Londra’da yaşayan ünlü moda danışma Zeynep Ober, Londra Moda Haftası süresinde, geçmiş ve gelecek projeleri hakkında basın mensuplarını bilgilendirmek üzere bir yemek verdi. Türkiye’nin Londra Kültür ve Tanıtım Müşaviri Mustafa Özkaya da davetliler arasında yer aldı.
#Londra"Sabahları karımdan önce yataktan kalkıyorum ve 10 dakika kadar onun huzur içinde uyuyuşunu izliyorum. Hakkımda bilmeniz gereken tek şey bu... Sanırım ben çok şanslı biriyim.. Öncelikle çok iyi bir insanı eş olarak seçtim. Güzel, harika biri ve her zaman gülüyoruz. Bu öyle çok da kolay bulunacak bir şey değil. Ama şundan eminim ki hayatımın sonuna kadar evli olmak istiyorum... "
#Simon Le BonBusiness of Fashion ve Mckinsey tarafından hazırlanan, “Modanın Durumu, 2024” (The State of Fashion 2024) raporunda Trendyol, global moda endüstrisinde ezber bozan üçüncü nesil markalar arasında gösterilerek listede yer alan tek Türk şirketi oldu.
#TrendyolOnlar köy yaşamını sosyal medyaya taşıyor. Elbette kendi tarzlarında... Instagram’da yüz binlerce takipçileri var. Elif Akçivi (@gezenoglak) yöresini tatlı şivesiyle tanıtan bir Yörük kızı. Havvanur Kösem (@keciperver) köyde yapılan işleri eğlenceli üslubuyla anlatıyor. Mutlu Karaduman (@gorunmezkaza) moda çekimlerine köydeki imkânlarla yeni bir bakış açısı getiriyor.
#Ceren Naz BüyükBM’nin moda endüstrisine yönelik, ‘aşırı tüketimi özendirmek sonlandırılmalı’ çağrısı, net sıfır emisyon hedefine ulaşmada kritik öneme sahip. 2050’ye kadar tekstil ve hazır giyimin dünyayı en çok kirleten ikinci sektör olması tahmin edilirken; moda endüstrisinde her yıl 100 milyar adet ürün üretilmesi, tüketimin büyüklüğünü gözler önüne seriyor.
#Moda Endüstrisi'Dünyanın en zengin insanı' unvanını geçen yılın sonlarında Elon Musk'ın elinden alan Bernard Arnault, 80'li yıllardan bu yana lüks tüketim denince akla gelen ilk isim. Rakiplerinin "kaşmir giymiş kurt" olarak nitelendirdiği ünlü iş insanı 20 yıl önce hayatını kaybeden yakın arkadaşının hatasını tekrarlamak istemediği için oldukça zor bir karar vermeye çalışıyor. Peki yarışı kazanan kim olacak?
#Bernard ArnaultModa endüstrisi son on yılda büyük ölçüde değişti. Bu değişim sektörün tasarım ve üretim yöntemlerinden tutun da dağıtım ve tüketimine kadar her sürecinde etkisini gösterdi. Markalar tarafında bir yandan “Moda sektöründe fijital defile trendi”, “Moda 4.0, Paris Haute Couture Haftası ve Teknoloji”, “Metaverse Moda Haftası” yazılarımda bahsettiğim uygulamalar hayata geçerken diğer yandan da işler daha ileri boyutlara taşınmaya devam ediyor.
#EcehanKüresel tekstil endüstrisi her zamankinden daha fazla üretim yapıyor. Çevreye daha az zarar veren malzemelerin kullanımı ise en parlak günlerini yaşamıyor. Küresel elyaf üretimi pandemi etkileriyle düşse de 2021 yılında tüm zamanların en yüksek seviyesi olan 113 milyon tona ulaştı. 2030 yılına kadar ise üretimin 149 milyon tona çıkması bekleniyor.
#TekstilAvrupa Birliği Fikri Mülkiyet Ofisi’nin (EUIPO) yayınladığı rapora göre 15-24 yaş arasındaki gençlerin “sahte ürün” satın alma oranında gözle görülür derecede artış başlamış ve online üzerinden sahte ürün alanların oranı bir yıl içinde yüzde 52’ye çıkmış.
#Hande Canİklim krizinin ve doğal kaynakların tehdit altında olmasının olası sonuçları giderek daha fazla belirginleşiyor. Yanlış enerji politikaları, aşırı kaynak kullanımı, su kaynaklarının tükenmesi ve ormansızlaşma dünyadaki sürdürülebilir yaşamı tehdit eden konulardan sadece bazıları. Bu olumsuzlukların bizlere ve dünyamıza yaşatabileceği geri dönülemez sonuçların farkına varmak ve olabildiğince hızlı bir şekilde eyleme geçmek gerekiyor. Bu konuda tüm sektörlere büyük sorumluluk düşerken moda sektörü de günümüzün son derece hızlı gelişen teknolojisiyle birlikte bu sorunun çözümüne katkı sağlamaya çalışıyor.
#TeknolojiMetaverse âlemi hızlı gelişiyor. Facebook ve Microsoft’un yanı sıra Nike ve Gucci gibi markaların metaverse’teki projeleri için personel almaya başladığı haberi bu hafta gündemdeydi. Sektörler arasında ABD’nin süpermarket zinciri Walmart’tan tutun Fortnite üzerinden metaverse’e giren Ferrari’ye kadar geniş bir yelpaze açılırken yepyeni ‘meta meslekler’ ortaya çıkmaya başlayacak. Gerçek dünyayı dijitale yansıtacak fütüristik iş sahalarını keşfedelim.
#MetaverseDeniz Berdan, gençleri hayallerindeki mesleği gerçekleştirmeleri için teşvik eden ‘#bicesaret’ projesinin destekçisi oldu. Ünlü tasarımcı, sınırlı imkanlardan dolayı cesaret edilemeyen projelerin hayata geçirilmesini sağlayacak. Berdan, “Gençlerin hayallerine dokunmak gerçekten çok kıymetli” dedi.
#Deniz BerdanPayU’nun hizmet sunduğu 4 kıtadan 19 ülkenin e-ticaret verilerinin incelendiği “The Next Frontier: 2021 ve sonrasında ortaya çıkan e-ticaret liderleri için en çok umut vadeden pazarlar” raporu açıklandı. Basın mensuplarıyla bir araya gelen iyzico-PayU CEO’su Barbaros Özbuğutu ve CMO’su Murat Büyükkucak, rapora dair dikkat çeken veriler paylaştı.
#İyzico23 yıldır dergiler ve markalar için moda editörlüğü yapan Melis Ağazat, yeni etek koleksiyonuyla adından söz ettiriyor. Lady Diana’nın stilinin kendisine yıllar sonra hala ilham verdiğini söyleyen Ağazat, hem kendi moda anlayışını anlattı hem de sezon trendlerinden örnekler verdi.
#Lady Dianaİpek Ötügen Dinçer... Uzun yıllar kurumsal hayatta önemli görevlerde bulunmuş, önemli ve başarılı işlere imzasını atmış tam bir girişimci. Kurumsal hayatta yükselen ve başarılı bir iş grafiği çizen Dinçer’e moda sektörü hep heyecan vermiş ve ailesinin uzun yıllar tekstil sektöründe olması da işine daha sıkı sarılmasını sağlamış. Modayı, ürünü, kumaşı ve içinde olmayı sevdiğini söyleyen sevgili İpek, “Bana modası geçmeyen, zamansız olan, her insan, her ürün, her eser ve her yer ilham veriyor” diyor. İpek Ötüken Dinçer’le girişimciliğini, markasını ve modayı konuştuk.
#Aysun KABA