OluÅŸturulma Tarihi: Mart 30, 2004 00:00
Otomotiv sektöründe ilk Türk-Japon ortaklığı olarak 1984 yılında üretime başlayan Anadolu Isuzu, 20. kuruluş yıldönümünde hedefini Avrupa'da büyümek olarak belirledi.Anadolu Isuzu Yönetim Kurulu Başkanı Metin Ecevit, 20. kuruluş yıldönümü nedeniyle düzenlenen basıntoplantısında yaptığı konuşmada, Anadolu Grubu içerisinde otomotiv faaliyetlerinin önemli bir yer tuttuğunu söyledi. İki yıl önce Honda otomobil ve motosiklet faaliyetlerinden çekildiklerini anımsatan Ecevit, ''Basında (Anadolu Grubu, otomotiv grubundaki etkinliğini ağırlaştıracak, yavaş yavaş bundan çekilecek mi?) yorumları yapıldı. Anadolu Grubu 40-45 yıllık birikimini hiçbir zaman terk etmeyi düşünmedi. Şu anda da bu konudaki etkinliğini geliştirerek sürdürmekte'' diye konuştu. Anadolu Isuzu'nun Gebze Şekerpınar'daki tesisinin otomotiv grubundaki en büyük yatırımları olduğunu bildiren Ecevit, Türkiye'deki bira faaliyetlerinin 350 milyon dolarlık cirosu ile otomotiv grubunun 300 milyon dolarlık cirosu karşılaştırıldığında Anadolu Grubu içerisinde otomotivin etkinliğinin öneminin ortaya çıktığını kaydetti.    Anadolu Isuzu'nun önemli bir ihracat kapısı olarak da gündemde olduğuna işaret eden Ecevit, ''Şekerpınar'daki fabrikanın kapasitesini daha iyi ve daha genişleterek kullanmak için özellikle ihracata yönelik büyük etkinliğimiz var. Amacımız ithalat-ihracat dengemizi sağlayarak Türkiye'ye ve Isuzu'ye önemli katkılar sağlamak'' dedi.    Metin Ecevit, bir soru üzerine, Kia'nın şu anda Türkiye'de üretim ve yatırım düşünmediğini belirterek, ''Kia böyle birşey düşünmediği için, Anadolu Grubu'nun da düşünmesi söz konusu değil. Türkiye'nin bugünkü koşullarda yeni bir otomobil fabrikasına ihtiyacı olduğunu da düşünmüyorum'' diye konuştu. HEDEF AVRUPA Anadolu Isuzu Genel Müdürü Kamil Eser de, Şekerpınar'daki tesislerinin yılda 13 bin araç kapasitesine sahip olduğunu ve tesislerde 610 kişinin çalıştığını bildirdi. Anadolu Grubu'nun yüzde 53.47 ile en büyük ortağı bulunduğu Anadolu Isuzu'nun, yüzde 15'inin halka açık olduğunu anımsatan Eser, şirketin 20 yılda 80 bini Türkiye'de üretilmek ve 20 bini ithal edilmek üzere 100 bine yakın araç sattığını, 2 milyar
dolar ciro elde ettiÄŸini ve 5 bin 300 araç ihraç ederek 150 milyon dolar ihracat geliri saÄŸladığını belirtti. Sektördeki etkinliklerini artırmak için, ürün yelpazesini geniÅŸletmeyi ve yeni pazarlara girmeyi planladıklarını kaydeden Eser, Macaristan, Polonya, Slovenya, Çek Cumhuriyeti ve Slovakya gibi ülkelere bugünlerde ihracata baÅŸlayacaklarını bildirdi. Üretimin önemli bir kısmını ihraç etmeyi, dış ülkelerde ortaklıklar kuran uluslararası bir ÅŸirket olmayı istediklerini ifade eden Kamil Eser, şöyle dedi: ''Amacımız ticari araçlarda, pazar payı ve ihracatta bir numara olmak. Hedefimiz de 20 yıla sığdırdığımız faaliyetlerimizi 4 misli hızla, önümüzdeki 5 yılda gerçekleÅŸtirmek. Özellikle son 5 yılda ihracata çok daha yoÄŸunlaÅŸtık. 2004'de öngörümüz ihracatımızın ithalatı karşılaması yüzde 72 oranında olacak. Hedefimiz bunu yüzde 100 yapmak. 20 yıldır Anadolu'daydık, ÅŸimdi artık Avrupa'dayız.''     HEDEF 2003 Ä°HRACAT RAKAMINI KATLAMAK Basın mensuplarının sorularını da yanıtlayan Genel Müdür Eser, 2003 yılında 22 milyon dolarlık ihracat gerçekleÅŸtirdiklerini söyledi. Kamil Eser, ''2004 hedefimiz bunu katlamak, 43 milyon dolarlık ihracat. Bu artış, mevcut pazarlara yapılacak ihracatın yanı sıra Avrupa dahil olmak üzere yeni bölgelere yapılacak ihracatla karşılanacak. Bunu gerçekleÅŸtirirsek kendi rekorumuzu kırmış olacağız. Bundan önce ihracatımız en fazla 31 milyon dolar civarındaydı'' diye konuÅŸtu. Anadolu Isuzu'nun iÅŸ hacminin yarısını otobüslerin oluÅŸturduÄŸunu, bu yıl hedefledikleri 2 bin otobüs üretiminin yarısını ihraç edeceklerini anlatan Eser, Gümrük BirliÄŸi'nin son derece faydasını gördüklerini, sıfır gümrükle ihracat yapma imkanına kavuÅŸtuklarını vurguladı. Eser, Türk Lirası'nın deÄŸerlenmesinin getirdiÄŸi sıkıntıları tüm ihracatçılar gibi kendilerinin de yaÅŸadığını söyledi. Eser, ihracattaki sıkıntıyı bertaraf etmek için kapasite ve verimliliÄŸi artırmaya yoÄŸunlaÅŸtıklarını kaydetti.     "ANADOLU ISUZU, BÄ°R BAÅžARI HÄ°KAYESÄ°DÄ°R"Anadolu Isuzu'da, Japon Isuzu ve Itochu ile Anadolu Grubu ortaklık iliÅŸkilerinin baÅŸarıyla sürdüğünü belirten Eser, ''Anadolu Isuzu, bir baÅŸarı hikayesidir. Ortaklar arasındaki bu ahenk, bizim performansımızı da iyi etkiliyor'' dedi.    Anadolu Isuzu Pazarlama Müdürü Shinobu Maeno ise Avrupa pazarlarına açılma aÅŸamasında olduklarını belirterek, ''Avrupalı müşteriler daha bilinçli, daha üst seviyede kalite ve hizmete alışık, bu pazarda rekabet çok çetin. Isuzu, bu pazarda fazla tanınmıyor. Bu bölgede baÅŸarılı olup Anadolu Isuzu ismini Avrupa'da duyurmak istiyoruz'' diye konuÅŸtu. Anadolu Isuzu Satış ve Satış Sonrası Hizmetler Müdürü Fatih Tamay da, 2004'ü bayi networklerini mükemmele ulaÅŸtırma yılı olarak belirlediklerini ifade ederek, Türkiye'de 108 olan satış, yedek parça ve servis hizmeti noktasını 137'ye çıkaracaklarını bildirdi. Verilen bilgiye göre, hafif kamyon, kamyonet ve küçük otobüs gibi ticari araçların üretim ve pazarlanmasında faaliyet gösteren Anadolu Isuzu, 20. yılında sloganını da yenileyerek, ''20 yıldır Anadolu'da...ÅŸimdi artık Avrupa'da'' olarak belirledi.Â
button