Almanya’daki şirketler, 2009’daki finansal krizden bu yana en büyük sipariş kaybını yaşıyor. Münih merkezli Ifo Enstitüsü’nün Ekim ayında yaptığı anket sonuçlarına göre, firmaların yüzde 41.5’i sipariş eksikliğinden şikâyet etti. Bu oran, eylül ayında yüzde 39.4 olarak kaydedilmişti.
#AVRUPADAN HABERÇin ekonomisindeki zayıflamaya ve büyümedeki gerilemeye dikkat çeken Uluslararası Enerji Ajansı Başkanı Fatih Birol, “Çin’in daha az enerji tüketmesi, elektrikli araçlar ve üretimdeki artış, petrol fiyatlarını yaz başından bu yana 15 dolar düşürdü. Daha da düşecek. Biten projelerle muazzam bir de LNG dalgası geliyor. Üretimdeki artış doğalgaz fiyatlarını da aşağı çekecek. Bu bizim gibi ülkeler için güzel bir haber” dedi.
#Fatih BirolTicaret Bakanlığı, AB ve STA ülkeleri dışından ithal edilen elektrikli araçlar için zorlaştırdığı şartların kapsamını genişletti ve şarj edilebilir hibrit (PHEV) araçları da bu kapsama ekledi. Karar en çok uzun menzilli ve uygun fiyatlı PHEV modellerini Türkiye’ye getirmeye başlayan Çinli üreticileri etkileyecek. Çin ve Japonya gibi ülkelerden benzinli ve hibrit motorlu araç dışında araç getirmek zorlaşacak.
#Ticaret BakanlığıTicaret Bakanlığı’nın uzun süredir üzerinde çalıştığı ‘Motorlu Kara Taşıtlarının Ticareti’ ile ilgili çatı yönetmelik dün Resmi Gazete’de yayınlandı. Satıcı ve alıcıları yakından ilgilendiren yönetmelik kapsamında sıfır ve ikinci el araç satışındaki tüm şartlar net bir şekilde belirlendi. Düzenlemede, vergileri ödenen sıfır aracın fiyatının arttırılamaması, ön siparişte yüzde 10’dan fazla kapora alınmaması, ikinci elde güvenli ödeme sisteminin kullanılması, ikinci el araçlara garanti verilmesi gibi tüketiciye yönelik birçok önemli şart yer alıyor.
#TİCARET BakanlığıMotorlu Kara Taşıtlarının Ticareti Hakkında Yönetmelik'te önemli değişiklikler yapıldı. Ticaret Bakanlığı'nın yaptığı değişiklikler Resmi Gazete'de yayımlandı. İkinci el otomobil ticaretinde garanti süresi ve kapsamından, yetki belgesine, ekspertiz sorumluluğundan 6 ay 6 bin kilometre şartına kadar detaylar yönetmelikte yer aldı.
#Motorlu Kara TaşıtıÇevre dostu elektrikli araçların sayısının artması ile site ve apartmanlarda elektrikli şarj ünitelerinin kurulması konusunda yoğun bir talep var. Site ve apartman yöneticileri, bu yeni uygulama konusunda tereddüt yaşıyor. Bir malik ya da kiracı elektrikli aracı için otoparka bireysel şarj ünitesi kurabilir mi? Bu izni yönetici verebilir mi? Ortak kullanım için şarj ünitesi kurulabilmesinin koşulları nelerdir?
#Elektrikli AraçTürkiye’de mesleki eğitimle ilgili tartışmalar çoğunlukla doğru zeminde ilerlemiyor. Gün geçtikçe değeri daha da iyi anlaşılan mesleki eğitimin önemi konusunda bir mutabakat var, buraya kadar bir sorun yok. Ancak, konu bu mutabakatın nasıl hayata geçirileceği, yani mesleki eğitimin nasıl güçlendirileceğine geldiğinde tartışma bağlamından tümüyle uzaklaşıyor. Geldiğimiz noktada mesleki eğitime dair tartışmaların ’herkesin üniversiteye gitmesi yerine çoğu öğrencinin mesleki eğitime yönlendirilmesi’ fikriyle ‘mesleki eğitimin çocuk işçiliğini yaygınlaştırdığı’ iddialarına kadar aşırı uçlar arasında savrulduğunu görüyoruz.
#Konuk Yazarİstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Şekib Avdagiç, "Gelir İdaresi Başkanlığı bugün yaptığı açıklama ile iki önemli konuda tereddüdü ortadan kaldırdı. Mükellefler POS cihazını bayii, alt bayii gibi sözleşmeye istinaden başka işyerlerine kullandırmaları durumunda cezaya muhatap değiller. Mal ve hizmet alımlarında müşteri ile ödemeyi yapan kart sahibinin farklı kişiler olması da cezaya tabi değil.” açıklamasında bulundu.
#İTOÇevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, apartman ve sitelerde elektrikli araç şarj ünitelerinin yaygınlaşmasını kolaylaştırmak amacıyla 81 il valiliğine genelge gönderdi. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, 'Kararlıyız, 2053 Net Sıfır Emisyon hedefimize ulaşacağız ve yeşil dönüşümü hep birlikte başaracağız.' dedi.
#Otomobil