İlkbahar'ın gelişiyle göç güzergahı olarak İstanbul hava sahasını kullanan leyleklerin yolculuğu başlarken, uçuş güvenliğinin tehlikeye düşmemesi için pilotlar ve hava trafik kontrolörleri birbirlerini sürekli bilgilendiriyor. En yoğun geçişler 15 Mart- 15 Nisan tarihleri arasına denk geliyor.
#İstanbulDelta Havayolları’na ait bir yolcu uçağı, Kanada’daki Toronto Havalimanı’na inişi sırasında kaza yaptı. Uçağın ters döndüğü kazada, yakıt sızıntısı meydana geldi. Baş aşağı duran yolcuların uçaktan hızlıca tahliye edilmesi, büyük bir faciayı önledi.
#Delta HavayollarıATC ya da açık adıyla hava trafik kontrolörlerinin yükü her geçen gün artıyor. Bu yüzden birçok ülkede özellikle havalimanı kulelerinde yeterli ATC olmadığı için ya kazalar meydana geliyor ya da dikkat dağınıklığı yüzünden felaketlerle burun buruna kalınıyor. Bir de özellikle havalimanı kulelerindeki ATC’lerin talimatlarının doğru anlaşılmaması ya da doğru, keskin talimatlar verilmemesi tehlike çanlarını çaldırıyor.
#UÇAKTakvimler 25 Ocak 1990'ı gösteriyordu. Kolombiya'dan kalkan uçağın destinasyonu New York'tu. Başta her şey yolunda gidiyordu ama kötü hava koşulları kimsenin tahmin edemediği bir soruna yol açtı. Bir tepenin yamacına çakılan uçaktaki 158 kişinin 73'ü yaşamını yitirdi. Hayatta kalanlardan biri olan Astrid Lopez, inanılmaz hikâyesini anlattı.
#Uçak KazasıABD Başkanı Donald Trump, Ulaştırma Bakanlığı'na eski Kongre üyesi ve TV yıldızı Sean Duffy'yi aday gösterdiğini açıkladı. Trump, söz konusu açıklamada, "Wisconsin eyaletinin eski Kongre üyesi Sean Duffy'nin Ulaştırma Bakanı olarak aday gösterildiğini duyurmaktan mutluluk duyuyorum." ifadesini kullandı.
#ABDAvrupa havalimanları artık istenen kapasiteyi karşılamakta zorlanıyor. Bir de bazı Avrupa kentlerinin havalimanları gece 24.00’ta hava trafiğine kapanıyor. Çevresel nedenlerden kaynaklanan kısıtlamalar hava trafik kapasitesini iyice sınırlıyor. Bu yüzden uçuş için gerekli olan slot almak güçleşiyor. Bazı havalimanlarında uçaklar karşı havalimanının iniş kalkış izinlerini beklerken sistem tıkanıyor. Bizde ise hem iç hem de dış hatlarda yaşanan gecikmeler yolcuları çileden çıkarıyor. Artık havalimanlarında kavgasız gün geçmiyor.
#AvrupaDeprem sonrası pistinde büyük çatlaklar oluşan Hatay Havalimanı geçici olarak kurtarıldı. Ulaştırma Bakanlığı’nca yapılan çalışma kapsamında 140 bin metreküp kazı yapıldı. Yaklaşık 5 bin 500 metreküp beton kırıldı, 5 bin 800 ton çimento enjekte edildi. Amik Gölü üzerine kurulan havalimanı pisti yeniden trafiğe açıldı. Ama yeni pist bittiğinde burası kapanacak. Terminal binası çevresinde iyileştirmeler yapılıyor.
#Hatay HavalimanıUlaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Japonya’da iki uçağın çarpışması sonucu yaşanan büyük kazayı örnek göstererek bu konuda Türkiye’deki havalimanlarında gerekli önlemlerin alındığını bildirdi. Bakan Uraloğlu, havalimanlarında görev yapan Havalimanı Kurtarma ve Yangınla Mücadele (ARFF) birimlerinin aldıkları eğitimlerle yaşanması muhtemel yangın ve yaşanabilecek diğer olumsuzluklara yönelik düzenli olarak tatbikatlar gerçekleştirdiğini belirterek, “Ekiplerimiz bütün tatbikatları başarı ile tamamlayarak her türlü olumsuzluğa karşı göreve hazır olduklarını gösterdiler" dedi.
#Abdulkadir UraloğluTokyo Haneda Havalimanı’ndaki kazada uçaklar alev topuna döndü. Neyseki Japon disiplini ile alınan hızlı önlemler sonucunda büyük bir facia önlendi. Tahliye kuralları 90 saniyeyi geçmiş olsa da mükemmel işledi. İşte havacılık kurallarının nasıl hayat kurtardığını ortaya koyan disiplinin hikâyesi...
#Tokyo Haneda Havalimanı5 Şubat 2020'de İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı'nda meydana gelen uçak kazasıyla ilgili yeni bilirkişi raporu dosyaya sunuldu. Raporda HEAŞ havalimanı otoritesinin olayın meydana gelmesinde ve kazanın etkisinin artmasında birinci derecede etkili olduğu belirtilerek havalimanı otoritesi asli kusurlu bulundu. Raporda pilotlar ise tali kusurlu olarak değerlendirildi.
#Uçak KazasıArtık Türkiye’nin ‘Cumhuriyet’ adında bir uçağı var. Kuyruk dikmesinde Atatürk’ün müthiş bakışı yer alıyor. O uçak aslında uzun bir yoldan geliyor. Pegasus Havayolları çalışanlarının yıllarca yaptıkları çalışmaların bir armağanı. Ne kadar güzel görünüyor bir baksanıza...
#Ali SabancıSağlık Bakanı Fahrettin Koca, eris varyantının hasta etme gücünün daha düşük ancak bulaşıcılığının daha fazla olduğunu söyledi; “Bu dönemde hasta sayısının arttığını söyleyebiliriz. Fakat hastaneye yatış oranları oldukça düşük. Paniğe gerek yok, kapanma yok” dedi.
#1Gaziantep'te uçuşlar başladı mı, sorusu son gelişmeler ile takip ediliyor. Gaziantep'te uçuşlar, tanımlanamayan cisim (UFO) dolayısıyla iptal edildi. Gaziantep'te 00.30 sıralarında yaşanan olaya göre yaklaşık 9 bin feet (2.743 metre) yükseklikte, seyir halinde olan iki yolcu uçağının kokpit ekibi tarafından tanımlanamayan bir cisim tespit edildi. Pilotlar durumu Gaziantep Hava Trafik Kontrol Kulesi'ne bildirdi. Tanımlanamayan cismin aynı zamanda hava trafik kontrolörleri tarafından da teyit edildiği öğrenildi. Peki, Gaziantep'te uçuşlar ne zaman devam edecek? İşte, o detaylar..
#Gaizantep Havalimanı"Notam" kelimesi, havacılık terimlerinden biridir ve "Notice to Airmen" (Havayollarına Duyuru) kavramının kısaltmasıdır. NOTAM'lar, havacılık otoriteleri tarafından havacılık topluluğuna önemli bilgilerin iletilmesi için kullanılan yazılı duyurulardır. Peki, NOTAM nedir ve ne zaman iletilir? İşte, NOTAM hakkında merak edilen bazı bilgiler
#Notam NedirUçağımız İtalya’da Bari’ye alçalmaya başladı. Ancak, şehir sis duvarı altında. Çevresindeki her yer ve Adriyatik sahiline bakan birçok yer pırıl, pırıl. Ama Bari ortada yok. İnmek neredeyse imkânsız. Görüş uzaklığı 300 metreye düşmüş. Alçalıyoruz, alçalıyoruz ve sonra pisti pas geçiyoruz. Adriyatik altımızda. Bari’nin çevresindeki her yeri görebiliyorum. İşte sisli bir günde pas geçişin hikâyesi.
#Uçak SeferleriUçak kazaları her geçen yıl azalıyor. Bu yıl da 9 kaza oldu ve 186 kişi hayatını kaybetti. Ölümlü uçak kazasının olmadığı bir yıl henüz yaşamadık. Gelecek için umut hâlâ var. Kazaların çoğu ne yazık ki insan hatasından kaynaklanıyor. Uçak imalatçıları özellikle uçuşta pilotların üzerindeki yükü almak için yeni teknolojileri deniyorlar. Bir havayolu uçağını pilotsuz uçurmak mümkün mü? Tam olmasa da bu sorunun cevabı evet. Ama henüz havayolu yolcuları pilotsuz bir uçakla uçmaya hazır değiller.
#2022 Uçak Kazalarıİstanbul Havalimanı'nda kurulan yeni sistemle uçakların taksi süreleri Gelişmiş Yer Hareketleri Rehberlik ve Kontrol Sistemi’nin (A-SMGCS) üçüncü aşaması olan ‘Yönlendirme’ sayesinde yüzde 15 azalırken, uçakların yerdeki hareketleri önceden planlanabilecek.
#İstanbul HavalimanıSudan'dan Etiyopya'ya giden uçağın iki pilotunun birden uyuya kalması havada panik anlarına sebep oldu. Otomatik pilotun devreden çıkmasıyla çalan alarm pilotları uyandırırken, uçak 25 dakika gecikme ile de olsa beklenen inişini gerçekleştirdi.
#EtiyopyaMarmaris’teki orman yangınlarının söndürülmesinde ‘Air Tractor’ isimli uçaklar da önemli görevler üstlendi. Adeta bir arı gibi çalışan bu hava traktörleri derin vadilere dalabilmesi, yere 10-15 metre yakına kadar alçalabilmesi ve zorlu manevraların üstesinden gelmesiyle dikkat çekiyor.
#MarmarisPilotlar, avuçlarının içindeki gaz kollarını uygun şekilde kullanarak ciddi yakıt tasarrufu sağlar. Hava trafik kontrolörleri de uyumlu hareket ettiklerinde hem şirketlerine kazandırır hem de doğa dostu olur. Günümüzde artık azalan 1 kilogram karbon salınımına bile dünyamızın ihtiyacı var. Hemen her havayolu şirketi büyük yakıt tasarrufu sağlayan pilotlarını ödüllendirir.
#PilotSabiha Gökçen Havalimanı’nda pistten çıkarak 3 kişinin ölümüne neden olan uçak kazasıyla ilgili yürütülen soruşturma kapsamında, bilirkişilerin hazırladığı rapora göre kaptan pilot Mahmut Aslan ile hava trafik kontrolörleri asli kusurlu bulunurken, ikinci pilot Ferdinant Pondaag tali kusurlu bulundu.
#Gazetehaberleri