İstanbul ile Londra arasında uçak yolcusu sayısında rekor kırıldı. İstanbul’dan Londra’nın 3 havalimanına her gün yapılan 15 uçak seferi sayesinde iki kent arasında yolcu sayısı 2018 yılında 1 milyon 848 bine yükseldi. Manchester ile Muğla, Antalya, İzmir ve İstanbul arasındaki uçuşlarda da rekor artış yaşandı ve 1 milyon yolcu taşındı.
#İstanbul Londra Yolcu RekoruMontreal’deki Airbus-Kanada ortak yapımı A220 uçaklarının Mirabel’deki, bilinen adıyla Bombardier fabrikasında imalatını izledim. Satış başarısına tanıklık ettim. Bu bölgesel uçak, uçtuğu bütün lokasyonlarda ciddi başarı yakalamış. Hafifliği, daha az yakıt harcaması, çevreye verdiği zararın düşüklüğü, uygun koltuk sayısı ve yeni nesil yapısallığı ile havayolu şirketlerinin tercihi olmuş. Airbus’ın THY ile çalışma iştahı yüksek. A220 için ön görüşmeler de sürüyor.
#AirbusŞampiyonlar Ligi şampiyonu Liverpool ile UEFA Avrupa Ligi şampiyonu Chelsea 14 Ağustos 2019 tarihinde Vodafone Park'ta Süper Kupa finali için karşılaşacak. Dünyanın dört bir yanından İstanbul'a turist akını olması bekleniyor.
#Süper KupaTaşradan gelmiş bir jokey, onunla bütünleşerek tarihi başarılara imza atan muhteşem bir at, sınıfsal farklılıklara karşın yaşanan ve amansız bir hastalığın gölgesinde yeşeren bir aşk... ‘Bizim İçin Şampiyon’, efsanevi yarış atı Bold Pilot’la jokeyi Halis Karataş’ın melodramatik unsurla bezeli başarı öyküsünü sinemaya taşıyor.
#Bolt PilotUluslararası Havalimanı Konseyi ACI’ın 2011 raporunda Avrupa’da en hızlı büyüyen hava meydanları arasına İstanbul Atatürk, Antalya ve İzmir Adnan Menderes havalimanları girdi. Avrupa’daki büyüme sadece yüzde 2.8’de kalırken Türkiye’deki yüzde 14.2’lik büyüme dikkat çekti. Avrupa’da kargodaysa yüzde 5.5’lik daralma yaşandı. Ekonomik krizin etkilerinin ortaya çıktığı kargodaki düşüşten Türkiye etkilenmedi. Hava kargo 10.3 büyüdü.
Uluslararası Havalimanları Konseyi’nin raporuna göre Türkiye’de havayolu yolcu sayısı geçen yıla göre yüzde 20.2 arttı. Türkiye’nin dünya havacılığındaki payı yüzde 2.5 oldu. Bölgenin aktarma merkezi haline gelen İstanbul Atatürk Havalimanı, 32 milyonu aşan yolcu sayısıyla sıralamada ilk 20’ye girdi
Sao Paolo’da Emiliano Oteli’nde Embraer’in CEO’su Frederico Fleury-Curado ile konuşuyoruz. Dünyanın en büyük üçüncü havayolu uçağı imal eden fabrikasının başkanıyla bugünün uçaklarından süpersonik uçaklara kadar geniş bir sohbetin keyfini çıkarıyoruz. İkimiz de aynı noktada buluşuyoruz: Türkiye neden bugüne kadar kendi uçağını yapamadı?
Yüksekten uçan bir yıl daha akıp geçti. Arka arkaya yaşanan olumlu gelişmeler, artan rekabet, yolcuya konfor ve uygun fiyat olarak yansıdı. 2005, havayolu sektörünün mutlu günlerine dönüşüydü. Ama her şey toz pembe değildi. Varili 70 dolara vuran rekor petrol fiyatları, tırmanan uçak kiraları, yetişmiş personel sıkıntısı, rekabeti hiç olmadığı kadar yukarı taşıdı.