Düğün sezonu hızlı başladı. Sektör bayram sonrasında yoğun organizasyon trafiğine hazırlandı. TÜİK’e göre, Türkiye’de her yıl yaklaşık 600 bin çift evleniyor. Kınası, düğünü, ‘after parti’si derken çiftler ortalama iki etkinliğe bütçe ayırıyor. Fiyatlar ise geçen yıla göre iki kat artmış durumda. Bu yıl 250 kişilik bir düğün planlayanlar yemeksiz ise 100 bin, yemekli ise 200 bin TL’den başlayan fiyatları gözden çıkarmalı.
#DüğünHızla büyüyen e-ticaret ve e-ihracat pazarı girişimcilere yeni fırsatlar sunarken, birçok işletme yola nasıl çıkacağını bilmiyor. E-ticaret altyapı sağlayıcısı IdeaSoft’un CEO’su ve TOBB E-ticaret Meclis Üyesi Seyhun Özkara, süreci adım adım anlattı. İşte 10 maddede e-ticarete giriş...
#Ideasoft14 Şubat Sevgililer Günü için hazırlıklar, satış cirolarına yansımaya başladı. BMD Başkanı Sinan Öncel, Sevgililer günü için hediyelik satışlarının haftalık cirolara ortalama yüzde 20 – 25 katkı getireceğini belirtti. IdeaSoft CEO’su Seyhun Özkara da ocak ayına göre verilen sipariş sayısında yüzde 35’lik artış olmasını beklediklerini söyledi. Bu dönemde en çok talep gören kategoriler ise kıyafet, takı ve kozmetik ürünleri oldu.
#Sevgililer GünüPerakende sektörü pandemiyle birlikte değişen alışveriş alışkanlıklarını iş modeline uyarlamaya çalışırken bambaşka bir furya patladı: Yerli kartlarla yurtdışından alışveriş... Yurtiçinde etiket fiyatı 7 bin lirayı aşan markalı bir mont, online platformlardaki yurtdışı satıcılarda 4-5 bin liraya; markalı bir ayakkabı 7 bin 600 liradan 3 bin 600 liraya ya da 6 bin liraya satılan bir bilgisayar parçası 5 bin liraya düşünce yurtdışından yapılan online alışverişler bir yılda 48.8 milyar TL’den 115 milyar TL’ye fırladı.
#Perakende SektörüIDEASOFT, 2023 KOBİ e-ticaret raporu açıklandı. Kıbrıs’ta bayi toplantısı düzenleyen IdeaSoft, burada raporun sonuçlarını paylaştı. Buna göre, Ideasoft’un geliştirdiği e-ticaret altyapısını kullanan siteler; 2023’te 9 milyon tüketicinin 103 milyon adet ürün ihtiyacını karşıladı.
#IDEASOFTKurumsal yılbaşı hediyelerinde dönüşüm her zamankinden fazla hissediliyor. Şirketler çalışanları için hediye arayışına girdi. Yılın en hareketli günlerini yaşayan promosyon ürün pazarının yıldızı artık ajanda değil. Onun yerini powerbank, kupa, USB, çikolata aldı. Şirketler daha çok teknolojik ürünlere yöneldi.
#YılbaşıKasım ayının son haftasında tüketiciler alışverişin sınırlarını zorladı. Ödeme platformlarının verilerine göre bu dönemde ortalama sepet tutarı geçen yıla oranla yüzde 75.6’lık artış göstererek 652 TL’den 1145 TL’ye yükseldi. Alışverişlerde kredi kartı kullanımı geçen yıla göre 1.2 puan arttı ve yüzde 60’a ulaştı. IdeaSoft CEO’su Seyhun Özkara, Türkiye genelinde kasım ayında yaklaşık 300 milyar TL değerinde alışveriş gerçekleştiğini söyledi.
#Tüketici‘Efsane Kasım’ indirimlerinde ilk iki hafta geride kaldı. Kampanyalar özellikle e-ticaret üzerinden yapılan alışverişlerde dikkat çekici bir artış yarattı. Sektör temsilcileri ise “Son kartımızı çekmedik, bu daha başlangıç” dedi. Asıl büyük indirimin kasımın son haftasında yapılacağını belirten BMD Başkanı Öncel, “Enflasyonla mücadelede ‘efsane cuma’nın önemli bir etkisi olacak” iddiasında.
#Efsane KasımOkul heyecanı yaklaşırken veliler ihtiyaç listelerini hazırladı, ‘En uyguna nasıl tamamlanır’ telaşında. Marketler ve online sitelerde yapılan kampanyalara ilgi büyük. İstanbul’da kırtasiye alışverişinin kalbi Tahtakale’de ise binbir çeşit ürün ve fiyatı yerinde inceledik. Fiyatlar geçen yıla göre yüzde 40 ila 75 arasında artmış durumda. Temel ihtiyaç listesini 750 TL’ye veren de var, 4 bin TL’ye veren de...
#OKULÇevreye en çok zarar veren ikinci sektör olan tekstilde dijital çağ başladı. Artık dijital numunelerle hem firma hem de doğa kazanıyor. 9 yıl önce kurdukları yazılım firması ile yeni dönemin kapılarını açtıklarını, bugün dünyaya dijital kıyafet ihraç ettiklerini belirten TİHCAD Başkanı Ergin Aydın, “Ülkemizde üretim yapan 46 bin firma varsa bunların ancak 200’ü yeterli teknolojiye sahip. Aktif kullanan ise 100 firma var. Bunu binli rakamlara çıkarmak hedefindeyiz. Böylece tekstil sektörü dünyadaki rakipleri arasından sıyrılarak, daha çok tercih edilecek” dedi.
#Tekstil İhracatçıları Ve Çalışanları Derneği2020’de pandemi etkisiyle hızla gelişen e-ticaret sektörü yılı 200 milyar liralık büyüklükle kapattı. Neredeyse her platform yüzde 50 büyüme gösterirken, istihdamdaki büyüme yüzde 40 oldu. Sektör temsilcileri aynı ivmenin 2021’de de devam edeceğini belirtiyor. Bu yıl markaların dijital kanallarına kaydolan kişi sayısı ise yüzde 34 artarak, 110 milyonu aşarken, ortalama sepet tutarı da 339 lira oldu. Yılın öne çıkan ürünü ise şüphesiz robot süpürge.
#GazetehaberleriGoogle Yükselen Pazarlar Başkan Yardımcısı Meir Brand, esnaf ve KOBİ'lere 12 milyon dolarlık finansman sunduklarını belirterek, Türkiye'de işletmelerin dayanıklı hale gelmesini hedeflediklerini ve yatırımlarının devam edeceğini söyledi.
#Google‘Black Friday’ ya da ‘süper cuma’ gibi isimlerle de anılan büyük indirim günlerinde e-ticaretteki rekor alışveriş salgına rağmen AVM ve mağazalara da yansıdı. Dün çoğu AVM’nin önünde uzun kuyruklar oluşurken vatandaşlar ‘Ya uygun beden kalmazsa’ endişesi ile alışveriş sırasının kendisine gelmesini bekledi. E-ticaret temsilcileri ise yapılan alışverişlerde vatandaşların uzun süreli bir kapanma dönemine hazırlandığını gördüklerini söyledi. İndirimlerde dakikada 8 bin 500 işlem yapıldı.
#GazetehaberleriKOBİ’lerin dijitalleşmelerini sağlamak amacıyla T.C. Ticaret Bakanlığı’nın desteğiyle, TOBB’un himayesinde düzenlenen “Türkiye Teknoloji Buluşmaları’’ online platforma taşındı. Gerçekleştirilen ilk online etkinlikte Vodafone Business’ın TOBB üyelerine özel ayrıcalıklarla sunulan e-ticaret ürünü duyuruldu. TOBB çatısı altındaki 365 oda ve borsanın üyeleri, Vodafone Business’ın E-Ticaret Hizmet Paketi ile anahtar teslim e-ticaret sitesi sahibi olurken potansiyel müşterilerine dijital kanallarından ulaşarak yeni pazarların kapılarını açabilecek. Etkinlikte Vodafone Business Dijital KOBİ Eğitim Platformu da tanıtıldı.
#VodafoneMastercard, COVID-19 döneminde ofislerini eve taşıyan KOBİ’lere özel bir destek paketi oluşturdu. Bu kapsamda dijital ödeme çözümü Masterpass 1 yıl boyunca ücretsiz olarak sunulurken, işletmelerin dijital santral, e-fatura, teknik servis ve kurye gibi ihtiyaçları da MasterKOBİ platformu üzerinden çok özel indirimlerle sunuluyor
#MastercardCOVID-19 salgınıyla alışveriş ve tüketim alışkanlıklarımız da değişti. Bunun üstüne bazı fırsatçıların kolonya, tıraş makinesi, gıda ürünleri gibi ürün kalemlerine fahiş fiyat uygulaması da binince aile bütçesi durumdan etkilendi. Uzmanlara bu süreçte bütçeyi nasıl yöneteceğimizi ve tasarruf sağlayacak noktaları sorduk.
#YazarT.C. Ticaret Bakanlığı’nın desteğiyle, TOBB’un himayesinde dijitalleşmelerini ve dünyadaki değişime ayak uydurmalarını sağlamak amacıyla düzenlenen “Türkiye Teknoloji Buluşmaları’’, beşinci yılını doldurdu. TOBB Teknoloji Buluşmaları’nın bu yılki ikinci durağı Ankara oldu.Vodafone Türkiye ve Akbank ana sponsorluğunda, “KOBİ’ler İçin Dijital Dönüşüm, E-ticaret ve E-ihracat” temasıyla gerçekleştirilen etkinlikte işletmelerin dijital skorlarını artırmalarının yolları ile tasarruf ve verimlilik sağlayabilecekleri en yeni teknolojiler ele alındı.
#VodafoneT.C. Ticaret Bakanlığı’nın desteğiyle, TOBB’un himayesinde KOBİ’lerin iş yapma şekillerinde ve rekabet koşullarında dijitalleşmelerini ve ile dünyadaki değişime ayak uydurmalarını sağlamak amacıyla düzenlenen Türkiye Teknoloji Buluşmaları’nın bu yılki ilk durağı Antalya oldu. “KOBİ’ler İçin Dijital Dönüşüm, E-ticaret ve E-ihracat” temasıyla gerçekleştirilen etkinlikte işletmelerin dijital skorlarını artırmalarının yolları ile tasarruf ve verimlilik sağlayabilecekleri en yeni teknolojiler ele alındı.
#TOBBKOBİ’lerin iş yapma şekillerinde ve rekabet koşullarında dijitalleşme ile dünyada yaşanan değişime ayak uydurmalarını sağlamak amacıyla, T.C. Ticaret Bakanlığı’nın desteğiyle, TOBB’un himayesinde düzenlenen Türkiye Teknoloji Buluşmaları’nın sekizinci durağı Konya oldu. Vodafone Türkiye ve Akbank ana sponsorluğunda, “KOBİ’ler İçin Dijital Dönüşüm, E-ticaret ve E-ihracat” temasıyla gerçekleştirilen etkinlikte işletmelerin dijital skorlarını artırmalarının yolları ile tasarruf ve verimlilik sağlayabilecekleri teknolojiler ele alınırken başarı öyküleri de paylaşıldı.
#VodafoneTürkiye Teknoloji Buluşmaları’nın bu yılki yedinci etkinliği, Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Bakanlığı’nın desteğiyle, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nin (TOBB) himayesinde, Diyarbakır Ticaret ve Sanayi Odası ve Diyarbakır Ticaret Borsası ev sahipliğinde, Vodafone Türkiye ve Akbank ana sponsorluğunda Diyarbakır’da düzenlendi.
#VodafoneKOBİ’lerin iş yapma şekillerinde ve rekabet koşullarında dijitalleşme ile yaşanan değişime ayak uydurmalarını sağlamak amacıyla, T.C. Ticaret Bakanlığı’nın desteğiyle, TOBB’un himayesinde düzenlenen Türkiye Teknoloji Buluşmaları’nın bu yılki altıncı durağı Adana oldu. Vodafone Türkiye ve Akbank ana sponsorluğunda, “KOBİ’ler İçin Dijital Dönüşüm” temasıyla gerçekleştirilen etkinlikte, işletmelerin dijital skorlarını artırmalarının yolları, tasarruf sağlayabilecekleri teknolojiler ve verimlilik konuları ele alındı.
#Kobi