Tüketicilerin güvenilir gıdaya ulaşması amacıyla geliştirilen ‘Karekod’ uygulaması devreye girdi. Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından hayata geçirilen ‘Gıda İşletmelerinde Karekod Uygulaması’ öncesinde tüm zincir marketler hazırlığını tamamladı. Uygulama ile tüketici markette ürünün karekodunu okutacak. Taklit mi orjinal mi, üreticisi en son ne zaman denetlenmiş, güvenli mi gibi soruların yanıtlarını alacak. Sektör sağlık ve rekabet açısından uygulamanın yaygınlaşmasını bekliyor.
#Tarım Ve Orman BakanlığıUcuzluk arayışı artınca marka sadakati azaldı. Perakendeciler, benzer ürün veya hizmet sunan başka markalar olmasına rağmen yıllardır aynı markayı tercih edenlerin bu yıl yüzde 20 azaldığını tahmin ediyor. Marketlerde markadan en hızlı kopuş temizlik ürünlerinde görülüyor. Moda ve hazır giyimde ise ‘Bir cekete, pantolona bu fiyat verilmez’ diyerek bir alt markanın benzer ürününe kayanlar artıyor.
#PerakendecilerCumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Ticaret Bakanı Ömer Bolat’ın enflasyonla mücadele kapsamında gıda perakendecilerine yaptığı indirim kampanyası çağrısına zincir marketlerden yanıt geldi. Tarım Kredi, Migros, BİM, Şok Marketler ve A101 çeşitli ürünlerde yüzde 50’ye varan indirim kampanyaları açıkladı. Mobilyacılar da kampanyaya katıldı.
#MOSFEDTicaret Bakanı Ömer Bolat tarafından başlatılan büyük indirim kampanyasına marketlerden sonra giyim ve beyaz eşya gibi perakendenin tüm sektörlerinin katılması bekleniyor. Bakan Bolat, enflasyonla mücadeleyi tüm sektörlerle yapılacak geniş kapsamlı toplantılarla ve uygulamalarla sürdüreceklerini söyledi. Kampanyaya marketlerden sonra bahsi geçen sektörlerin de kısa sürede destek vermesi bekleniyor.
#Ömer BolatTicaret Bakanı Ömer Bolat otomotiv ve emlak piyasasına ilişkin değerlendirmede bulundu. Bakan Bolat, otomotivde yüzde 15'e varan düşüşler olduğunu ve kampanyalar yapıldığını söyledi. Ayrıca Bolat, emlak alanında da satış fiyatlarındaki köpüğün ortadan kalktığını gözlemlediklerini belirtti. Bolat, marketlerden de indirim beklediklerini söyledi.
#Ticaret Bakanı Ömer BolatTicaret Bakanı Ömer Bolat otomotiv ve emlak piyasasına ilişkin değerlendirmede bulundu. Bakan Bolat, otomotivde yüzde 15'e varan düşüşler olduğunu ve kampanyalar yapıldığını söyledi. Ayrıca Bolat, emlak alanında da satış fiyatlarındaki köpüğün ortadan kalktığını gözlemlediklerini belirtti. Bolat, marketlerden de indirim beklediklerini söyledi.
#Ömer BolatOrdu’da yerel üreticilere verilen destekle 85 çiftçi, fındık bahçelerinde kafessiz yöntemle yumurta üretmeye başladı. Üreticilere yem ve paketleme desteği verilince maliyetler düştü, üretim kısa sürede yıllık 35 milyon adede ulaştı. Üreticilerin çoğu kadın girişimcilerden oluşurken yılın 11 ayı boş kalan fındık bahçeleri de organik üretime dahil oldu. Üreticiler ilk etapta ürünlerini tüm Migros mağazalarına gönderirken şimdi sırada ihracat var.
#Fındık BahçesiHaziran ayında hem adet hem de ciroda yükselişe dikkat çeken Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Sinan Öncel, “Maliyet artışları söz konusuyken enflasyonla mücadele için kampanya yapmak kolay olmayabilir ama bizi asıl tedirgin eden, talepte bir azalma yaşanması. Nakliyecinin, bankaların, AVM’lerin devreye girmesiyle sezon başında başlatacağımız bir kampanya, enflasyona karşı ‘efsane cuma’ etkisi yaratabilir” dedi. Öncel’in talepteki düşüşün önüne geçmek adına yaptığı bu çağrıya markalar ve diğer sektörlerden destek geldi.
#AYDPerakende sektörü kritik seçim atmosferinin ardından Perakende Günleri’nde bir araya geldi. Bu yıl 22’ncisi düzenlenen etkinlikte sektör temsilcileri, özellikle iç talebin daralmasına dair endişelerini dile getirdi. İkinci yarıda enflasyonla birlikte, kur ve faiz dengesini takip edeceklerini belirten şirket yöneticileri, temmuz ayında beklenen asgari ücret zammının ise fiyatları etkileyeceğine dikkat çekti.
#FaizAntakya’nın tarihi 12’nci yüzyıla dayanan ticaret merkezi Uzun Çarşı’yı depremden sonra yeniden ayağa kaldırmak için Türkiye’nin önde gelen restoranları, yemek sanayicileri, gıda perakendecileri bir araya geldi. BIG Chefs Kurucusu Gamze Cizreli’nin girişimiyle başlatılan “uzunçarşıburada.com” oluşumu, Antakya genelindeki yerel üretimin sürdürülebilirliğini hedef aldı. Reyhanlı kavşağına kurulacak konteyner çarşıda 76 esnaf dükkân açacak. Önce 12 milyon TL’lik yerel gıda stoku toplanacak, ardından üreticiye siparişler verilerek göç önlenecek...
#Uzun ÇarşıFahiş fiyat tartışmasında tansiyon düşmüyor. Marketler artan girdi maliyetlerini gösterip “Biz fahiş fiyatlı etiket koymuyoruz” diyor. Bazı ürünler haftadan haftaya hatta günden güne zamlanıyor. Vatandaşlar da ‘Her gün etiket değişir mi’ diye soruyor. Uzmanlar ise “Bazı ürünlerde maliyetten kaynaklı artış normal ama piyasada art niyetli zamlar da var” diyor.
#Zincir MarketlerPlat Özel Markalı Ürünler Sanayicileri ve Tedarikçileri Derneği tarafından, dün düzenlenen 7. Private Label Zirvesi’nde konuşan BİM İcra Kurulu Üyesi COO ve Gıda Perakendecileri Derneği Başkanı Galip Aykaç, zincir marketlerdeki fiyat tartışmalarıyla ilgili, “‘Sebze meyve satışı perakendeciye yasaklansın zarar etmekten kurtulalım’ diyen dernek üyeleri var. Domatesi sıfır liraya alsanız, markete gelene kadar maliyeti 7.5 liraya çıkıyor. Marketlerin de bir çalışma maliyeti var, kira, elektrik, su, personel, iletişim masrafı var. Bunun sorumlusuymuş gibi bizi göstermeye çalışanlar var. Bunun perakendedeki fiyat gelişiminden sorumlu biz olamayız. Mağazalarımızın yüzde 97’si kira. Kiradan daha fazla elektrik parası öder hale geldik. Bu yanlış algıdan ülkeyi kurtarmak zorundayız. Asıl mesele plansız üretim ve dışa bağımlılık. Ayrıca tedbir alınmazsa süt ve et konusunda 2023 daha zor geçecek” dedi.
#Galip AykaçYaptığı son ankette marketlerin kasiyerlerden uzaklaştığını ortaya koyan Zebra Technologies, şirketlerin yüzde 82’sinin teknolojiye gelecek 3 yılda daha çok yatırım yapacağını açıkladı. Müşterilerin ödemeyi kendilerinin yaptıkları sistemler, market çalışanlarının büyük kısmı tarafından da verimliliği artırması nedeniyle destekleniyor. Türkiye’de ise maliyetler yatırım hızını düşürürken, self-checkout yöntemi en çok gençler tarafından kullanılıyor.
#Kasiyersiz KasaCumhurbaşkanı Erdoğan'ın cumartesi günü açıkladığı temel gıda ürünlerindeki KDV indirimi etiketlere yansımaya başladı. Dev market zincirleri arka arkaya yaptıkları açıklamalarla binlerce üründe fiyatların düştüğünü duyurdu.
#KDV İndirimiKDV Sistemini Sadeleştirme Programı kapsamında temel gıda ürünlerinde yüzde 8 olan KDV’nin yüzde 1’e indirilmesinin ardından gıda perakendecileri hızla etiketleri yenilemeye başladı. Özen Grup’un Yönetim Kurulu Başkanı Cemal Özen, gıda fiyatlarının çok yükseldiği bu dönemde açıklanan KDV desteğinin çok önemli bir destek olduğunu, vatandaşların gıdaya kolay ulaşabilmesi adına yüzde 7 üzerine ek yüzde 7’ye varan indirimin de kendileri tarafından yapılacağını söyledi.
#KDVTicaret Bakanı Mehmet Muş’un önceki gün yaptığı “Döviz kurlarındaki düşüşü, tedarik zincirinin her halkasında fiyatlara yansıtmayanlara karşı denetimlerimiz artarak devam edecek” yönündeki açıklamasının ardından bakanlık birimleri 81 ilde sahaya indi. Denetimler 81 ilde eş zamanlı olarak başladı. İç Ticaret Genel Müdür Yardımcısı Adnan Benli ve ekibi Ankara’da gazetecilere denetimlerin nasıl yapıldığını uygulamalı olarak anlattı.
#Mehmet MuşBaşbakan Angela Merkel ve eyalet başbakanları arasında yapılan korona zirvesinde, salgın başladığından bu yana en radikal kararlar alındı. Video konferans yöntemiyle yapılan ve yaklaşık 11 saat süren toplantıda 28 Mart’a kadar geçerli olan kısıtlamalar 18 Nisan’a kadar uzatılması kararlaştırıldı.
#Paskalya