Haziran ayında, Avrupa’da yeni tescil edilen elektrikli araçların sayısı geçen yılın aynı ayına göre yüzde bir düştü. Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA) verilerine göre 13 ülkede satışlar gerilerken, elektrikli araçların pazar payı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 15.1’den yüzde 14.4’e geriledi.
#ALMANYATürkiye'nin yerli ve milli otomobili Togg ile hızla gelişen Türk otomotiv sanayi, Fransız ulusal haber ajansı AFP'nin de dikkatini çekti. Haber ajansı Türkiye'nin elektrikli otomobil pazar büyüklüğünün Togg satışlarıyla şimdiden otomotiv devi ülkeleri İtalya ve İspanya'yı solladığını ifade etti. Ayrıca Togg'un ilk senesinde Tesla'dan daha fazla üretim yaptığı da belirtildi.
#ToggGEÇEN yılın ilk üç ayına göre satışlarını yüzde 220 artıran Mercedes-Benz, elektrikli araç satışlarında da iddiasını devam ettiriyor. Şirket, yılın ilk üç ayında yaptığı 1.064 adet elektrikli araç satışıyla geçen yılın aynı dönemine göre yaklaşık 3 katlık bir artış elde etti.
#Elektrikli AraçTesla'nın sahibi Elon Musk, 2024 yılında yaklaşık 40 milyar dolar kaybetti. Musk, dünyanın en zengin kişisi ünvanını da moda devi LVMH'nin sahibi Bernard Arnault'a kaybederek zenginler listesinde üçüncü sıraya düştü.
#Elon MuskRenault, Türkiye’ye dair iddialı planlarını duyurdu. Marka, Türkiye’deki iş ortağı OYAK ile 400 milyon Euro’nun üzerinde yatırımla 2027 yılına kadar 4 yeni Renault modelini Bursa’da üretecek. Üçü SUV olacak modellerin ilki 2024 yılının ikinci yarısında satışa çıkacak yeni Duster olacak. Duster, Türkiye’de ‘Renault’ logosoyla üretilecek. Renault’un hedefi pazarda liderlik ve Türkiye’yi Avrupa dışında 50 potansiyel ülkeye de ihracat yapan bir merkez haline getirmek.
#RenaultTürkiye otomotiv pazarı yılın 11 ayında tarihi seviye olan 1 milyon adedi aştı. Ocak-Kasım 2023 döneminde, otomobil ve hafif ticari araç satışları geçen yılın aynı dönemine göre, yüzde 60.8 artarak 1 milyon 73 bin 982 adede ulaştı. Böylece otomotivde yıllardır geçilemeyen eşik olan 1 milyon adet satış gerçekleşmiş oldu. Ancak, 2024 yılında satışların 700-750 bin adede kadar gerilemesi bekleniyor.
#ToggElektrikli araç satışları hızla artıyor ancak talep, bu alana milyarca dolar yatırım yapan üreticilerin beklentilerini karşılamıyor. Fiyatları nedeniyle daha geniş bir müşteri kitlesine ulaşmakta zorlanan elektrikli araçlar, küresel enflasyon ve yüksek faiz beklentilerinin de etkisiyle 2024 yılında en zorlu sınavını vermeye hazırlanıyor. Bu belirsizlik, Ankara’da kurulması planlanan ve yıllık 45 GWh ile Avrupa’nın en büyüklerinden olması beklenen dev batarya yatırımının iptal edilmesine de sebep oldu.
#Elektrikli AraçOtomobil piyasasındaki yeri gün geçtikçe güçlenen elektrikli otomobiller için gereken şarj istasyonları, son dönemde tartışmalara neden oluyor. Elektrikli araç sahiplerinin, konut otoparklarına şarj istasyonu kurulması yönündeki talepleri, özellikle büyük sitelerde gündemin ana maddelerinden biri haline geldi. Peki, otoparklarda elektrikli araçları şarj etmek için özel bir alan tahsis edilebilir mi? Evden otoparka elektrik hattı çekmek mümkün mü? Hukuki süreç nasıl işliyor? Tüm merak edilenleri Avukat Ümit Yasin Kısa ile 12 soruda mercek altına aldık
#OtomobilElektrikli araçların batarya ömrünü, yıllar sonra değerinin düşüp düşmeyeceğini ve arıza halinde neler olacağını uzmanlara sorduk. Buna göre, elektrikli araçların bataryaları yılda ortalama yüzde 2 verim kaybına uğruyor. Yani 8 yıl sonra batarya verimliliği yüzde 100’den yüzde 80’e gerileyebiliyor. Verim kaybı ve arıza halinde komple batarya yerine uygun fiyatlı modül değişimi yapılabiliyor. Araçlar 1.5-2 milyon km’ye kadar sorunsuz kullanılabiliyor.
#Elektrikli AraçlarElektrikli araç pazarının iddialı oyuncuları Çinli markalar, ithalatı artıracağı ve yerli üretimde rekabetçiliği etkileyeceği düşüncesiyle yüksek vergilerle karşı karşıya. AB’de hazırlıklar sürerken Türkiye, Togg’un satışından önce yüzde 40 ilave gümrük vergisi getirdi bile. Sektör uzmanları ise bu adımları, hem tüketicilerin uygun fiyata yüksek teknolojili araç satın alması hem de elektrikli araç ekosisteminin büyümesi açısından soru işareti olarak görüyor.
#ÇinEGE’nin yeşil enerjide dünya yıldızı olabileceği mesajı en yetkili isimden geldi. Uluslararası Enerji Ajansı (IEA) Başkanı Fatih Birol, iki hafta önce, “Yıllardır konuşulan Türkiye’nin enerjide alternatif olma rolünün zamanı geldi. Özellikle yeşil enerjinin imalat sektörü tarafında bu potansiyel var. Otomotivde bunu başarmıştık. Ege Bölgesi öne çıkabilir” dedi.
#12023 yılı Türkiye otomotiv sektörü açısından önemli dönüm noktalarından birisi olacak. Togg öncülüğünde elektrikli araç satışları 40 bin adede yaklaşacak, Renault ve Tofaş yeni üretim stratejilerini duyuracak, araçlardaki bağlantı servisleri nihayet Türkiye’de de kullanılacak. Geçen yıla damgasını vuran araç bulunurluğu sorunu devam edecek. Fiyatlardaki artış ise hem küresel hem yerel etkilerden dolayı sürecek.
#Otomotiv SektörüDünyanın en büyük filo kiralama şirketlerinden LeasePlan’ın, ‘Kurumsal filolar iklim değişikliğiyle nasıl mücadele edebilir?’ isimli raporuna göre, Avrupa’da satılan her 10 araçtan 6’sını şirket araçları oluşturuyor. Bu araçların hususi araçlara göre ortalama 2.25 kat daha fazla yol kat ettiği belirtilirken, kurumsal filoların iklim değişikliğine ciddi katkıda bulabileceğine dikkat çekiliyor.
#Filo KiralamaGeçen yılki rekor büyümeyle, dünyadaki toplam elektrikli araç sayısı 10 milyonu aştı. Avrupa 2020'deki toplam elektrikli araç satışlarının yaklaşık yüzde 47'sini oluşturdu ve yıllık bazda satışlarda ilk kez Çin'i geride bıraktı.
#Elektrikli OtomobilYerli otomobilin tanıtımından sonra elektrikli otomobillerle ilgili önemli bir rekora Norveç'te imza atıldı. Açıklanan son rakamlara göre Norveç'te elektrikli araç satışları öylesine arttı ki geçen yıl satılan her 100 otomobilden 42'i yüzde 100 elektrikle çalışıyor.
#Elektrikli OtomobilABD’de patlayan skandal sonrası çevreye verdiği zararlar raporlarla ortaya konan dizelin en büyük pazarı olan Avrupa’da da tüketiciler hızla tercihlerini değiştirmeye başladı. 2017 yılında toplam otomobil satışlarında dizelin payı 2009 yılından bu yana ilk kez benzinin gerisinde kalıp yüzde 44.8’e gerilerken, bu yılın ilk 3 ayında bu oran yüzde 37.9’a kadar indi. Türkiye’de ise dizelin oranı hâlâ yüzde 60 seviyesinde.
#Zararlı Partiküller