Erkek egemen otomotiv dünyasında zirveye çıkan kadın sayısı artıyor

Güncelleme Tarihi:

Erkek egemen otomotiv dünyasında zirveye çıkan kadın sayısı artıyor
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 10, 2015 21:54

Dünyanın en büyük otomotiv markalarının zirvesindeki kadınların sayısı hızla artıyor. General Motors’un (GM), Citroen’in ve Smart’ın CEO’su kadın. Ayrıca Ford’un Başkan Yardımcısı ve Avrupa Başkanı da kadın. Peki 100 yıllık otomotiv sektöründe kadınların ağırlığı son dönemde neden artıyor? Cevabı Citroen’in CEO’su Linda Jackson verdi; “Otomobil alma konusunda söz sahibiysek neden bunun satışı sırasında da söz sahibi olmayalım.”

Haberin Devamı

ERKEKLERİN egemen olduğu otomotiv dünyasının zirvesinde kadın yöneticilerin sayısının hızla artıması sektöre son dönemde önemli dinamikler katmaya başladı. Düne kadar ağırlıklı olarak pazarlama, iletişim ve daha alt pozisyonlarda görevli olan kadınlar, bugün otomotiv dünyasının en tepesine çıkmaya başladılar. Mary Barra, Amerikan otomotiv devi General Motors’un (GM), Annette Winkler, Alman Smart’ın, Linda Jackson ise Fransız Citroen’in zirvesinde, yani CEO’su. Ayrıca Elena Ford, Amerikan Ford’un dünya başkan yardımcısı, Barb Samardzich ise Ford’un Avrupa Operasyonlar Başkanı. Şu an bir çok otomotiv şirketinin yönetim kurulunda yer alan kadınların sayısı da artıyor. Türkiye’de ise otomotiv markalarının en tepelerinde belki kadınlar yok ama yönetimde etkin bir çok kadın bulunuyor. Ben eminim ki önümüzdeki süreçte Türkiye’de de kadın CEO’ların sayıları hızla artacak.

Erkek egemen otomotiv dünyasında zirveye çıkan kadın sayısı artıyor

Haberin Devamı

ERKEK KADIN KARMASI

‘Peki 100 yıllık otomotiv sektöründe kadınların ağırlığı son dönemde neden artıyor? ‘Bu soruyu geçtiğimiz hafta Bayraktar Grubu ve Citroen arasındaki işbirliğinin 20’inci yılı için İstanbul’a gelen Linda Jackson’a sordum. Jackson’ın cevabı şöyle oldu: “Bu endüstrinin içine yeni kadın figürler de girecek. Neticide kadınlar da otomobil alıyor ve onlarda karar veren taraf. Türkiye’de farklı olabilir belki ama Avrupa’da hangi otomobilin alınacağına kadınlar karar veriyor. Otomobil alma konusunda söz sahibiysek neden bunun satışı sırasında da söz sahibi olmayalım. Kadınların sektöre girmesiyle çeşitlilik artacak diye düşünüyorum. Araçları tasarlarken de kadın gözüyle bakabileceksiniz. Yeni otomobilleri, yeni motorları denerken, tasarlarken Peugeot Citroen Grubu (PSA) olarak kadın gözüyle bakabilecek duruma gelebileceğiz düşüncesindeyim. Çünkü meslektaşlarım doğru motor, doğru vites sistemine bakıyorlar. Ben ise genel alana, pratik olarak neyi kullanabileceğime bakıyorum. O yüzden kadınlar biraz işin bu ayrıntılarına odaklanacaklar. Bir kadın ve bir erkeğin karmasıyla birlikte en iyi ürünü geliştirip, en iyi kararı verebilme şansına sahip olabileceğiz. “

HARİKA BİR HARMAN

Erkek egemen otomotiv dünyasında zirveye çıkan kadın sayısı artıyor


Linda Jackson’ın bir özelliği de yönetimde tutuculuğuyla bilinen Fransız bir markanın zirvesinde yer alan ilk İngiliz CEO olmasıydı. Jackson, “Citroen’in başına hem kadın hem İngiliz CEO’nun geçmesi oldukça dikkat çekti. Tepkiler nasıldı?” soruma ise, ““Ben kadın mıyım erkek miyim diye düşünmedim. Bir İngiliz olarak Fransız bir markanın başına geçmenin çok cazip yanlarını gördüm. Aslında İngiliz olmakla veya bir kadın olmakla ilgili bir durum değil. Ben bu işi saygın bir şekilde yerine getirecek bir bireyim. Fransızların yaratıcılığıyla İngilizlerin pragmatik yaklaşımı bir araya geldiğinde zaten harika bir harman oluşturuyor” cevabını verdi.

Haberin Devamı

Milyonluk pazarda atılım yapacağız

BAYRAKTAR Grubu ile Citroen iş birliğinin 20. yılına özel düzenlenen etkinlikte konuşan Fransız Peugeot Citroen Grubu (PSA) Yönetim Kurulu Üyesi ve Ortadoğu-Afrika Operasyonları Başkan Yardımcısı Jean-Christophe Quemard ise, nisan sonu itibarıyla Türkiye'de grup olarak yüzde 8 pazar payına sahip oldukları bilgisini vererek, "Bu bizim için bir rekor oldu. PSA grubu için Türkiye çok önemli bir pazar. Türkiye'de pazarın bu yıl 1 milyon seviyelerine yaklaşacağı konuşuluyor. Milyonluk pazar olacak. Pazar olumlu gelişirken, bizim de grup olarak Türkiye pazarında önemli bir atılım yapacağımızı belirtmek isterim. Yarışa daha da güçlü olarak devam ediyoruz" ifadelerini kullandı. Citroen CEO’su Linda Jackson ise Türkiye’de 20 yıllık yolculuklarına eşlik eden Bayraktar Grubu ile çalışmaktan mutluluk duyduklarını belirterek, “Citroen’in performansı tüm dünyada pozitif bir ivme yakaladı. 2014 yılında dünya satışlarımız yüzde 4 artarken, özellikle Avrupa ve Çin pazarında önemli yükseliş yaşandı. Avrupa satışlarımızın artışı da yüzde 7 oldu” dedi.

Haberin Devamı

İlk DS Store Ankara’da

BAYRAKTAR Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Bayraktar da Citroen gibi "güçlü ve köklü" bir otomotiv markasının dünyadaki en büyük distribütörü olmaktan dolayı gurur ve mutluluk duyduklarını dile getirerek, şunları kaydetti: "Kökleri 95 yıl öncesine uzanan Citroen markasının, ülkemizdeki 60 yıllık serüveninin son 20 yılı, grubumuzla başarılı bir işbirliğine dönüştü. 1995'ten bu yana yaptığımız çalışmalarımızı rakamlarla ifade etmek gerekirse 270 bin araç satışı, 2 milyonun üzerinde servis girişi, bunun yanında da 40 bine yakın Türkiye üretimi Nemo satışı gerçekleştirdik. Geldiğimiz noktada, Türkiye geneline yayılmış, beşi grubumuza bağlı olmak üzere, 53 satış noktası ve 1.500'den fazla çalışanıyla Türkiye'deki tüketicilerimize hizmet veren büyük bir aileyiz." Bu yıl için 32 binin üzerinde araç satışı gerçekleştirip, pazar paylarını yüzde 3.6'nın üzerine çıkaracaklarını öngördüklerini aktaran Bayraktar, 2017 ve sonrasında ise pazar paylarını yüzde 4.5'in üzerine çıkartmayı hedeflediklerini belirtti. Bayraktar, PSA Grubu'nun lüks modellerini temsil eden DS markasının Türkiye'deki satışına ilişkin bir soruya, "Türkiye'deki ilk DS Store Ankara'da açılıyor. DS'i Türkiye'de ayrı bir satış teşkilatı ile satışa sunacağız. Bizim organizasyonumuz içinde DS'nin ayrı bir bayi yapılanması olacak" cevabını verdi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!