Milyarlarca dolar piyasa değeri bulunan teknoloji şirketlerini yöneten CEO'ların çalışmaya ne kadar vakit ayırdığı ortaya çıktı. Listede Apple'ın CEO'su Tim Cook'un, sabah 4 olmadan uyanması ve şirkete en erken giren ve en son çıkan isim olması dikkati çekiyor.
#Tim CookÇatısı altında Peugeot, Citroen ve DS markalarını bulunduran otomotiv üreticisi PSA, Fransız hükümetinin desteği ve Çinli Dongfeng’in desteğiyle atağa kalkarak, Opel’i General Motors’tan (GM) satın aldı. 2.2 milyar Euro bedelle tamamlanan satış anlaşması, PSA Grubu’nu Avrupa’da ikinciliğe taşıdı. GM ise Avrupa’ya veda etti.
#GazetehaberleriAmerikan otomotiv devi General Motors (GM) 8 yıl sonra Opel’i yeniden satışa çıkardı. GM CEO’su Mary Barra’nın yatırımcılara verdiği, “Kâr etmeyen pazar ve işleri terk edeceğiz” sözünün ardından uzun süredir zarar eden Opel’in gözden çıkarıldığı, Fransız Peugeot Citroen Grubu’nun (PSA) da almak için talip olduğu açıklandı. PSA CEO’su Carlos Tavares’in ise Opel’i alarak kendisini kovan Renault CEO’su Carlos Ghosn’dan intikam alacağı belirtiliyor.
#GazetehaberleriDonald Trump’ın otomotiv sektörüne yönelik tehditlerinin altında ülkenin dış ticaret açığı yatıyor. Bugün ABD’den dünyaya değeri 54 milyar dolar 2 milyon araç ihraç edilirken, bunun karşılığında 179 milyar dolar değerinde 8 milyon araç ithal ediliyor. Yani ortada 125 milyar dolarlık bir dış ticaret açığı bulunuyor. Ülkeden yapılan ihracatın büyük kısmını da ABD dışı üreticiler yapınca Trump’ın, ‘Üretmeyene vergi’ kozunu sonuna kadar kullanacağı anlaşılıyor.
#Fiat-ChryslerAyşe Ertunç Tuncel. Güney Koreli otomotiv markası Kia’nın son 1 yıldır Türkiye Grup Direktörü. Simay Alsan. İngiliz Jaguar ve Land Rover markalarının son 1.5 yıldır Türkiye Genel Müdürü. Erkek egemen bir sektör olarak anılan 100 yıllık geçmişe sahip otomotiv sektöründe, son dönemde dünyada ve Türkiye’de kadınların sayısında bir artış olsa da, Türkiye’de 49 markanın sadece 3’ünü kadınlar yönetiyor. Geriye kalan 46 markanın başında erkekler var. Sonuçta Türkiye’de kadınların sadece otomotiv sektörü değil yaşamın büyük bir kısmında fırsat eşitliğine sahip olmadığı ortada. TÜİK verileri de ülkemizde kadınların istihdam oranının, erkeklerin yarısından daha az olduğunu ortaya koyuyor. Otomotiv sektöründe bu rakamın çok daha düşük olduğu da markaları yönetenlerin sayısından belli oluyor. Bugün otomotiv sektöründe yer alan kadınların ağırlıklı olarak pazarlama ve iletişim alanlarında faaliyet gösterdiğini, iş satış ve marka yönetimine geldiğinde ise bu konuda pek şans bulamadıklarını görüyoruz. İşte bunun sebeplerini ve çözüm yollarını Ayşe Ertunç Tuncel ve Simay Alsan’a sorduk.
#OtomotivAlman Volkswagen’in yaşadığı zor günlerden kurtulup, marka imajını düzeltmesi için önündeki en büyük örnek yine bir Alman markası olan Opel. 5 yıl önce hakkında, ‘Battı’, ‘İflas etti’, ‘Satılıyor’ manşetleri atılan Opel, bu krizden markanın imajını düzeltmesi için Henkel’den transfer ettiği Tina Müller ile çıkıyor. ‘Bayan kozmetik’ lakaplı Müller, 2 yılda doğru kampanyalarla markanın imajını artırarak uzun yıllar sonra Opel’i yeniden kâra geçirmenin sınırına taşıdı.
#OtomobilOtomobil geliştirmeye hazırlanan Apple ve Google gibi teknoloji devleri ile artan emisyon kanunlarının yarattığı baskı lüks otomobil markalarını elektrikli ve akıllı modellere sevketti. İngiliz Rolls-Royce bile Frankfurt fuarında, “Elektrikli otomobil geliştireceğiz” açıklamasını yaptı.
#FrankfurtAlmanya Başbakanı Angela Merkel, Forbes dergisi tarafından bir kez daha dünyanın en güçlü kadını seçildi. Merkel son 12 yıl içerisinde, dünyanın en güçlü kadınları sıralamasında on kez ilk 10 arasında yer alırken, son 5 yıldır üst üste beşinci kez listenin en üst sırasına yerleşmeyi başardı.
#Angela MerkelDünyanın en büyük otomotiv markalarının zirvesindeki kadınların sayısı hızla artıyor. General Motors’un (GM), Citroen’in ve Smart’ın CEO’su kadın. Ayrıca Ford’un Başkan Yardımcısı ve Avrupa Başkanı da kadın. Peki 100 yıllık otomotiv sektöründe kadınların ağırlığı son dönemde neden artıyor? Cevabı Citroen’in CEO’su Linda Jackson verdi; “Otomobil alma konusunda söz sahibiysek neden bunun satışı sırasında da söz sahibi olmayalım.”
DEV otomotiv ve teknoloji firmalarının ‘otonom’ yani sürücüsüz otomobillere yönelik çalışmaları tüm hızıyla sürerken, ilk resmi adım ABD’li General Motors’tan (GM) geldi. Şirketten yapılan açıklamaya göre eller serbest (hands-free) olarak kullanılabilecek otomobil teknolojisi 2017’de GM’in otomobillerinde yer alacak.