Değerli arkadaşlar, LGS 2025 yolcuları; Tahmin ediyorum ki çoğunuz tatilin bitmesiyle birlikte yeni bir döneme girmenin heyecanını içinizde barındırıyorsunuz. Hedefinize ulaşmak için tamamlamanız gereken birçok görevle birlikte ortaya çıkan ve zihninizin kontrol merkezini ele geçiren “kaygı” ile nasıl baş edeceğinizi de ayrıca düşünüyor olmalısınız.
#Konuk YazarOtomotiv dünyasının en güçlü ismi olarak tanınan Renault-Nissan-Mitsubishi ittifakının ‘Maliyet Katili’ lakaplı efsane CEO’su Carlos Ghosn, firma kazancını şahsi kullanımında göstermek ve geliri hakkında yalan bilgi vermek suçlamasından Japonya’da tutuklandı. Nissan, tutuklama kararını teyit ederek, Ghosn’un istifasının isteneceğini açıkladı.
#GazetehaberleriSON yıllarda tüm dünyada otomobil fuarları konsept olarak sorgulanmaya başladı. Harcanan para ve verilen mesainin artık karşılığını bulamadığı, fuarlar yerine başka alanlara daha müşteri bazlı yatırımların yapılmasının etkili olduğundan bahsediliyor.
#Otomotiv Distribütörleri DerneğiDijital çağda şirketler özellikle rekabetçi olmadıkları satın alma, muhasebe gibi alanlarda maliyetleri azaltmak için stratejik işbirliğine gidiyor. Böylece, firmalar asli görevlerine odaklanarak diğer işleri uzmanlarına bırakıyor. CDO Turkey İcra Kurulu Başkanı ve Danışman Bülent Kutlu, bu dijital ekosistemleri kurabilen firmaların ayakta kalabileceğini düşünüyor.
#Dijital EkosistemYeni Megane üretimini İspanya’ya kaptıran Oyak Renault, boşluğu Clio ve Fluence ile doldurmaya hazırlanırken, motor üretiminde ise yeni müşteri buldu. Oyak Otomotiv Grubu Başkanı Celal Çağlar, Bursa’da ürettikleri 1.5 litre dci motoru Renault ve Dacia’dan sonra Mercedes’e de satacaklarını açıkladı.
Karayipler’deki Porto Riko sadece tarih ve doğa keyfi sunan bir ada değil; restoranları gurmeleri mutlu etmek üzerine kurulmuş. Eğlence mekanları açısından da bölgedeki en iddialı merkezlerden. 177 kilometre uzunluğa, 56 kilometre genişliğine sahip adanın kuzey ve güneyinde geniş sahiller, ortasında ise ormanlarla kaplı dağlık bölge bulunuyor. Ülkenin sembolü “Coqui” denilen minik bir kurbağa. Vatanseverliğini anlatmak isteyenler “Ben de en az coqui kadar Porto Rikoluyum” diyor.
Son yıllarda gerçekleştirdiği atılımlar ve potansiyel ile dünyanın en büyük otomobil pazarı olan Çin, 19 Nisan’da önce basın mensupları için kapılarını açacak ‘Uluslararası Şangay Otomobil Fuarı’ ile dev fuarlara da meydan okumaya başladı. Geçmiş yıllarda sektöre yön veren modellerin tasarımlarını kopyalayarak gündeme gelen Çin fuarları, artık dev markaların dünya prömiyerlerine sahne oluyor. BMW’den, Mercedes’e, VW’den Chevrolet’ye kadar bir çok uluslararası marka yeni modellerini ilk kez Şangay’da tanıtacak.
Peugeot’nun İspanya, İtalya, Portekiz ve Türkiye’den oluşan Güney Avrupa Bölgesi Başkanı Rafael Prieto, Türkiye’nin yaşanan kriz döneminde yüzlerini güldürdüğünü belirterek, “Diğer pazarların satışları düştüğünde moralim bozuluyor. Böyle dönemlerde depresyona karşı ilacım Türkiye oldu. Peugeot Türkiye Genel Müdürü Pierre Vieux’yla konuşup çalışmaya öyle başlıyorum” dedi.
Ramazan ayının Ağustos’ta 2011 model yılına denk gelmesini fırsat bilen otomotiv firmaları yine birbirinden cazip fırsatları ard arda devreye soktu. Ağustos ayında bir çok marka bugün sattığı aracın ilk ödemesini 2011 Ocak ayında başlatırken, sadece T.C. kimlik numarasıyla çok kısa bir süre içinde kredi verilmeye başlandı. Kampanlar kapsamında ayrıca tüketicilere 5 bin TL’yi bulan indirimlerden, sıfır faiz seçeneğine kadar bir çok fırsat da sunuluyor.
AR-GE’ye yılda 600 milyon Euro yatıran Fransız lastik devi Michelin, devrim yaratacak bir buluşa imza attı. ‘Active Wheel’ isimli yeni ürünüyle elektrikli motoru ve süspansiyonu lastiğin içine sokan Michelin’in yeni ürünü sayesinde gelecekte otomobillerin tasarımları tamamen değişecek. Michelin CEO’su Michel Rollier, “Biz geleceğe hazırız. Artık otomotiv firmalarının harekete geçmesini bekliyoruz” dedi.
Murat Günak ile Alphan Manas’ın birlikte geliştirdiği ilk Türk elektrikli otomobili Mia, Cenevre Fuarı’nda vitrine çıktı. Alphan Manas, Fransız Heuliez’i ortaklaşa almak üzere Türkiye’den iki önemli grubun ilgi gösterdiğini bildirdi. Bunların Otokar ile Karsan olduğu belirlendi.
Avrupa’da otomotiv devleri son yılların en zor günlerini yaşıyor. Otomotiv firmaları, satışların düşmesine bağlı olarak bir taraftan yeni model geliştirmeyi iptal ederken diğer taraftan 2008 yılı ciro ve kár hedeflerini tutturabilmek için üretim adetlerini düşürüyor. Türk otomotiv sektörü ise, Avrupa’daki daralmadan kurtulmanın yolunu gelişmekte olan pazarlara yönelmekte buldu.