borcunu ödediğini ve alacakları ile bir sıkıntısının kalmadığını açıkladı. NEVS firması, Çin aynı tarihte NV markasıyla üretim yapacağı fabrikanın temellerini atarak artık yoluna adeta Saab’sız devam edebileceğini ve Çin’in elektrikli milli otomobilini yapacağını da duyurdu.
#SaabBakan Fikri Işık’ın dün ‘ilk etapta 40 milyon Euro ödedik’ dediği, İsveç’te geliştirilen yerli otomobil prototipleriyle ilgili detaylar netleşiyor. Çinli NEVS ile TÜBİTAK arasındaki anlaşma belgeleri araçların teslim tarihi ve özelliklerini yansıtıyor. Araçlar sorun çıkınca 7 Haziran’daki seçime yetişmemiş, ek sözleşme yapılmış.
#Yerli Otomobil Ne Zaman ÇıkacakBakan Fikri Işık, İsveçli Saab markasının Cadillac BLS ve birçok marka için model üretttiği 9-3 (Epsilon) platformunun fikri mülkiyet haklarının, İsveç, Çin ve Japonya ortaklığı olan İsveç Milli Elektrikli Araç Şirketi’nden (National Electric Vehicle Sweden-NEVS) satın alındığını açıkladı.
#Doğalgazİsveç merkezli Saab’ın CEO’su Mattias Bergman, “Türk hükümetiyle anlaşmayı 28 Mayıs’ta imzaladık. TÜBİTAK ile birlikte çalışıyoruz. Şu an birkaç tane prototip hazırladık ve Sayın Bakana bunları sunduk. Araçların birkaç gün önce de Türkiye’de lansmanı gerçekleştirildi” dedi.
#Mattias BergmanBakan Fikri Işık’ın ‘Çalışmalarda ikinci faza geldik. Ay sonu 3 prototip hazır’ diye açıkladığı yerli otomobil projesiyle ilgili tek bildiğimiz, işin içinde TÜBİTAK’ın olduğu. Onun dışında hangi şirketlerin destek verdiği, kimlerle geliştirildiği, tasarımını kimin yaptığı, hangi şirketlerin tecrübelerinden yararlanıldığı hâlâ gizemini koruyor. Bu noktada projeye yakın bazı kaynaklardan elde ettiğim bilgiler açıkçası şifreleri çözmemi sağladı. İşte o şifreler....
#RECEP TAYYİP ERDOĞANTürkiye genelindeki konut satışları yılın üçüncü çeyreğinde (Temmuz-Ağustos-Eylül) keskin bir düşüş gösterdi. Düşüş, geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 25'in üzerine çıktı. Ancak uzmanlar 12 Eylül'deki referandum öncesinde tüketicilerin beklemeye geçtiğini ve satışların bu nedenle düşük çıktığını belirtiyor. Dördüncü çeyrekte ise ertelenmiş taleplerin ve yeni projelerin etkisiyle konut satışlarında büyük bir artış yaşanması bekleniyor.