Adı geçtiğimiz haftalarda Türkiye’de Suriyeli çocuk işçi çalıştırması ile gündeme gelen H&M’nin CEO’su Karl-Johan Persson, bir daha bu tür bir olay yaşanmayacağına yüzde 100 garanti vermenin mümkün olmadığını söyledi. Persson, Hürriyet’e yaptığı özel açıklamada, “Ancak biz niyetimiz ve taleplerimiz konusunda çok kararlıyız” dedi.
#H&MBütün hafta konuştuk… "Görgüsüzler, kıyafetleri parçaladılar…" "Fatih Ürek 40 bin TL’lik paltoyu kaça aldı?". İsveç’te kurulan H&M binlerce billboard ve televizyon reklamıyla yapamayacağı tanıtımı bu hafta Balmain’le yaptığı anlaşma sonucu ortaya çıkan yağma kampanyasıyla yaptı. Şirketin kurucusu Erling Persson ise 1947 yılında mağazasında böyle bir yağma olacağını tahmin eder miydi acaba? Peki ya bu H&M kim? Nasıl bir marka algısı var? Türkiye’ye ne zaman geldi?
MODA markası H&M, 2014 Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayınladı. Raporda bu yıl öne çıkan başlıklardan bazıları, tedarikçi firma listelerini halka açmak, yenilenebilir elektrik kullanmak, ürünlerde kullanılan geri dönüştürülmüş pamuk oranını yüzde 300 arttırmak. Ek olarak Adil Yaşam Ücreti girişimi ile önemli ilerlemeler kaydedilmiş görünüyor.
#Adil Ücret AğıDaha önce aralarında Roberto Cavalli, Karl Lagerfeld, Jimmy Choo gibi efsane tasarımcılarla işbirliği yapan H&M, gözüne modanın zor çocuğu Tom Ford’u kestirdi. Kasım ayından bu yana moda koridorlarında konuşulan işbirliğinde son aşamaya gelindiği ileri sürülüyor. Uzmanlar, H&M’in Tom Ford’u ikna etmesini büyük başarı olarak görüyor.
Dünyanın en büyük perakendecilerinden İsveçli H&M’in CEO’su Karl-Johan Persson, sosyetenin izdiham yarattığı VIP açılışı karşısında şaşırdıklarını belirterek, “Yurt dışında da ünlüler mağazamıza ilgili ancak Türkiye’deki ilginin yoğunluğu bizi çok şaşırttı” yorumunu yaptı.
Bugün, saat 11.00’de açılacak olan hızlı modanın öncüsü H&M, perşembe gecesi cemiyet hayatının ve ünlü simaların katıldığı bir parti düzenledi. Parti öncesi uzun kuyruk oluştu.Giyinme kabinleri, kasalar akına uğradı. Binlerce Euro’luk Hermes Birkin, Louis Vuitton çantalar ve Christian Louboutin ayakkabılarla giden yüksek sosyete, yüzde 25 indirimi kaçırmayıp ucuz modacı H&M’i sildi süpürdü.
Dünyanın en büyük perakendecilerinden, fast-fashion (hızlı moda) kavramını ilk uygulayanlardan İsveçli H&M, kasım ayında Türkiye’deki ilk mağazasını açıyor. Türk markalara övgüler yağdıran H&M CEO’su Karl-Johan Persson, “Türkiye moda bilinci yüksek, geniş genç nüfusuyla ilginç bir pazar. Muazzam bir büyüme potansiyeli var. Esnaf hatta seyahat şirketi bile rakibimiz” dedi.