Güncelleme Tarihi:
HENNES & Mauritz (H&M), soğuk İsviçre’den çıkıp, moda dünyasında taşları yerinden oynatmayı başaran bir devrimci aslında. ‘Uygun fiyata hızlı moda’ kavramının, Zara’nın da bağlı olduğu İspanyol Inditex Group’u ile birlikte dünyadaki tartışmasız en iyi uygulayıcısı. H&M, modayı demokratikleşme iddiasını sürdürürken, daha önce hiç açılmamış bir kartı oynadı. Her bir işi birlerce dolara satılan dev moda tasarımcılarıyla işbirlikleri yaparak, ‘lüks ve ışıltı’yı orta sınıfla buluşturdu. Öyle ki bugüne aralarında Roberto Cavalli ve Karl Lagerfeld gibi efsane isimler H&M markasıyla buluştu.
Marni de çılgınlık arttı
Matthew Williams, Stella McCartney, Jimmy Choo, Comme des Garçons, Sonia Rykiel, Lanvin, Versace ve Marni de H&M ile işbirliği yapan tasarımcılar kervanına katıldı. Tüm dünyada mağazalarda yapılan görkemli partileri ünlü yüzler doldururken, yüzlerce metrelik kuyruklar dikkat çekti. Sabahın erken saatlerinde gelip sıraya giren insanlara, markanın kendi yönetimi bile hâlâ şaşırıyor. En son Marni koleksiyonu Türkiye dahil pek çok ülkede büyük bir izdihama neden oldu. Alınan bütün önlemlere rağmen, mağazalardaki özel koleksiyonlar 30 dakikayı bulmadan tükeniyor. Los Angeles’ta yapılan ‘Marni at H&M’ koleksiyonu partisine Drew Barrymore, Winona Ryder, Milla Jovovich, Freida Pinto ve Clara Paget gibi önemli isimler katıldı.
Modada demokrasi bir yere kadar
MODA demokrasisi üzerine daha önce görüşünü aldığım H&M Türkiye CEO’su Leif Spang şöyle konuşmuştu: “Moda para değildir. Son moda giyinmeniz için illa çok paranız olması gerekmiyor. Hızlı ve ulaşılabilir modayla bunu sağlamaya çalışıyoruz ama her insanın giyebileceklerinin bir sınırı var. Yani 50 yaşında birinin 20 yaşında gibi giyinmemesi tavsiye edilir. Ama bakın kilo konusunda çok ilerleme sağlandı. Bazı şeyleri giymek için zayıf olmak zorunda değilsiniz.”
20 milyar dolar ciro
H&M 40’ın üzerinde ülkede, 2500’e yaklaşan mağaza sayısı ve 95 bine dayanmış çalışan sayısıyla dünyanın en büyük ikinci hazır giyim grubu. Cirosunun 19 milyar doları aştığını da hatırlayalım.
Bir üst marka çıkaracak
DÜNYANIN en büyük ikinci perakendecisi H&M ile ilgili son günlerde konuşulans bir başka dedikodu da yeni bir marka yaratacağı yönündeydi. H&M CEO’su Karl Johan Persson bu konuya şu sözlerle açıklık getirdi: “2013 senesinde, H&M grup bünyesinde yer alacak yeni bir mağaza zinciri oluşumu söz konusu. H&M’den ayrı bir marka olarak mağazacılığına başlanacak marka yüksek fiyat segmentine sahip olacak. H&M’in her zaman yürütmekte olduğu gibi yeni markada da benzer ürünlere göre en iyi fiyatı sunuyor olmayı hedefliyor.”