Etid haberleri sayfasında Etid hakkında son dakika haberler ve güncel bilgiler bulunmaktadır. Toplam 105 Etid haberi, videosu, fotoğrafı ve yazar yazısı yer almaktadır. Geçmişte ve bugün yeni yayımlanan son durum gelişmeleri ile pek çok haber sayfamızdan takip edilebilir.
Hükümet ve Ticaret Bakanlığı e-ticarette yakın ülke ve bölgelerde Türkiye’nin pazar payını artıracak hamlelerine devam ederken, 12’nci Kalkınma Planı’nda e-ticaret sektöründe önümüzdeki dönem yapılacak yeniliklere de yer verildi. Sektör yeni hedeflerine odaklanırken Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) de yeni yönetimini seçti.
#Ticaret BakanlığıPTTAVM.com Genel Müdürü ve Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkan Yardımcısı Hakan Çevikoğlu, “Kurban Bayramı alışverişleri yüzde 30’a yakın artttı. Kıyma makinesi, bıçak setleri ve derin dondurucunun yanı sıra yollara çıkanlar lastik aldı” dedi.
#PTTAVMElektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD), 2020 yılının e-ticaret verilerini açıkladı. ETİD verilerine göre; koronavirüs salgının da etkisiyle, 2020 yılında online alışveriş harcamaları geçen yıla göre yüzde 85 büyüdü. En çok online alışveriş yapılan iller sıralaması ise İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Antalya ve Konya oldu. Rekor büyüme yaşayan e-ticaret sektörünün 2021 hedefi ise yüzde 400 milyar TL...
#E-TicaretETİD Yönetim Kurulu Başkanı Emre Ekmekçi "Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de yoğun olarak geçen kampanya dönemlerinde sosyal medya ortamında zaman zaman asılsız paylaşımlar olabiliyor, sektör olarak müşterilerin güvenliği ve yüksek hizmet seviyesinin her daim sağlanması için çalışmalara özenle devam ediyoruz" dedi.
#ETİDElektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Yönetim Kurulu Başkanı Emre Ekmekçi, "Türkiye’de ciddi bir büyüme potansiyeli taşıyan e-ticaretin, 2018 yılındaki büyüklüğünün 50 milyar TL’ye ulaşmasını hedefliyoruz." dedi.
#Elektronik Ticaret İşletmecileri DerneğiBu yıl sonuna kadar e-ticaret sektörüne 2 milyon yeni müşterinin katılması bekleniyor. Elektronik Ticaret İşletmeleri Derneği (ETİD) Başkanı Hakan Orhun, e-ticaret hacminin 2013 sonu itibarıyla, beklentilerine paralel şekilde, 35 milyar lira seviyelerine ulaştığını hatırlattı.
#E- TicaretTürkiye E-Ticaret Ekosistemi Raporu sonuçlarına göre; 2023 yılında Türkiye’de yüzde 132 büyüme gösteren e-ticaret satış hacmi, 1.855 milyar TL'ye ulaştı. Önceki yıllara göre 2023'te işlem sayısının yıllık büyüme oranı ise yüzde 23 oldu ve 2023 Türkiye’sinde 6 milyar adete yakın e-ticaret işlemi gerçekleşti. Buradan da ortalama sepet büyüklüğü 2023 yılında yüzde 108 büyüdü ve bir önceki yıla göre 255 TL artarak 492 TL’ye yükseldi.
#E-TicaretPerakende sektörü pandemiyle birlikte değişen alışveriş alışkanlıklarını iş modeline uyarlamaya çalışırken bambaşka bir furya patladı: Yerli kartlarla yurtdışından alışveriş... Yurtiçinde etiket fiyatı 7 bin lirayı aşan markalı bir mont, online platformlardaki yurtdışı satıcılarda 4-5 bin liraya; markalı bir ayakkabı 7 bin 600 liradan 3 bin 600 liraya ya da 6 bin liraya satılan bir bilgisayar parçası 5 bin liraya düşünce yurtdışından yapılan online alışverişler bir yılda 48.8 milyar TL’den 115 milyar TL’ye fırladı.
#Perakende SektörüIDEASOFT, 2023 KOBİ e-ticaret raporu açıklandı. Kıbrıs’ta bayi toplantısı düzenleyen IdeaSoft, burada raporun sonuçlarını paylaştı. Buna göre, Ideasoft’un geliştirdiği e-ticaret altyapısını kullanan siteler; 2023’te 9 milyon tüketicinin 103 milyon adet ürün ihtiyacını karşıladı.
#IDEASOFTYılın son indirim seferberliği e-ticarette gerçekleştirilecek. ETİD Başkanı ve PttAVM.com Genel Müdürü Hakan Çevikoğlu, “Türkiye’nin yerli e-ticaret lokomotifi olarak yılın son günlerini bize özgü bir kampanya ile kapatacağız. Önemli indirimlerle halkımıza daha uygun fiyatlarla ürün ulaştırmaya çalışacağız” dedi. İndirimlerle beraber biriken stokların da eritilmesi amaçlanıyor.
#E-TicaretKasım ayı kampanyaları ile e-ticarette 400 milyar liralık hareket beklediklerini söyleyen ETİD Başkanı Hakan Çevikoğlu, “Büyük indirim ve kampanyalar bir aya yayılacak. Üniversite öğrencileri vergisiz telefon ve tabletlere rağbet gösterecek. Aralık ayında ise ‘Yılın Son Pazarı, Türkiye’nin Pazarı’nı kuracağız” dedi.
#AlışverişHükümet ve Ticaret Bakanlığı e-ticarette yakın ülke ve bölgelerde Türkiye’nin pazar payını artıracak hamlelerine devam ederken, 12’nci Kalkınma Planı’nda e-ticaret sektöründe önümüzdeki dönem yapılacak yeniliklere de yer verildi. Sektör yeni hedeflerine odaklanırken Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) de yeni yönetimini seçti.
#Ticaret BakanlığıElektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkan Yardımcısı ve PttAVM.com Genel Müdürü Hakan Çevikoğlu, Haliç Kongre Merkezi’nde düzenlenen Perakende Günleri’nde “Uzak pazarlara Türk ürünlerinin ihracatı-Çin Türkiye Premium Mağazaları” konulu sunum yaptı.
#ÇinTürkiye’nin e-ticaret hacmi bir önceki yıla göre yüzde 109 artışla 800 milyar TL’ye ulaşırken, sektör 2023’te gözünü trilyon TL’lere dikti. Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği Başkan Yardımcısı Hakan Çevikoğlu, “Türkiye’nin 1 trilyon dolarlık dış ticaret hedefi, e-ticareti de büyütecektir. Artık e-ticarette de trilyon TL’leri konuşmanın vakti geldi” diye konuştu.
#E-TicaretSosyal medya uygulamalarının yaygın kullanımı ve markaların stratejileri, ‘sosyal ticaret’i hızlandırıyor. Kullanıcıların yüzde 76.1’i marka ya da ürünler hakkında bilgi alabilmek için sosyal medya kanallarını tercih ederken; kullanıcı sayısının her geçen yıl artmasıyla sosyal ticaretteki büyümenin devam etmesi bekleniyor.
#Sosyal MedyaPTTAVM.com Genel Müdürü ve Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkan Yardımcısı Hakan Çevikoğlu, “Kurban Bayramı alışverişleri yüzde 30’a yakın artttı. Kıyma makinesi, bıçak setleri ve derin dondurucunun yanı sıra yollara çıkanlar lastik aldı” dedi.
#PTTAVMBu yıl 21’incisi düzenlenen Perakende Günleri’nde enflasyonun perakende sektörüne etkileri ve canlanan turizmin avantajları ön plana çıktı. Bazı AVM’lerde ciroların yüzde 50’sinden fazlasının turistlerden geldiğini belirten sektör temsilcileri, “Turizm çok canlı geçiyor. Ayrıca, marka çeşitliliği sağlanarak, turizme hitap edecek markaların çoğalması da büyük önem taşıyor" dedi.
#Perakende GünleriYemeksepeti, Getir ve Trendyol gibi şirketlerin yer aldığı online yemek servisi sektörüne Migros da dahil oluyor. Geçtiğimiz günlerde 104 milyon liralık yatırımla Paket Lojistik’teki hisselerini yüzde 75’e çıkaran Migros’un kısa süre içerisinde online yemek hizmetini duyurması bekleniyor. Şirketin, restoranlarla komisyon görüşmeleri yaptığı öğrenildi.
#MigrosKoronavirüs ve kısıtlamalar nedeniyle pandemi döneminde tüm dünyada internetten alışveriş oranında artış yaşandı. Bu doğrultuda siber dolandırıcılıklardan mağdur olan tüketicilerin sayısı da gün geçtikçe artmaya başladı. Uzmanlar Hurriyet.com.tr'ye özel dolandırıcılık mağduru olmamak için neler yapılması gerektiğini sıraladı.
#Online ÖdemeElektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkan Yardımcısı ve PttAVM.com Genel Müdürü Hakan Çevikoğlu, Kurban Bayramı nedeniyle bu ay kıyma makinesi, bıçak setleri, mangal, derin dondurucu gibi ürünlerin e-Ticaret platformlarındaki satışlarında artış olduğunu bildirdi.
#GazetehaberleriDüğünler için verilen izin uzun süredir planlarını erteleyen binlerce çifti harekete geçirdi. Düğün mekânları günde 2 etkinlik için anlaşma yaparken, e-ticarette mobilya ve beyaz eşya alışverişleri yüzde 30 arttı. AVM’lerdeki çeyiz seti satışları yeniden ivmelendi. Bu yıl 750 bin düğünün yapılmasını beklediklerini söyleyen sektör temsilcileri, gelinlikçiden mobilyacıya, kuyumcudan çiçekçiye kadar her esnafın bu hareketlilikten etkilendiğini söyledi. Hem mekânlarda hem de eşyalardaki yüksek fiyat artışı ise evlenecek çiftleri düşündürüyor.
#Gazetehaberleri7 Mayıs’tan itibaren marketlerde satışı yasaklanacak ürünlerle ilgili, İçişleri Bakanlığı 81 il valiliğine ‘Market Tedbirleri’ genelgesi gönderdi. Buna göre marketlerde temel gıda ve temizlik ürünlerinin yanı sıra sadece hayvan yemi, mamaları ile kozmetik ürünleri satılabilecek.
#GazetehaberleriSevgililer Günü alışverişlerinde bu yıl salgın etkisi e-ticarette de kendisini gösterdi. Alışveriş yapan 50 yaş üstü vatandaşların oranı geçen yıla göre yüzde 60 yükseldi. Çiçek siparişlerinde ise 50 yaş üstü yüzde 65’lik oran ile en büyük kitleyi oluşturuyor.
#GazetehaberleriTürk Girişim ve İş Dünyası Konfederasyonu (TÜRKONFED) Başkanı Orhan Turhan, "Ülkelerin sürdürülebilir kalkınma yolculuğunda önemli bir kaldıraç olan dijitalleşme sürecini Türkiye olarak fırsata dönüştürme imkanımız var. Dijital dönüşümün bir lüks değil, zorunluluk olduğunu unutmamalıyız." dedi.
#DijitalleşmeElektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD), 2020 yılının e-ticaret verilerini açıkladı. ETİD verilerine göre; koronavirüs salgının da etkisiyle, 2020 yılında online alışveriş harcamaları geçen yıla göre yüzde 85 büyüdü. En çok online alışveriş yapılan iller sıralaması ise İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Antalya ve Konya oldu. Rekor büyüme yaşayan e-ticaret sektörünün 2021 hedefi ise yüzde 400 milyar TL...
#E-Ticaret