Türkiye Çağrı Merkezleri Derneği Başkanı Bahadır Pekkan, Türkiye’de dış kaynak hizmeti ve kurumiçi çağrı merkezlerinin pazar büyüklüğünün 2011’de 1.1 milyar dolara çıktığını belirterek, “Sektörde 55 bin kişi istihdam ediliyor. Kamunun da bu alana önem vermesiyle istihdam 150 binlere çıkabilir” dedi.
Satış anketi dediğimiz şey, satışçının müşterisinin ihtiyaçlarını doğru olarak tespit edebilmek adına sorduğu soruların bir anket mantığı ile akılda saklanmasıdır. Burada hayali, sanal bir forma satışçı soruların cevabını işaretler. Bu cevaplar ile satışçı müşterisinin isteklerini karşılar ya da karşılamaya çalışır.
Hepimizin “bildiği“ ya da daha doğru ifade ile “tahmin edebileceği“ gibi satışın da bir süreci vardır. Hiçbir alıcı ilk defa gördüğü ya da duyduğu bir ürünü öyle pat diye bir kerede almaz. Alanlar olabilir ama “istisnalar kaideyi bozmaz“ sözü tam bunun için söylenmiştir. Satış anı satışın yapılması için satışçının müşteriye alması konusunda yaptığı açık ya da kapalı teklif zamanıdır.