Bu yıl 21’incisi düzenlenen Perakende Günleri’nde enflasyonun perakende sektörüne etkileri ve canlanan turizmin avantajları ön plana çıktı. Bazı AVM’lerde ciroların yüzde 50’sinden fazlasının turistlerden geldiğini belirten sektör temsilcileri, “Turizm çok canlı geçiyor. Ayrıca, marka çeşitliliği sağlanarak, turizme hitap edecek markaların çoğalması da büyük önem taşıyor" dedi.
#Perakende GünleriBu yıl birçok şirket 2017’de elde ettikleri başarıyı yıl sonu haftasında düzenledikleri etkinliklerle kutladı. Dışarıda yeme-içme sektörü bir önceki yıla göre aynı hafta ciroyu yüzde 30-50 arasında arttırdı. Bu hareketlilik yıl sonunda ev dışı tüketim sektörünün de büyümesini tetikledi. Sektörün 2017’de 50 milyar lira ciroyu aşmayı bekliyor.
#TURYİDCNR Food İstanbul, 45 ülkeden gelen 4 milyar dolarlık ithalat hacmine sahip alıcılarıyla kapılarını açtı. Açılış konuşmasını yapan T.C Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci “CNR Food İstanbul’a yabancı alıcıların ilgisinin yoğun olduğunu görüyoruz. İstikrarımızı, güvenilirliğimizi ve kalitemizi koruduğumuz sürece dünya markası olmamamız için bir neden yok. Paris, Dubai, Münih neyse İstanbul’da odur” dedi.
#CNR Food İstanbulTürkiye’de ilk defa gıda, ambalaj ve ev dışı tüketim sektörleri aynı tarihte, aynı çatı altında buluşuyor. CNR Expo Yeşilköy’de organize edilen CNR Food İstanbul ve CNR Ambalaj fuarları ile EDT - Ev Dışı Tüketim Ürünleri ve Tedarikçileri Buluşması sektör için bu güne kadar yapılmış en kapsamlı ticari platform olacak.
#ETÜDERETÜDER ve IPSOS’un ortaklığıyla gerçekleştirilen ev dışı tüketim pazarı araştırmasına göre Türkiye’de ev dışında tüketim harcamaları kişi başına 528 TL’yi bulurken bu rakam Avrupa’da 4 bin 265 TL’ye ulaştı.
#Ev Dışı Tüketim Tedarikçileri Derneğiİstanbul’da yaşanan bombalı saldırı sonrası şehirde hayat durdu. İstanbullular cumartesi ve pazar günü adeta eve kapanırken, hafta sonu ziyaretçi sayıları milyonu bulan İstiklal Caddesi, Bağdat Caddesi ve Nişantaşı gibi merkezlerde sokaklar boş kaldı.
#SALDIRI2015’te 55 milyar lira ciroya ulaşan ev dışı tüketim sektörü, 2016’ya kötü başladı. Turist sayısının azalması ve ekonomik belirsizlikler bu alandaki tüketimi azalttı. Ocak ve şubat ayında otellerin toptan alımı yüzde 50, lüks restoranların kuver sayısı yüzde 30, normal restoranların ise yüzde 10 düştü.
#EV DIŞI TÜKETİMSon iki ayda yüzde 14 değerlenen dolar, dışarıda yeme-içme sektörünü vurdu. Ev Dışı Tüketim Tedarikçileri Derneği (ETÜDER) Başkanı Melih Şahinöz, “Tüketici dışarıda para harcamayı azalttı. Buna bir de Rusya’daki kriz eklendi. Antalya’daki oteller turist sayısının düşeceğini bekleyerek alımı durdurdu. Tarihimizin en kötü iki ayını geçirdik” dedi.