2021 yılında Türkiye bayramlık çikolata ve şekerleme pazarının büyüklüğü yaklaşık 35 bin ton ve 1,1 milyar TL’ye ulaştı. Hediyelik ve İkramlık çikolata pazarının tonaj büyüklüğü 12.600 ton, ciro değeri ise 608 milyon TL iken ikramlık şekerleme pazarı 22.200 ton, ciroda ise 536 milyon TL olarak gerçekleşti.
#ÜlkerIpsos’un 10 Nisan akşamı sokağa çıkma yasağı getirilen 31 ildeki araştırması hanelerin yüzde 12’sinin saat 22.00-24.00 arasında alışveriş yapmak için sokağa çıktığını ortaya koydu. 2 saatlik alışveriş süresince en çok makarna, bakliyat, un, tuz, şeker, ekmek gibi ağırlıklı temel ihtiyaçların alındığı beyan edilmiş.
#SEFER LEVENT'Ipsos Hane Tüketim Endeksi Raporu’na göre Ocak ayında toplam hızlı tüketim ürünleri harcaması Aralık ayına kıyasla cirosal olarak artış göstermedi. Yılın ilk aylarındaki harcamaların geçen aya göre ciddi artış göstermemesi, hızlı tüketim harcamalarında olağan olarak değerlendiriliyor.
#IpsosIpsos’un son Hane Paneli araştırması özellikle temel gıda ürünlerinde market markalarının payının arttığını gösterdi. Araştırmaya göre her 100 TL’lik alışverişin yaklaşık yarısı markalı ürünlere yapılırken, yüzde 22’sinde market markalı ürünler tercih ediliyor. Araştırma, market sepetlerinin de geçen yıla göre küçüldüğünü gösterdi.
#IpsosTürkiye’de işçilerin ücret, sosyal yaşam, sendikalılık, kayıt dışılık oranını araştıran DİSK, ‘Türkiye İşçi Sınıfı Gerçeği’ raporunu açıkladı. Rapora göre işçilerin yüzde 17’si 1000 liranın altında ücret alıyor. İşçilerin yüzde 18’i sigortasız, yarısından fazlası ise ay sonunu zorlukla getiriyor. Haftada bir kaç gün mesaiye kalan işçilerin oranı da yüzde 31.
#DİSK-ARTürkiye’de sayıları 3.5 milyonu bulan Suriyelilerin durumunu İnsani Gelişme Vakfı ve IPSOS araştırdı. 10 ilde yapılan araştırma Suriyelilerin yüzde 64’ünün geleceğe umutla baktığını, yüzde 52’sinin ise geleceğini Türkiye’de gördüğünü gösterirken, kayıt dışı, ucuz işgücü olarak çalıştırılan Suriyelilerin günlük satın alma gücünün ise 2 doların altında olduğu gerçeğini ortaya koydu.
#İNGEVTurizmde yaşanan kayıp ev dışı tüketimi de vurdu. Rusya krizi, terör olayları gibi olumsuz durumlar ev dışı tüketimde yüzde 7’lik daralmayla sonuçlandı. Antalya’da yüzde 19, Muğla’da ise yüzde 15’lik daralma yaşanırken, tüketiciler, daha uygun fiyatlar sunan indirim marketlerin yolunu tuttu.
#Hane İçi TüketimTürkiye’de tasarruf oranları, artan işsizlik ve düşen gelirlere bağlı olarak yılın üçüncü çeyreğinde, bir önceki çeyreğe göre üç puan birden düştü. ING Bank’ın 2011 yılı Ekim ayından bu yana yürüttüğü "Türkiye’nin Tasarruf Eğilimleri Araştırması’nın üçüncü çeyrek verilerine göre, yılın ilk iki çeyreğinde, gayri safi yurtiçi hasılaya (GSYH) oranı yüzde 15’i aşan tasarruflar, üçüncü çeyrekte yeniden yüzde 12’lere indi.
Türkiye’nin internet penetrasyonunda 2023 hedefinin 30 milyon abone olduğunu belirten TTNet Genel Müdürü Tahsin Yılmaz, “2023’de bilgisayar kullanıcı sayısı 72 milyona ulaşacak. Sektör cirosu 160 milyar doları bulacak. Halen 6.5 milyon hanede internet yok” dedi.
MasterIndex Araştırması’na göre, ramazan ayı boyunca Türk halkının yüzde 47’si harcamalarını artırıyor, yüzde 47’sinin harcaması sabit kalıyor. Yüzde 6’sının harcamaları ise azalıyor. Kadınların yüzde 51.7’si ramazan ayında harcamalarında bir değişiklik olmadığını söylerken, erkeklerin yüzde 49.1’i harcamalarının arttığını söylüyor.
Reklam ve pazarlama dünyasının gözdesi AB grubu, geliri ve sosyal statüsüyle ayrı ayrı incelenince ortaya ilginç bir tablo çıktı. Ipsos KMG’ye göre, geliriyle ’en üsttekiler’ arasındaki yüzde 22’lik kesim, sosyal statüsü ile en alttakiler arasında yer alıyor. Sosyal stütüsü ile AB olan yüzde 26’lık bir kesim ise, geliriyle orta ve alt gelir grubunda bulunuyor.