Geçmişte otomobillerini düşük vergi dilimine sokabilmek için Türkiye’ye özel 1.6 litre veya daha düşük hacimde benzinli motorlar geliştiren üreticiler, elektrikli otomobiller için de benzer bir formül geliştirdi. Motor gücü 160 kW’yı geçmeyen elektrikli araçların faydalanabildiği yüzde 10 ve yüzde 40’lık ÖTV dilimde yer almak isteyen markalar yazılım ile mevcut modellerin gücünü kısmaya başladı. İlk olarak BMW’nin başvurduğu Türkiye’ye özel düşük güçte elektrikli motor çözümüne, Volkswagen de Passat’ın yerini alacak elektrikli Sedan ID.7 ile katılacak. Motor gücü 205 kW olan ID.7, Türkiye’ye özel 150 kW güçle gelecek.
#Düşük VergiPazar payları yüzde 27’ye düşen sedan otomobiller önümüzdeki yıl yeniden sıçrama yapabilir. Passat’ın varisi olan elektrikli sedan modeli ID.7’yi, 2024’ün üçüncü çeyreğinde getirmeyi planladıklarını belirten VW Binek Araç Genel Müdürü Gino Bottaro, “ID.7’yi yüzde 10 ÖTV diliminde getirmek için çalışıyoruz. Başarılı olursak sedan pazarını tekrar yukarı çıkartacak kadar yüksek adetlerde satarız” dedi. Geçen yıl üretimi biten Passat Sedan, dünyada en çok Türkiye’de satılıyordu.
#VWALMAN Volkswagen’in kompakt spor otomobili Golf GTI, sekizinci nesliyle Türkiye yollarına çıktı. 2.0 litre hacminde doğrudan enjeksiyonlu 245 beygir güç ve 370 Nm tork üreten turbo şarjlı (TSI) motorla donatılan yeni Golf GTI’da ultra hızlı değiştirme özelliğine sahip 7 vitesli, çift kavramalı şanzıman (DSG) standart olarak sunuluyor.
#VolkswagenRusya’nın Ukrayna’ya savaş açması, Türk tüketicisi için önemli otomobillerin gelişini de etkiledi. Volkswagen, Ukrayna’dan gelemeyen parçalar nedeniyle Almanya’daki Dresden fabrikasında üretimi durdurmak zorunda kalınca Passat ve Tiguan’in sevkiyatı zora girdi. Volkswagen Binek Araç Genel Müdürü Gino Bottaro, yaşanan duruştan ötürü iki modelin gelmesinde problemler yaşandığını kaydetti. Türkiye, Dresden fabrikasındaki Passat üretiminden yüzde 35’le en büyük payı alıyor.
#PassatUzun bayram tatiline rağmen otomotiv sektörü için ağustos performansı yüzde 66 küçülen temmuza göre beklentilerin üstünde gerçekleşti. Markaların özellikle ikinci yarı devreye soktuğu kampanyaların etkisiyle ağustosta toplam satışlar yüzde 24 düşerek 26 bin 246 adet olarak gerçekleşti. Ağustosta hem otomobil hem toplam satışlarda zirve Volkswagen’in oldu.
#GazetehaberleriÖTV ve KDV indirimlerinin devreden kalkacağı 2019 yılında 400 bin adetlik pazar öngörüleri otomotiv sektöründe moralleri bozuyor. Bu doğrultuda sektörün çatı örgütleri Ankara’ya giderek vergi indirimlerinin 18 aylık bir sürede kademeli olarak kaldırılması gerektiğini belirtip, “Çok zor geçecek ilk 6 ay 15 puanlık indirim devam etmeli. Sonraki 6 ay 10 puana, daha sonra 5 puana inerek 18 ay sonunda devreden kalkmalı” talebinde bulundu.
#GazetehaberleriHaziran ayından itibaren büyük kayıplar yaşayan, eylül ve ekim aylarında ise tamamen dibe vuran otomotiv sektörü ÖTV ve KDV indirimiyle birlikte yeniden canlandı. Vergi indirimlerine markaların stokları eritmek için devreye soktuğu kampanyalar da eklenince 1 Kasım’dan itibaren showroom trafiği 4 kat arttı. Sektör yetkilileri kasım sonunda satışların ekime göre 3 kat artarak 60 bin adedin üstüne çıkacağını öngörüyor.
#GazetehaberleriFRANSIZ PSA Grubu’nun (Peuget-Citroen) bünyesine giren Alman Opel’in Türkiye operasyonunda sürpriz değişim yaşandı. 28 yıldır Opel’de görev alan ve son 12 yıldır da Opel Türkiye’nin Genel Müdürü olan Özcan Keklik, koltuğunu Doğuş Oto’nun Maslak Genel Müdürü Çağrı Öztaş’a bırakıyor. PSA bünyesine geçtikten sonra bir çok iddia ortaya atılırken bu değişim otomotiv sektörü için sürpriz oldu.
#FRANSIZ PSA GrubuSon 4 yıldır tüm dünyada tam anlamıyla bir SUV rüzgârı esiyor. Küresel SUV satışları model sayısının artmasına bağlı olarak 4 yılda yüzde 67.4 büyürken, toplam otomobil satışları içindeki payı yüzde 34’e yükseldi. Türkiye’de de SUV satışları 4 yılda yüzde 77 ile dünya ortalamasının üzerinde büyüyerek, toplamda yüzde 19.5’lik pazar payına ulaştı.
#GazetehaberleriSON yıllarda bildiğiniz gibi Türkiye’de otomobil satışlarında ağırlığı ‘filo şirketleri’ aldı. Yani perakende de otomobil satışları düşerken, filo oranları yüzde 60’ları aştı, bazı markalarda yüzde 70’leri bile geçti. Bir bakıma otomobil pazarını son 3-4 yıldır filo şirketleri domine ediyor. Şirketler satın alma maliyeti yerine kiralamaya dönünce, filonun oranı hızla yükseldi.
#Gino BottaroBÜNYESİNDE Volkswagen, Audi, Seat, Porsche, Skoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini ve Scania gibi 12 dev markayı barındıran Türkiye’nin en büyük otomotiv distribütörü Doğuş Otomotiv’de markaların yönetim kademesi yer değiştirdi.
#GazetehaberleriHürriyet gazetesi, 2016 yılını üretim, ihracat ve satış anlamında rekorlarla tamamlayan 2017 yılına ise ÖTV ve kur artışı ile giren Türkiye ekonomisinin dinamosu otomotiv sektörünü yine bir zirvede bir araya getirdi. Hürriyet Genel Yayın Yönetmeni Fikret Bilâ’nın ev sahipliğinde gerçekleşen zirvede gündem referandum ve İstanbul Autoshow Fuarı sonrası pazarda beklenen pozitif gelişmeler oldu.
#Hürriyet GazetesiÖTV şokuyla sarsılan markalardan biri olan 4 halkalı logosuyla ünlü Alman Audi, büyümeyi doğuda gördü. Son 10 yılda Diyarbakır, Gaziantep, Adana ve Mersin’e yatırım yapan ve 2 bin 500 adedi aşan üst model satışına ulaşan Audi, son olarak Şanlıurfa ve Malatya’yı da kapsamına aldı. Audi Türkiye Genel Müdürü Gino Bottaro, “Bu 6 ilde toplam satışımızın yüzde 15’ini yapacağız” diye konuştu.
#Ötv2016 yılında ekonomiyi sırtlayan Türk otomotiv sektörü, yılın kendileri için en kritik son 2 ayında bir taraftan artan kurun şokunu, diğer taraftan da Maliye Bakanlığı’nın ÖTV’de yapmayı planladığı değişikliğin paniğini yaşıyor. Hürriyet gazetesinin düzenlediği zirvede konuşan sektör temsilcileri, “Artık otomotive yönelik ÖTV artışı Maliye’nin gündeminden çıkmalı. Bu sektörün cezaya değil desteğe ihtiyacı var” çağrısını yaptı.
#OtomotivAlman Audi, geleceğin showroom konsepti olarak nitelendirdiği ‘Audi City’nin 4’üncüsünü İstanbul’da açtı. 2 yıl içinde Türkiye’deki tüm showromlarda aynı teknoloji kullanacaklarını söyleyen Audi Avrupa Direktörü Boesch, “Türkiye gelecek için bizim örnek ülkemiz olacak” dedi.
#Audi31 Mayıs’a kadar devam edecek Autoshow fuarını basın ve VIP günü dahil 4 günde 225 binin üzerinde rekor sayıda otomobilsever gezerken, 10 binin üstünde aracın sıcak satışı yapıldı. Fiyatları 100 bin Euro’dan (286 bin TL) başlayıp 675 bin Euro’ya (1,9 milyonTL) çıkan Jaguar, Porsche, Aston Martin, Ferrari, Maserati, Lexus, BMW, Audi, Jeep ve Land Rover gibi lüks markaların modelleri ilk 4 günde adeta kapış kapış satıldı. Fuar, Bursa’daki eylemlerle morali bozulan otomotiv sektörüne önemli bir hareket getirdi.
#OtomobilVolkswagen Grubu’nun Türkiye distribütörü Doğuş Otomotiv’in CEO’su Ali Bilaloğlu, bu yıl VW’nin Türkiye’de pazar lideri olmasını hedeflediklerini belirterek, “Ancak liderlik farklı VW’nin yatırım kararı farklı. Yatırım görüşmeleri bizim dışımızda gelişiyor” açıklamasını yaptı. Doğuş Otomotiv Audi Genel Müdürü Gino Bottaro ise A3’ün sedan versiyonunu Türkiye’de satışa sunduklarını ve fiyatını 86 bin lira olarak belirlediklerini kaydetti.
#CeoAudi, bugüne kadar sır gibi sakladığı A3 sedan modelini ilk kez New York’ta, Türkiye’den 5 gazetecinin de aralarında bulunduğu 33 kişiye tanıttı. Eylül ayında piyasaya çıkacak bu modelle dünya pazarında liderliği hedefleyen Audi, bu hedefte Türkiye satışlarına çok güveniyor.
11 Kasım’a kadar devam edecek Autoshow fuarını 4 günde 200 binin üzerinde otomobilsever gezerken, 10 binin üstünde aracın sıcak satışı yapıldı. Aston Martin, Ferrari, BMW, Jeep ve Range Rover gibi lüks modeller ilk 4 günde büyük talep görürken, fuar otomotiv sektörüne önemli bir hareket getirdi.