Renault ile birleşmesi gerçekleşmeyince tepki olarak GM’deki tüm hisselerini satıp çıkan Ermeni asıllı Amerikalı milyarder Kirk Kerkorian şimdi de yıl sonuna kadar ödemesi gereken 1.7 milyar dolarlık borcu nedeniyle şimdi de MGM’deki kumarhaneleri parça parça satmaya çalışıyor.
ABD Kongresi otomotiv endüstrisinin kaderini belirleyecek oylamaya hazırlanırken dışarıdan çok sayıda ses ’GM’in CEO’su Rick Wagoner görevi bırakmalı’ diyor. Senatör Christopher Dudd’ın da desteklediği bu sözler üzerine istifasını vermemiş olmasına karşın Wagoner’in koltuğuna geçebilecek olası isimler tartışılmaya başlandı.
Dünya otomotiv devlerinden General Motors’un (GM), yüzde 9.9 hissesini elinde bulunduran milyarder işadamı Kirk Kerkorian, Renault-Nissan ve GM arasında geçen temmuz başında başlatılan ortaklık müzakerelerinin başarısız sonuçlanması ile hisselerini satma planları yapmaya başladı. Bunda da Kerkorian’ın GM’in yönetim kurulundaki temsilcisi olan Jeremy York’un birleşme konusundaki girişimlerinin sonuçsuz kalması etkili oldu.
Dünya otomotiv devi GM’nin Başkanı Rick Wagoner, "Türkiye bizim için önemli ve güvenli bir pazar. Türkiye’de daha fazla araç satmak istiyoruz. Yatırıma da olumlu bakıyoruz. Ama masamızda kesinleşmiş bir karar yok. İşler hedeflediğimiz şekilde yürürse, Türkiye’ye yeni araç yatırımıyla dönebiliriz" dedi.
Dolar milyarderi Kirk Kerkorian, General Motors’a (GM) Renault-Nissan ile birleşmesini önererek, 139 milyon dolar kára geçti. GM’nin en büyük hissedarları arasında yer alan Kerkorian’ın önerisini açıkladığı 30 Haziran tarihinden itibaren geçen iki haftalık süreçte, otomotiv devinin hisseleri yüzde 9.13 oranında prim yaptı.
Amerika’dan Japonya’ya tüm uluslararası otomotiv endüstrisi ve finans çevreleri 10 gündür onu konuşuyor. Türkiye’deki ekonomi sayfalarında bile manşetlere çıktı. General Motors’un büyük ortağı Kirk Kerkorian’ın, firmayı Renault ve Nissan’la birleştirme önerisi üç şirketi harekete geçirdi.