Türkiye tam 27 yıl aradan sonra ilk kez doğrudan yabancı otomotiv yatırımına hazırlanıyor. Dünyanın en büyük üreticilerinden BYD’nin, Manisa OSB’de 1 milyar dolar yatırımla kuracağı fabrikada şarj edilebilir hibrit modeli Seal U DM-i’yi üreteceği tahmin ediliyor. Çinli marka yatırım için ilave gümrük vergisi muafiyeti, şarj edilebilir hibrit modellere ÖTV avantajı ve Manisa’da 4 bin dönümlük arazi olmak üzere 3 önemli teşvik alacak.
#BYDGeçen hafta düzenlenen ve yoğun ilgiyle karşılaşan Havacılık, Uzay ve Teknoloji Festivali TEKNOFEST’in ardından 27-29 Eylül’de ‘V Weekend Motoring’ isimli otomobil ve motosiklet festivali gerçekleşecek. 72 otomobil ve motosiklet markasının yer alacağı İstanbul Park’taki festivalin girişleri ücretsiz olacak ve Türkiye’nin ilk hayvansız sirki de yer alacak.
#GazetehaberleriRUSYA’ya ihracat kapısının kapanması, Avrupa’da satışların düşmesiyle Türkiye’deki fabrikasından yeterince verim alamayan Honda, çözümü motosiklet üretiminde buldu. Honda Türkiye Genel Müdürü Hideto Yamasaki, “Türkiye’de uygun fiyatlı motosiklet üretimi planladık. Yatırım tutarımız 100-200 milyon Euro arasında olabilir” dedi.
Bundan tam bir yıl önce Antalya'da yeni BMW X5'in lansmanı sırasında Borusan Otomotiv İcra Kurulu Üyesi Ali Vahapzade, dünyadaki en büyük BMW distribütörü olduklarını açıklamış, hedeflerinin ise BMW'nin kendi yer aldığı ülkeler arasında üst sıralara çıkmak olduğunu söylemişti.
Honda Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Ümit Karaaslan en önemli hedeflerinin müşteri bağımlılığı yaratmak olduğunun üstüne basarken 2004'ü de ‘‘umut yılı’’ olarak ilan ediyor. Honda'nın geliştirdiği ilk insansı robotu Asimo'yu Türkiye'ye getireceklerini açıklayan Karaaslan, üniversitelerin katıldığı bir sempozyum düzenleyeceklerini söyledi.
Japon Honda otomobil firmasının akıllı robotu Asimo'nun yeteneklerine yenileri eklendi. Yürümeyi, merdiven çıkmayı bilen ve sesleri tanıyabilen Asimo şimdi de 10 farklı yüzü tanıyacak şekilde programlanmış kafasındaki kamera aracılığıyla insan jestlerini ve hareketlerini anlayabiliyor.