Erzurum Havaalanı son günlerde gündemdeki konular arasında yer alıyor. Erzurum'da Toplu Açılış Töreni ile birlikte yapılan yatırımlar konuşulmaya başlandı. 1993 yılında sivil uçuşlara açılan Erzurum Havalimanı ne zaman, kaç yılında yapıldı merak ediliyor. Peki, Erzurum Havaalanı ne zaman açıldı? İşte Erzurum Havalimanı özellikleri...
#Erzurum HavaalanıİNSANA huzur veren bir yer. Türkiye’nin ilk bilimkurgu kütüphanesi. Binanın mimarisi de, içindeki minik sergi de görülmeye değer. Uçak kazasında kaybettiğimiz değerli bir gencin, değerli bir bilim adamının anısına açılmış burası.
#YazarlarAtatürk Havalimanı’na Florya yönünden inecek uçakların sağ taraftaki ana pisti karşılamasını sağlayan ILS cihazı sinyalleri, son altı yıldır belli bir bölgede çalışmıyor. Uçuş emniyetini tehdit eden sorun nedeniyle, sinyallerde bozulma yaşanan hava sahası notamlanarak, kullanıma kapatıldı. Sinyallerdeki sorunun, bölücübaşı Abdullah Öcalan’ın tutuklu bulunduğu İmralı Adası’nda bulunan elektronik karıştırıcı sistemlerden kaynaklandığı tahmin ediliyor.
ISPARTA'da Atlasjet uçağının düşmesiyle gündeme gelen ve hemen kurulacağı açıklanan Aletli İniş Sistemi (Instrument Landing System- ILS) cihazı, kazanın üzerinden 1.5 yıl geçmesine rağmen henüz kurulmadı. Isparta Valisi Ali Haydar Öner, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’la Ankara’da görüştüğünü ve uçak kazası sonrası durdurulan THY'nin tarifeli seferlerinin Haziran ayında yeniden başlayacağını söylediğini aktardı.
Hürriyet.com.tr dün havaalanlarında yaşanan ve kazalara davetiye çıkaran çok önemli bir noktaya dikkati çekti.<br>Konya Havaalanı'na üç yıl önce alınan Aletli İniş Sistemi (ILS) hala takılmadı.<br>75 kişinin hayatını kaybettiği Diyarbakır Havaalanı'nda da durum benzer.<br>Isparta ise facianın ardından harekete geçti.<br>Ancak bugün daha vahim bir olay yaşandı.<br>Konya'daki ihmale dikkat çekerek insanlık görevini yapan THY Konya Müdürü hakkında soruşturma açıldı.<br>Cihazı üç yıldır takmayarak görevini yapmayanlara gösterilen tolerans insanlık görevini yapana gösterilmedi.<br>Peki yeni bir kaza yaşanırsa soruşturma emrini verenler bunun hesabını nasıl verecek?
Havaalanları, güvenli iniş sistemleri açısından alarm veriyor. Isparta'daki facianın ardından gündeme gelen Aletli İniş Sistemi hala birçok havaalanında kullanılmıyor.<br>Dört yıl önce Diyarbakır'da 75 kişinin hayatını kaybettiği kaza, havaalanında bu tür bir cihaz bulunsaydı yaşanmayacaktı. <br>Dört yıl geçmesine rağmen cihaz hala devreye sokulamadı. <br>Konya'da ise durum daha vahim...<br>Üç yıl önce alınan cihaz hala kurulmayı bekliyor.<br><1+>Peki bu havaalanlarında bir kaza yaşanırsa hesabını kim verecek?
Diyarbakır'daki elim uçak kazası, THY çalışanlarını da isyan ettirdi. THY çalışanları, ILS sistemi kurulmamış havaalanlarına uçuşların iptal edilmesini istediler. THY çalışanları, ‘‘Artık irin tutmuş yaraya neşter vurmak zamanı gelmiştir’’ diye konuştular.
Diyarbakır'daki uçak kazasının ardından, 18 havaalanında uçakların sisli havalarda güvenli inişlerini sağlayan ILS cihazının olmadığı ortaya çıktı. Uçak kazalarının, pilotaj hatası, çevresel koşullar ve teknik sorunlardan kaynaklandığını belirten bir uzman, "Eğer Diyarbakır Havalimanı'nda ILS cihazı olsaydı kaza riski en aza indirilirdi" dedi.