Güncelleme Tarihi:
Ticaret Bakanlığı’nın “Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi verilerine göre Türkiye’nin e-ticaret hacmi bir önceki yıla göre yüzde 109 artarak 800 milyar TL’ye ulaştı. Aynı dönemde sipariş adedi yüzde 43’lük artışla 3 milyar 347 milyondan 4 milyar 787 milyona yükseldi. Bu dönemde perakende e-ticaret hacmi 458 milyar TL olarak gerçekleşti. Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkan Yardımcısı Hakan Çevikoğlu, pazarda yaşanan hareketin 2023 yılı için kendilerini daha da umutlandırdığını belirterek, Türkiye’nin dış ticarette büyüyen hedefinin de e-ticaret sektöründeki hacmi daha da artıracağına dikkat çekti. Ticaret Bakanlığı’nın 2023 yılı için 1 trilyon dolarlık dış ticaret hacmi hedefini belirlediğini vurgulayan Çevikoğlu, şu ifadeleri kullandı:
YAPAY ZEKÂ DOKUNUŞU
“Yine bakanlığın 2023 yılı hedeflerine baktığımızda kadınların, iş kurma ve geliştirme süreçlerini kolaylaştıracak, e-ticaret platformlarında daha fazla yer almalarını teşvik edecek, hizmet kooperatifleri başta olmak üzere kooperatifler yoluyla güçlendirilmesini sağlayacak adımlar atılacak. Diğer yandan e-KİP (Elektronik Kolay İhracat Platformu) Platformunun hayata geçirilmesini bekliyoruz. Bu şekilde ülkelerin e-ticaret pazarları, önemli yurtdışı pazar yerleri ile tüketici davranışları hakkındaki bilgi ihtiyaçları tek bir platformdan karşılanacak, yapay zekâ uygulamaları dahil gelişmiş bir teknoloji altyapısıyla hedef pazar belirleme noktasında e-ihracata yönelik çevrimiçi dijital danışmanlık hizmeti de verilecek.”
‘HER YIL BÜYÜMEYE DEVAM EDECEK’
“Hedefimiz diğer ülkelerin Türkiye e-ticaret sitelerinden yaptığı harcama oranını daha da katlamak” diyen Çevikoğlu, “2022’de yurtiçi e-ticaret harcamalarının payı yüzde 91.3 oranıyla 731 milyar TL olarak gerçekleşirken, diğer ülkelerin Türkiye e-ticaret sitelerinden yaptığı harcamaların oranı yüzde 4.2 ve 33.8 milyar TL olarak hesaplandı. Dış ticarette 2023 yılında yapılacak atılımlar, e-ticaret sektörümüzdeki bu yüzde 4.2’lik oranı daha da büyütecektir. 2022’deki değişime baktığımızda giyim, ayakkabı ve aksesuvarda da yüzde 122’lik bir artış görüyoruz. Diğer yandan süpermarket alışverişi de yüzde 95 oranında arttı. 2023 yılında bu sektörlerde de önemli bir büyüme bekliyoruz” dedi. 2023 yılında e-ticarette trilyon TL’lerin konuşulacağını ve hedeflerini buna göre belirlediklerini anlatan Çevikoğlu, “2021’de e-ticaretin genel ticarete oranı yüzde 17.7 iken, bu oran geçen yıl yüzde 18.6’ya çıktı. Bu orandaki büyüme de her yıl katlanarak gidecektir” dedi.