Google Ads, Google’ın arama sonuçlarında, YouTube’da ya da iş ortağı sitelerde reklamlarınızı göstermenize imkan sunan bir online pazarlama aracıdır. Google ads nedir, hesabı nasıl açılır? İşte, merak edilen tüm detaylar.
#Google Ads Nedir Hesabı Nasıl Açılır?Günümüzde pandemi ve internet kullanımının her gün hızlı bir şekilde artması nedeniyle Yurtdışı ihracat için dijital pazarlama müthiş bir şekilde önem kazandı. We Are Social ve Hootsuite açıklanan verilerine göre 2020 yılında Dünyada 4,5 milyar kişi aktif olarak internet kullanıyor. Ülkemizde ise TÜİK açıkladığı verilere göre 2019 yılında 16-74 yaş internet kullanım oranı 2019 yılında yüzde 75.3 ilen 2020 yılında pandeminin etkisi ve internet kullanımın artmasıyla beraber yüzde 79 oldu.
#TeknolojiServisleri üzerinde belli aralıklarla güncelleme yapan ve kuralları elden geçiren dünya devi Google, reklam platformu Adsense hesabına sahip kullanıcılarına e-posta yollamaya başladı. Politika Güncellemesi adı altında Google bakın Adsense üzerinde ne gibi değişiklikler yaptı?
#GoogleÖzellikle işletmelerin başını derde sokan başlıktaki sorunun hemen yanıt verelim. Hayır, Google telefondan aramaz. Dolandırıcılar, “Google Türkiye’den arıyoruz” diyerek, Google’ın hiçbir zaman yapmadığı ve ücretsiz olarak sunduğu hizmetleri işletmelere para karşılığında vermeyi teklif etmeye başladı.
#GazetehaberleriABD Adalet Bakanlığı ve Federal Ticaret Komisyonu (FTC) Google, Facebook, Amazon ve Apple’ın da içinde olduğu teknoloji şirketlerini incelemeye hazırlanıyor. Komitenin, rekabet yasası ihlali ve anti tröst soruşturması için yetki aldığı haberinin gündeme düşmesi ile teknoloji piyasası bir defa daha karıştı. Haftaya hisselerindeki düşüş ile başlayan teknoloji devi şirketler, rekabet sorunları ve rekabete aykırı davranışlar çerçevesinde incelenecek.
#Serap TorunGoogle, reklam sektöründe yer alan profesyonellerin sık sık tartıştığı ‘’Reklamın iyisi, kötüsü olur mu?’’ sorunsalına yayınladığı reklam politikalarıyla yeni bir boyut kazandırdı. Dünyanın en büyük dijital reklam platformu Google’ın konuyla ilgili tavrı net: ‘’Reklamın kötüsü olur, ama bizde değil!’’
#GoogleGencecik bir adam… 37 yaşında… Dahi çocuk olarak başladığı hayatını, müthiş başarılarla taçlandırmış… Boğaziçi, ardından dünyada yılda en fazla iki kişinin kabul edildiği Stanford Üniversitesi’nde doktora… Sonra Silikon Vadisi’nde Google tarafından adeta kapılmış, milyar dolarları yöneten bir koltuk ona verilmiş. Şimdi anaokulu öğretmeni olan eşiyle birlikte bavulunu toplayıp, kariyerini arkasında bırakıp Türkiye’ye geldi. Amacı, hayatı boyunca istediği şeyi yapmak: “Dünyayı değiştirmek, ülkesine hizmet etmek…” Taylan Yıldız, geçen haftalarda Meral Akşener’in partisini anlattığı bir toplantıda, “Yeni Adnan Kahveciler çıkaracağız” sözünün karşılığı… Yakında diğerlerini de tanıyacağız. Peki Adnan Kahveci’nin siyasette temsil ettiği şey neydi, Taylan Yıldız kim ve siyasette neyi hedefliyor? Gelin yakından tanıyalım…
#Meral AkşenerGoogle’ın kullanıcılarına sunduğu arama sonuçlarını kendi lehine manipule ettiğine hükmeden Avrupa Komisyonu’nun verdiği 2.42 milyar Euro tutarındaki rekor ceza; teknoloji şirketleri, regülatörler ve kamuoyu arasındaki ilişkiyi yeniden biçimlendirme potansiyeli taşıyor. Bir sonraki dev ceza AdSense ve Android'e kesilebilir. Bu yüzden medya şirketleri ve reklamverenlerin de yakından izlemesi gereken sürecin olası etkilerini anlamak için, komisyonun bilgi yazısını beş soru ve beş cevapla özetleyelim:
#Emre KızılkayaDünya teknoloji devi Google’a karşılaştırmalı alışveriş imkanı sunan “Google Shopping” hizmeti ile ilgili rekor ceza kesildi. AB Komisyonu tarafından kesilen 2.4 milyar Euro’luk cezanın gerekçesi olarak da, şirketin aynı koşullarda reklam aldığı e-ticaret platformlarını, eşit olmayan şartlarda listelediği öne sürüldü.
#GoogleDijital dünya ile birlikte, reklam anlayışının değiştiğini söyleyen Google Partner Ajansı Profaj’ın Kurucu Ortağı Armağan Bengi, "Google reklam ağı, Türkiye’de internet kullanıcılarının yüzde 98’ini oluşturan 39 milyon kişiye ulaşıyor. Bu alan, her geçen daha da büyüyecek. Markasının ve ürününün pazarlamasını iyi yapmak isteyen, bu sektörde çalışmak isteyen, bu alanı iyi öğrenmeli" dedi.
#GoogleDünyanın en büyük sosyal paylaşım ağı olan Facebook’un, özel bir halkla ilişkiler şirketiyle anlaşarak, rakibi Google’a karşı bir karalama kampanyası yürüttüğü ortaya çıktı. Facebook’un bu şekilde, internetteki mahremiyet üzerinde yaşanan tartışmaların odağını Google’a kaydırmayı hedeflediği anlaşıldı.
Tüketim çarklarının kilit dişlisi reklâmcılık çehre değiştiriyor, kavramlar yeniden tanımlanıyor, yeni kavramlar ortaya çıkıyor. Bunlardan biri de deneyim tasarımı. İngiliz Bob Bayman, 10 yılı aşkın bir süredir bu işle uğraşıyor. Ona göre firmaların kendilerini kitle iletişim araçları yoluyla tanıttıkları dönem çoktan geride kaldı.