Türkiye’yi hibrit (melez) otomobillerin üretim üssü yapan Toyota’dan 6 milyar 952 milyon TL’lik yeni yatırım müjdesi geldi. Japon otomotiv devi, Sakarya’daki fabrikasının kapasitesini arttırarak yıllık 162 bin adet hibrit ve şarj edilebilir hibrit otomobil ile 44 bin adet batarya üretecek. Söz konusu yatırımın ikinci nesil C-HR’ın hibrit ve şarj edilebilir hibrit versiyonları için yapılacağı tahmin ediliyor.
#Toyota2022 Pekin Kış Olimpiyatları Oyunları’nın başlamasına az bir süre kalmışken bir yandan koronavirüs salgını bir yandan da batılı ülkelerin uyguladığı diplomatik boykot kararı yüzünden zor günler geçiren Çin flaş bir hamleyle imajını batılı TikTok'çulara emanet etti...
#ÇinTicaret savaşlarının yarattığı belirsizlik yatırımcıları korumacı tedbirler almaya iterken, küresel piyasalarda meydana gelen zorluklar şirketleri varlıklarını sürdürebilmek, rekabet güçlerini artırabilmek ve müşteri portföyünü genişletebilmek için birleşme ve devralmalara yönlendiriyor.
#ŞirketÖzellikle Avrupa’da emisyon sınırlaması nedeniyle köşeye sıkışıp çözümü elektrikli otomobil üretmekte bulan dev markaların kafasındaki soru: “Yüksek maliyetli bu araçları kime ve nasıl satacağız?” Geçen hafta İngiliz Dyson’ın, “Ticari anlamda geçerliliğini göremedik ve uygun alıcı bulamadık” gerekçesiyle 3.2 milyar dolarlık elektrikli otomobil projesini bitirmesi bu konudaki endişeleri arttırırken, daha fazla destek ihtiyacını gündeme taşıdı.
#Yazar2001 yılında Türkiye’de Toyota’nın üretiminden çıkan, 2009 sonunda da distribütörlüğünü 85 milyon dolara ALJ Grup’a devreden Sabancı Holding, enerji alanında büyüme gerekçesiyle otomotiv sektöründeki son kalesi Temsa’yı geçen hafta İsviçre merkezli fon şirketi True Value Capital Partners’a sattı. Böylece Sabancı Holding’in 51 yılı aşan otomotiv macerası tamamen sona erdi.
#YazarBağımsız güvenlik kuruluşu EuroNCAP, 2019 yılına ait çarpışma testi sonuçlarını açıkladı. Testi yapılan 13 modelden 12’si 5 yıldız alırken, bunlardan 2’si Türkiye’de üretilen otomobiller oldu. Japon Toyota’nın Sakarya’da ürettiği yeni nesil Corolla ile Renault’nun Bursa’da ürettiği yeni Clio adını 5 yıldızlı otomobiller arasına yazdırdı.
#GazetehaberleriFord Otosan, Gölcük’te elektrikli ve hibrit araç atağına kalkıyor. ‘Transit ailesi’nin 2’si plug-in (şarjlı) 5 farklı hibrit (melez) versiyonunu üretecek Ford Otosan, hibrit modelleri bu yılın sonunda, ‘plug-in hibrit’ modelleri ise 2020 yılı başında satışa sunacak. Gölcük’te 2020 yılında üretilecek ilk yüzde 100 elektrikli Transit ise 2021 yılında satışa sunulacak.
#GazetehaberleriDizele en büyük alternatif olarak gösterilen hem benzinli hem elektrikli motora sahip ‘hibrit’ (melez) otomobillerin popülaritesi hızla artıyor. Peki hibrit otomobiller gerçekten dizel ve benzinli otomobillere göre avantajlı mı, 2. elde değer kaybı oluyor mu, pil ömürleri ne kadar? İşte bu soruların cevabını dünyada ve Türkiye’de en çok hibrit otomobil satan Toyota’nın Türkiye CEO’suna sorduk.
#YazarlarKapılarını dün önce dünya basınına açan ‘Cenevre Otomobil Fuarı’nda Türkiye’de üretilen modeller ön plana çıktı. 306 milyon Euro yatırımla Bursa’da üretilen yeni Renault Clio fuarın yıldızlarından biri olurken, yine Bursa’da üretilen Fiat Egea/Tipo Sport ise büyük beğeni topladı. Ayrıca Japon Toyota’nın Sakarya’da ürettiği yeni Corolla Sedan ile C-HR modelleri de dikkat çekti.
#GazetehaberleriToyota Türkiye CEO’su Ali Haydar Bozkurt, tam elektrikli araçların menzili 800 kilometreyi aşana kadar otomotive hibrit (melez) araçların yön vereceğini belirterek, “Rahatlıkla diyebiliriz ki 15-20 senelik net bir hibrit çağı başladı. Dünya bu kadar değişirken ‘Hayır dizel istiyorum’ dediğinizde, ‘Öyle bir teknoloji üretmiyoruz’ diyeceğiz. İsteseniz de alamayacaksınız çünkü olmayacak” dedi.
# Ali Haydar BozkurtTeknolojinin gelişmesi, yapay zekânın devreye girmesiyle birlikte otomotiv sektörü de öldürmeyen otomobiller yapmak için yarışa girdi. Volvo, 2020 yılından itibaren piyasaya sunacağı otomobillerin öldürmeyeceğini açıklarken, Alman rakibi Mercedes’ten de atak geldi. Mercedes, eylül ayında Frankfurt fuarında ‘kaza yapmayacak’ yeni modelini tanıtacak.
#GazetehaberleriToyota, Türkiye’de dizel otomobil satışını bitiren ilk marka oldu. Geçen yıl Avrupa’da dizel üretim ve satışını noktalayan Japon marka, Türkiye’de de bundan böyle sadece hibrit ve benzinli motor satacak. Toyota Türkiye CEO’su Ali Haydar Bozkurt, “Aslında 2020 için planlamıştık ama bir yıl önceden ulaştık. Dizel yerine yeni Corolla dahil artık her binek modelimizin hibrit versiyonunu satacağız” dedi.
#Ali Haydar BozkurtOtomobil tutkunlarının merakla beklediği Paris Otomobil Fuarı dün kapılarını önce dünya basını için açtı. 50’ye yakın dünya ve Avrupa prömiyerinin yapıldığı fuara katılan Türklerin akılları ise dün açıklanan iç pazardaki büyük daralmadaydı. Eylül ayında otomobil ve hafif ticari araç satışlarının yüzde 70’e yakın düşmesi, dev markaların Türk yöneticilerinin Paris fuarını endişeyle gezmesine sebep oldu.
#Gazetehaberleri2009 yılında Toyota’nın Türkiye distribütörlüğünü Sabancı Holding’den 85 milyon dolara satın alan Suudi ALJ Grubu, Türkiye’de yeni fırsatlar kolluyor. ALJ Grubu’nun 2012 yılında Türkiye’de kurduğu ALJ Holding’in Başkanı ve Toyota Türkiye Satış ve Pazarlama CEO’su Ali Haydar Bozkurt, “Odaklandı-ğımız bazı sektörler var ama otomotiv birinci sırada. Şu anda Türkiye’deki olası bütün otomotiv distribütör-lükleri ilgimizi çekiyor” dedi.
#Gazetehaberleri7’den 70’e bir çok kişinin ilgi duyduğu otomobillerin nasıl üretildiğini merak edenler fabrikalara adeta akın ediyor. Türkiye’de ilk 6 ayda 15 bin kişi otomotiv fabrikalarını ziyaret ederken bu sayının yıl sonunda 30 bini aşması bekleniyor. İlk 6 ayda en çok Hyundai Assan’ın İzmit fabrikası ziyaret edilirken, Tofaş ise bir ilke imza atarak cüzi bir ücretle bireysel ziyareti başlattı. Bu yoğun ilgi Türkiye’de adeta sanayi turizmini başlattı.
#TofaşTürkiye’de hem üretimde hem de satış pazarlamada Oyak Grubu ile 50 yıldır ortak olan Fransız Renault, yeni ortaklık sözleşmesini imzalayarak işbirliğini 27 yıl daha uzattı. Renault Grubu Operasyondan Sorumlu Genel Müdür ve İcra Komitesi Üyesi Thierry Bollore ise, “Ortaklığımızın yenilenmesi, Renault için Türkiye’de yeni projeler geliştirmenin yolunu açıyor” dedi. Renault, yıl sonunda Bursa’da hibrit üretimine başlıyor.
#BursaSon yıllarda dolu yağışının verdiği zararlardan kurtulmak için otomotiv firmaları sıfır araçları depoladığı açık fiktif alanlarda farklı çözümler geliştirdi. Bazı fabrikalar ve büyük distribütörler ‘dolu topu’ (hail cannon) makinesini kullanmaya başlarken, bazıları ise dev ağlar (hail net) gerdi. ‘dolu topu’ 4 saniyede bir 120 desibel gücünde ultrasonik ses dalgalarının yarattığı patlamalarla havada doluyu engelliyor.
#DoluJapon Toyota’nın Sakarya’da hibrit modeli C-HR’yi üretmesinin ardından Fransız Renault da ilk hibrit (elektrikli ve benzinli) motorunu Bursa’da üretme kararı aldı. Geçen hafta Beştepe’de düzenlenen törenle Oyak Renault Genel Müdürü Antoine Auoun, 493 milyon TL’lik yatırımla Türkiye’de üretilecek ilk hibrit motoru için teşvik belgesi aldı. Bu melez motor yıl sonunda yine Bursa’da üretilecek yeni Clio’da kullanılacak.
#Oyak RenaultAmerika’da yaşanan skandal ve Avrupa’daki sıkı emisyon kanunları ile birlikte dizel otomobillerin sonuna yaklaşıldı. Birçok marka 2020’den itibaren dizel otomobil satmayacaklarını açıklarken, Japon Toyota bunu öne çekerek Cenevre fuarında bu yılın sonunda itibaren dizel otomobil satışını bitireceklerini açıkladı. Bu yüzden 90’ı dünya prömiyeri olmak üzere 110 yeni modelin sergilendiği fuarda ağrılık yakında yollara çıkacak hibrit ve elektrikli otolardan oluştu.
#CenevreÇEVRE ve ekonomiye katkılarından dolayı geleceği şekillendirmesi beklenen elektrikli otomobiller konusunda Türkiye henüz net bir strateji belirlemedi, kısa vadede belirleyecek gibi de durmuyor. Geçtiğimiz hafta net olarak anlaşılan tek şey, Maliye’nin ileride satışları artması halinde elektrikli otomobillerin vergisini çok rahat ve hızlı bir şekilde artırabileceği oldu. Neden mi?
#GazetehaberleriToyota Türkiye CEO’su Ali Haydar Bozkurt, aralık ayına çok agresif girdiklerini belirterek, “Bu ay zarar da etsek 10 bin araç satmayı hedefledik. Bizim için özel bir ay. 2018’e temiz başlangıç yapacağız. Rakiplerimiz zam yaparken biz kur artışını fiyatlarımıza yansıtmadık. Tüm araçlarda MTV’yi karşıladık. Ayrıca hibrit modellerimizde 3 bin TL indirim yaptık. Bir daha bu fiyatları göremeyeceğimizi düşünüyoruz” dedi.
#GazetehaberleriLos Angeles fuarında sadece basın ve ziyaretçilerin değil otomotiv devlerinin de ilgisini çeken bir stant vardı, o da Tesla. Geleceğin elektrikli otomobillerde olduğu anlaşılınca yatırım atağına kalkan devler, bu konuda hızlı yol alan ve şimdiden 4. modelini tanıtan Tesla’yı mercek altına aldı. Bu devlerden biri de Alman Mercedes’ti.
#Los Angeles