Karaköy’den Tophane’ye kadar 1.2 kilometrelik sahil şeridine yayılan Galataport’un içinde İstanbul için çok önemli birçok tarihi mekân var. Size tavsiyem önce yazımı okuyun, sonra semtin şahane değişimine şahit olmak için ilk fırsatta yolunuzu Karaköy ve Tophane’ye düşürün. Deniz kıyısından Sarayburnu, Anadolu Yakası ve Boğaz’ın girişini de içine alan dünyanın en güzel manzaralarından birinin tadını çıkarmayı da ihmal etmeyin.
#HürriyetGalataport tarihi ve konumu, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın yaptığı açıklamaların ardından gündeme geldi. Cumhurbaşkanı Erdoğan, nisan ayından itibaren GalataPort'un faaliyete geçmesinin beklendiğini ifade etti. İstanbul’un yeni kültür-sanat merkezi olarak görülen Galataport Projesi ile İstanbullular için yepyeni bir yaşam alanı sunulması hedefleniyor. Tarihi yarımada manzarasına sahip Galataport Boğaz’ın kıyısında yer alıyor. İşte, Galataport'un İstanbul'daki konumu ve tarihi.
#Galataport Nerede27. İstanbul Caz Festivali’nin programı açıklandı. 27 Haziran-14 Temmuz arasında yıldız isimlerden yeni keşiflere 250’yi aşkın sanatçıyı ağırlayacak festivalin kapsamında 14 Temmuz’da Harbiya Açıkhava’da sahneye çıkacak dört efsane; saksofonda Joshua Redman, piyanoda Brad Mehldau, basçı Christian Mcbride ve davulcu Brian Blade’i bir araya getiren ‘A MoodSwing Reunion’ buluşması, yılın caz konseri olmaya aday. Biletleri 14 Mart’ta satışa çıkacak festivalin ağırlayacağı isimler arasında derin ve yoğun sesiyle sahneye çıktığı anda izleyiciyi etkisi altına alan Gregory Porter ve Türkiye ziyareti dört gözle beklenen, indie rock’ın ‘sahne canavarları’ Foals da bulunuyor.
#27. İstanbul Caz Festivaliİstanbul Deniz Otobüsleri AŞ. (İDO) iç hat seferlerini iptale getiren süreç hakkında açıklama yaptı. İDO’nun Tepe-Akfen-Souter-Sera ortaklığında 2011 yılında toplam 934 milyon dolara özelleştirilme bedeli ile alındığına dikkat çekilen açıklamada, “İDO Yönetim Kurulu 7 Kasım tarihli toplantıda, kredi yapılandırma görüşmelerini yaptığı bankaların da tavsiye ve görüşleri doğrultusunda, yabancı stratejik ortağı SOUTER Inv’ın da talebi ile Uluslararası Hukuk Platformu’na başvurmadan önce tüm zarar eden hatlarını kapatarak, bir parça olsun kanamayı durdurmayı hedeflemiştir. Bu şartlar dahilinde 1 Aralık 2018 tarihi itibariyle Sirkeci–Harem hattı hariç iç hat seferlerimizi geçici olarak durdurduğumuzu anlayışınıza sığınarak bildirmek isteriz” denildi. Açıklamada İDO’nun bu noktaya 7 gelişmenin sonucu olarak geldiği de öne sürüldü ve bu gelişmeler şöyle sıralandı:
#Gazetehaberleri2011’de 861 milyon dolara özelleştirilen İstanbul Deniz Otobüsleri (İDO), aradan geçen 7 yılda birçok seferin sayısını azalttı. Yeni yollar, köprüler, Avrasya Tüneli ve rakiplerle rekabette zorlanan İDO, şimdi yurtdışına açılarak gelirlerini arttırmanın peşinde. Bu kapsamda 2019’da ilk hedef ise Çeşme ve Bodrum’dan Yunan Adaları...
#GazetehaberleriDeniz tarafındaki çalışmaları tamamlanan Kabataş’taki “Martı Projesi”nin Kara tarafıyla ilgili projeye Kültür ve Turizm Bakanlığı İstanbul 2 Numaralı Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu, yaptığı bazı düzenlemelerle onay verdi.
#İstanbulKabataş’ta ’martı’ şeklinde olması nedeniyle kamuoyunda ’Martı projesi’ olarak bilinen "Kabataş Meydan Düzenlemesi ve Transfer Merkezi" projesi inşaatı, Kültür Varlıkları Koruma Kurulu’ndan kara bölümüne henüz izin çıkmadığı için durdu.
#Kabataş Meydan Düzenlemesiİstanbul Kabataş’ta deniz, raylı sistem ve karayolu taşımacılığını entegre etmek amacıyla yapımına başlanan Martı Proje’sinin detayları belli olmaya başladı. Projede Kabataş’tan Üsküdar’a yapılacak denizaltı yaya yolunun yanı sıra kafeler, sebze-meyve pazarı, sanat galerisi ve sahaflar da bulunacak.
#Martı KabataşKabataş sahilinde geçtiğimiz aylarda yapımına başlanan, Kanatları açık bir martı şeklinde tasarlandığı için kamuoyunda ?Martı Projesi" olarak da bilinen, "Kabataş Transfer Merkezi Projesi"nde denize doğru uzanacak iskeleler için kazık çakma işlemleri tüm hızıyla sürüyor.Havadan bakıldığında denize doğru uzanan iskelelerin yavaş yavaş şekillenmeye başladığı görülüyor. İskelelerin yüksekliği ise şehrin siluetini bozmaması için 9,5 metreyi geçmeyecek. Projede deniz otobüsü, vapur ve deniz otobüsü iskeleleri yenilenecek. İnşaat nedeniyle Kabataş 2 yıl deniz trafiğine kapalı kalacak. Proje kapsamında yaklaşık 90 bin metrekarelik alanın yeniden düzenlenmesi bekleniyor.2005 yılında Mimar Hakan Kıran tarafından tasarlanan bu projeye 2016 yılında metro ilavesi kararı verildi. Projede otomobillerin geçtiği yol, yer altına alınıp tüm entegrasyon bu alanda sağlanacak. Proje ile Kabataş İskelesi, Kabataş-Taksim füniküler hattı ve yapımına başlanan Mahmutbey-Kabataş metro hattı entegre olacak. Projeye göre, bölgede büyük eksiklik meydan ihtiyacı karşılanıp 10 bin metrekarelik bir meydan oluşturulacak. Sahil şeridindeki yeşil bandı kesintisiz yayaya bırakacak. Böylelikle şu anda binlerce insanın tramvaya veya iskeleye ulaşmaya çalıştığı demirlerle çevrelenmiş dar kaldırımlar tarihe karışacak. Projede müze, sergi salonları ve otoparklar inşa edilmesi bekleniyor. Altta ve üstte geçiş alanlarında ihtiyaçlarını karşılayacak, büfe, pastane, gazete bayii gibi üniteler yapılması planlanıyor.
#KabataşBURSA Büyükşehir Belediyesi kuruluşu BUDO’nun, İstanbul-Kabataş’taki deniz otobüsü iskelesi, inşaatı başlayan Martı projesi kapsamında, dün gece zabıta tarafından kapatıldı. Kabataş İskelesi’nin kapandığından habersiz olan yolcular ise servislerle Eminönü İskelesi’ne taşındı.
#BUDO