Güncelleme Tarihi:
Türkiye’de, 2015 yılının ilk 6 ayında 789 milyon liralık hacme ulaşan dijital reklam alanı, ciddi bir pazar olarak büyümesini sürdürüyor. Bu reklamların 413,9 milyon lirasını ise arama motorları alıyor. Dijital reklam ağının, bu alanda söz sahibi ve açık ara pazar lideri olan Google ise partner ajanslar aracığıyla bilgilendirme çalışmalarına, Yaşar Üniversitesi’nde bir yenisini ekledi.
Yaşar Üniversitesi Kariyer ve Mezunlar Merkezi ile Dijital Reklam Ajansı Profaj iş birliğinde düzenlenen iki günlük eğitim semineriyle 130 öğrenciye, Google reklamları konusunda eğitim verildi.
Dijitalleşen dünyayla birlikte reklamcılık ve marka pazarlama anlayışının değiştiğini aktaran Profaj Kurucu Ortağı Armağan Bengi, "Dijital reklamcılık tüketici davranışlarına paralel olarak artıyor. Ülkemizin nüfusu oldukça genç bu yüzden internet kullanımımız oldukça fazla. Mobil ise hayatımızın değişmez parçası onunla kalkıp onunla yatıyoruz yüzden bu kadar kullanılan bir alanda o alanı kullanan kişilere ulaşmak çok değerli oluyor. Google ise dijital reklamcılık pastasında en büyük paya sahip. Google reklamları Türkiye’nin internet kullanan nüfusun yüzde 98’ni erişebiliyor. Ülkemizde 40 milyonunun internet kullanıcısı olduğunu biliyoruz. Bu durumda Google reklamları ülkemizde 39 milyon kişiye ulaşıyor. Bu yüzden bu mecrayı iyi bilen her zaman bir adım öne geçecek. O yüzden Google reklamcılığını bilmek dijital reklamcılık için çok iyi bir başlangıç. Bu düzende dijitali iyi kullanan kazanacak" dedi.