Ege’nin bereketli topraklarından çıkan zeytinden zeytinyağına, peynirden bala, el halısından gulete, pideden köfteye, domatesten kestaneye onlarca ürün değerini coğrafi işaretle de tescilliyor. Ege’nin 8 kentinin 215 ürünü coğrafi işaretli. 10’u ise Avrupa Birliği’nden de tescilli.
#1MANİSA’nın Köprübaşı ilçesinde, üretecilerin en önemli geçim kaynakları arasında gelmeye başlayan çileğe, ’Çilekkent Köprübaşı’ ve ’Köprübaşı Çileği’ adı altında iki ayrı patent alındı. Markalaşma yönünde atılan bu adım ilçede sevinçle karşılanırken, iç piyasanın ardından dış piyasadada Köprübaşı çileğine rağbeti arttıracağı belirtildi.
#PatentMANİSA’nın Köprübaşı ilçesinde, 12 ay boyunca yetiştirilen çilek, üreticinin yüzünü güldürdü. Çilek üretim alanı, gün geçtikçe artarken, üretici, örtü altı çileğin kilosunu kalitesine göre toptan 7 ileÿ10 lira arasında satıyor. Aroması ve dayanıklılığıyla ünlenen ’Köprübaşı çileği’, Rusya’ya ihraç ediliyor.
#ÇilekMANİSA’nın Köprübaşı İlçesi’nde 3 çiftçinin destekle 500 metrekarelik alanda başladığı çilek üretimi, ilçenin kaderini değiştirdi. Şimdi ilçede 4 bin dönümün üzerinde bir arazide çilek yetiştiren yaklaşık 500 çiftçi, yıllık toplam 25 milyon lira gelir bekliyor. İlçeyi terkeden kişiler de çileğin para kazandırdığını duyunca döndü.
#Köprübaşı ÇileğiMANİSA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ KIRSAL HİZMETLER DAİRE BAŞKANLIĞI KÖPRÜBAŞI’NDA ÇİLEK YETİŞTİRİCİLERİNİ YAKINDAN İLGİLENDİREN ÖNEMLİ BİR AÇIKLAMA YAPTI. KÖPRÜBAŞI’NDA 4 BİN DEKAR ALANDA KİRAZ YETİŞTİRİCİLİĞİ YAPILDIĞINA DİKKAT ÇEKİLİRKEN, “ÇİLEK ÜRETİMİNİN YAŞANAN EN ÖNEMLİ SORUNLARDAN BİRKAÇI; ÇİLEK BİTKİSİ ÜZERİNDE ETKİLİ OLAN İLKBAHAR GEÇ DONLARI İLE YAĞIŞLAR VE DOLU ZARARLARIDIR. BU NEDENLE ÇİLEK ÜRETİM SAHALARININ ÖRTÜ ALTINA ALINMASI İLE ÜRETİCİLERİMİZİN YAĞIŞ VE DON OLAYLARI NEDENİYLE MARUZ KALDIKLARI ÜRÜN VE KALİTE KAYIPLARININ ÖNÜNE GEÇİLMESİ AMAÇLANMAKTADIR” DENİLDİ.
Eskiden en büyük şikáyetlerden biri, turistlere rezil olacağız korkusuyla yollardaki duraklama tesislerinin (bunlara dinlenme tesisi demek zordu) pisliğiydi. Ama artık bir turizm ülkesi haline gelen Türkiye'de karayollarındaki bu tesisler tüm işletmecilerin imrendiği mekánlara dönüştü.