‘7 gelişme vurdu hatları kapattık’

Güncelleme Tarihi:

‘7 gelişme vurdu hatları kapattık’
Oluşturulma Tarihi: Kasım 20, 2018 08:30

İstanbul Deniz Otobüsleri AŞ. (İDO) iç hat seferlerini iptale getiren süreç hakkında açıklama yaptı. İDO’nun Tepe-Akfen-Souter-Sera ortaklığında 2011 yılında toplam 934 milyon dolara özelleştirilme bedeli ile alındığına dikkat çekilen açıklamada, “İDO Yönetim Kurulu 7 Kasım tarihli toplantıda, kredi yapılandırma görüşmelerini yaptığı bankaların da tavsiye ve görüşleri doğrultusunda, yabancı stratejik ortağı SOUTER Inv’ın da talebi ile Uluslararası Hukuk Platformu’na başvurmadan önce tüm zarar eden hatlarını kapatarak, bir parça olsun kanamayı durdurmayı hedeflemiştir. Bu şartlar dahilinde 1 Aralık 2018 tarihi itibariyle Sirkeci–Harem hattı hariç iç hat seferlerimizi geçici olarak durdurduğumuzu anlayışınıza sığınarak bildirmek isteriz” denildi. Açıklamada İDO’nun bu noktaya 7 gelişmenin sonucu olarak geldiği de öne sürüldü ve bu gelişmeler şöyle sıralandı:

Haberin Devamı

1)BURSA SEFERLERİNDE HAKSIZ REKABET

İBB sözleşmeye aykırı olarak Bursa Belediyesi’ne bedelsiz iskele tahsis ederek, BUDO’nun İstanbul/Bursa arasında seferleriyle haksız rekabete sebep olmuştur.

2) AMBARLI LİMANI PROJESİ

Özelleştirme sözleşmesinde yer alan Ambarlı Liman arsasının bugüne kadar İDO’ya teslimi yapılmayarak, İDO’nun Ambarlı’dan Yalova-Mudanya-Bandırma Ro-Ro Projesini hayata geçirilmesi engellenmiştir.

3) NEGMAR HAKSIZ REKABETİ

Eskihisar/Topçular arasında hiçbir bedel alınmadan Negmar isimli şirketin yan kuruluşlarına İzmit Büyükşehir Belediyesi aracılığı ile, iskele tahsis ederek çok büyük bir gelir kaybına uğratmıştır.

4) SİRKECİ HAREM HATTI KISITLAMALARI

Sirkeci Harem hattı İDO’nun en kârlı hatlarından biri olmasına karşılık, UKOME kararı ile 3.5 ton üzeri araçların geçişi engellenmiş, söz konusu araçlar Yavuz Sultan Selim Köprüsü’ne yönlendirilerek çok önemli bir gelir kaybına sebebiyet verilmiştir.

5)KABATAŞ MARTI PROJESİ ETKİSİ

Haberin Devamı

İDO’nun en önemli iskelesi olan Kabataş iskelesi Martı Projesi nedeni ile kapatılınca yolcu sayımızda yüzde 80’e yakın düşüş ortaya çıkmış ve bu zarar telafi edilememektedir.

6) UKOME’den İSTENEN ZAM TALEPLERİ

Çok ciddi kur ve maliyet artışları karşılığında son üç yılda yüzde 85 artışa rağmen UKOME kararları ile ancak yüzde 22 zam alınabilmiştir. Bu durum iç hatlar seferlerimizi sürdürülemez bir noktaya taşımıştır.

7) OSMANGAZİ KÖPRÜSÜ ETKİSİ

İDO’nun zor duruma düşmesinin en büyük nedeni burada alınan kararlardır. Osmangazi Köprüsü ihalesi İDO ihalesinden önce yapılmıştır. Osmangazi Köprüsü’nün 2016 yılında açılacağını, geçiş fiyatının ise 2016 için 41 dolar+yüzde 18 olduğunu, bu fiyatın karayolları tarafından Osmangazi Köprüsü’nün yapımcı firmalarına garanti edildiğini Karayolları ve Otoyol AŞ tarafından akdedilen sözleşmeyi okuyarak bilgi sahibi olmuştur. Bu fiyatlara göre tüm araçların Osmangazi Köprüsü’nden geçmeyeceği tarafımızdan öngörülerek, bu hattımızda 2016’dan itibaren önemli bir gelir kalemini fizibilitelerimize koyarak teklifimizi vermiştik. Ancak, köprünün açılması ile birlikte Bakanlar Kurulu Kararı ile yatırımcı firma Otoyol AŞ’ye 2017 için 41 dolar+yüzde 8 KDVx40 bin araç parası ödenirken, araç geçiş ücretleri 70.75 TL+yüzde 8 KDV’ye düşürülmüştür.

Haberin Devamı

Bu kararlar Karayolları’nın yani devletin İDO ile rekabeti anlamına gelir ki bu kesinlikle “Adil” değildir. Haksız rekabete girmektedir.

 

SON 24 SAATTE YAŞANANLAR

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!