Hermes çantayla Bayrampaşa’da ‘ucuz H&M’ kuyruğuna girdiler

Güncelleme Tarihi:

Hermes çantayla Bayrampaşa’da ‘ucuz H&M’ kuyruğuna girdiler
Oluşturulma Tarihi: Kasım 06, 2010 00:00

Bugün, saat 11.00’de açılacak olan hızlı modanın öncüsü H&M, perşembe gecesi cemiyet hayatının ve ünlü simaların katıldığı bir parti düzenledi. Parti öncesi uzun kuyruk oluştu.Giyinme kabinleri, kasalar akına uğradı. Binlerce Euro’luk Hermes Birkin, Louis Vuitton çantalar ve Christian Louboutin ayakkabılarla giden yüksek sosyete, yüzde 25 indirimi kaçırmayıp ucuz modacı H&M’i sildi süpürdü.

Haberin Devamı

17.5 milyar dolar ciroyla dünyanın en büyük perakendecilerinden olan İsveçli H&M’in perşembe gecesi yaptığı VIP partiyi gören biri, çok rahat “Bu ülke daha önce komünizmle yönetiliyordu ve rejim yıkılıp serbest piyasa ekonomisine geçildi. Ülkeye gelen ilk global marka H&M’e ilgi bundan olsa gerek” diye düşünebilirdi. Markanın Türkiye’ye gelişi gerçek bir yılan hikayesine dönerken, aradan geçen yıllar markayı bir efsaneye dönüştürdü. Bayrampaşa’daki Forum İstanbul alışveriş merkezindeki (AVM) ilk mağazada gerçekleşen parti öncesi yüzlerce metre kuyruk oluştu. Kuyruk o kadar uzundu ki AVM çalışanları bile mağazalarından çıkıp hayretle olup bitenleri izledi. Kuyruktaki kitle de Bayrampaşa’da görmeye çok alışık oldukları bir kitle değildi. Binlerce Euro’ya satılan Hermes Birkin ve Louis Vuiton çantalar ile Christian Louboutin ayakkabılarla gelen yüksek sosyete, VIP parti için uygulanan yüzde 25 indirimin de hakkını verdi.
Kapanın elinde kaldı
Deneme kabinleri ve kasa önünde oluşan kuyruklar, partiye girmek için bekleşen insanlardan meydana gelen 300 metrelik kuyrukla yarışabilirdi. Kasa kuyruklarında, ‘nöbetçi arkadaş’ uygulamaları kimi zaman gerginliklere yol açtı. Eskiden stadyumlara girmek için kuyruklarda yer tutup yerini satanlar olurdu ya, onun gibi bir arkadaş kuyrukta beklerken diğeri toplayabildiği ürünlerle geri dönüp sıra avantajı yakaladı. İnsanların çoğu ürünleri denemeden aldı. VIP partinin davetlisi 1000 kişi mağazayı silip süpürdü.
Torbalar savaşı
Herkes bir anda ürünlere hücum etti ve sonra ortalık sakinleşti sanmayın. Bir miktar alışverişi garantileyenler, ellerinde koca koca torbalarla mağazada ürün avını sürdürdü. VIP davetliler, insan havuzunda yol almaya çalışırken devasal torbalar hareket alanını daralttı. Garsonlar, birkaç kez ellerindeki tepsileri devirdiler. Bir ara cam kırıkları üzerinde yürümek zorunda bile kaldık. Mağazadaki insan seli, koleksiyonu doğru dürüst görmeye bile imkan vermedi.

Haberin Devamı

Bugünkü halk açılışı kaotik MediaMarkt’larla yarışabilir

Haberin Devamı

H&M’in VIP açılışında bu kadar izdiham olunca, bugün saat 11.00’de yapılacak halk açılışında yaşanacakları insan düşünmek bile istemiyor. Kalabalıktan memnun olan H&M Türkiye Genel Müdürü Leif Spang, böyle bir VIP açılışını daha önce görmediğini söylüyor. H&M CEO’su Karl-Johan Persson ise, “Aslında beklediğimiz kadar insan geldi. Fakat kapasite bu kadar. Daha fazlasını alacak yerimiz yoktu. Sadece siz değil biz de çok uzun süre bekledik” dedi. Forum İstanbul’un sahibi Multi Development Türkiye CEO’su Hulusi Belgü de, H&M’in yarattığı ve yaratacağı ilgiden memnun. “Burada bu kadar kalabalık bir açılış daha önce oldu mu?” diye sorunca Belgü, sevinç içinde sadece MediaMarkt açılışında yaşanan izdihamı hatırlatıyor. H&M Türkiye Genel Müdürü Leif Spang, cumartesi günü kaotik MediaMarkt açılışlarıyla yarışabileceklerini söylüyor.

Haberin Devamı

Ünlüler kendini alışverişe vurdu

VIP partiye gelen ünlülerin büyük kısmı kendini alışverişe vurdu. Deniz Berdan, Demet Akalın, Bennu Gerede ve çocukları, İvana Sert, Sedef Avcı, Naz Elmas, Atiye, Kıvanç Kasabalı, Özge Özpirinçci davete katılan ünlü simalardan bazıları. Ayrıca Türk perakende sektöründen Süleyman Orakçıoğlu, Osman Arar (Orka Grup), Selçuk Güzenge (Paul&Shark), Cem Eriç (Kanyon) de davetliler arasındaydı.

İhraç fazlası ürünlerin satışına izin veremeyiz

İSVEÇLİ markanın VIP partisi sosyal paylaşım ağı Twitter’da da en çok konuşulan konulardan biri oldu. Partiye davetli basın mensupları bir yandan sepetleri doldurup bir yandan izlenimlerini Twitter’a yazınca binlerce soru havada uçuştu. En çok dile getirilen konulardan biri de Türkiye’de üretilen ihraç fazlası ürünlerin bazı pasaj ve pazarlarda mağazadaki fiyatının dörtte birine satılmasıydı. H&M CEO’su Karl-Johan Persson, bunun böyle devam edemeyeceğini söylerken, “Neler yapacağımızı konuşmadık. Bu hiç hoş değil. Ama tüketici H&M’den satın alma deneyimini sadece mağazalarımızda yaşayabilir. Bu eşsiz bir şeydir” dedi. H&M Türkiye Genel Müdürü Leif Spang ise şöyle konuştu: “Türkiye’de uzun yıllardır üretimimiz var. Buradaki tedarikçilerin ihraç fazlası diye H&M etiketli ürünleri satması yasalara aykırı. Önce tedarikçilerimizi uyaracağız. Ki hepsinin bunu yaptığını sanmıyorum. Birkaç tanesi yapıyordur. Fakat bu satış noktalarını da uyaracağız. Gerekirse dava açarız.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!