Güncelleme Tarihi:
DIŞARIDA yeme-içme sektörü 2016’da yüzde 20 daraldı. Ev Dışı Tüketim Tedarikçileri Derneği (ETÜDER) ve Ipsos araştırma şirketi ortaklığıyla yapılan “Food Service Monitor 2016” ev dışı tüketim pazarı araştırmasına göre 2016’da ev dışı tüketim 44 milyar liraya geriledi. Bu rakam 2015 yılında 55 milyar liraydı.
Ev dışı tüketimde İstanbul’un toplam cironun yüzde 41’ini oluşturduğunu anlatan Melih Şahinöz, şöyle konuştu: “İstanbul’u İzmir, Antalya, Ankara, Bursa ve Muğla illeri takip ediyor. 2016 yılı verilerine göre geçtiğimiz yıl turizmde yaşanan sorunlardan en çok etkilenen iller Antalya ve Muğla olurken, iç turizmin ön plana çıktığı İzmir, büyüyen tek il oldu. Sektör ortalama her yıl yüzde 10-15 büyüyordu. Dünyada sektörün büyüklüğü 2.9 trilyon Euro, Amerika’da 680 milyar Euro, Avrupa pazarı ise 594 milyar Euro. Hanelerin tüketim harcamalarının dağılım oranlarını ABD ve Avrupa ile karşılaştırdığımızda sektörün daha çok gelişeceğini görüyoruz.”
EN BÜYÜK FAST-FOOD
Ev dışı tüketim harcamalarının yarısından fazlasını restoran ve fast-food mekanlarının gerçekleştirdiğini anlatan Melih Şahinöz, şunları söyledi: “Yapılan araştırmada tüketimin, yüzde 27’si restoran, yüzde 30’u fast-food, yüzde 14’ü otel, yüzde 7’si kafe, yüzde 2’si eğlence, yüzde 7’si pastane, yüzde 4 eğitim kurumu, yüzde 4 büfe ve yüzde 4 catering mekanların da gerçekleştiriliyor.”
ASYA İLK SIRADA
- Bugün Amerika ve Kanada’da ev dışı tüketim 680 milyar Euro.
- Latin Amerika bölgesindeki harcama tutarı ise 340 milyar Euro.
- Avrupa pazarında toplam harcama 594 milyar Euro.
- Asya, Pasifik bölgesinde ise harcamalar 1.2 trilyon Euro’ya çıkıyor.
- Ortadoğu ve Afrika pazarını büyüklüğü ise 93 milyar Euro.