Resim çizmeye olan kabiliyetine küçük yaşta oyuncak bebekleri için kıyafet tasarlamayı da ekleyen genç girişimci Doğa Karabağ, şimdi de hayata geçirdiği markasıyla ‘eğlenceli, çizgiler ile rahatlık’ sloganıyla 6 aydan 7 yaşa kadar çocukları giydiriyor. E-ticaretin yanı sıra İzmir’de bir mağaza açma hazırlığında olan Karabağ’ın hedefinde hem Türkiye’de pazarını genişletmek hem de ihracat kanalıyla tüm dünyaya ulaşmak var.
#1Türkiye E-Ticaret Ekosistemi Raporu sonuçlarına göre; 2023 yılında Türkiye’de yüzde 132 büyüme gösteren e-ticaret satış hacmi, 1.855 milyar TL'ye ulaştı. Önceki yıllara göre 2023'te işlem sayısının yıllık büyüme oranı ise yüzde 23 oldu ve 2023 Türkiye’sinde 6 milyar adete yakın e-ticaret işlemi gerçekleşti. Buradan da ortalama sepet büyüklüğü 2023 yılında yüzde 108 büyüdü ve bir önceki yıla göre 255 TL artarak 492 TL’ye yükseldi.
#E-TicaretÖdeme teknolojileri şirketi Mastercard, Türk mühendisleri tarafından geliştirilen dijital ödeme çözümü Masterpass’in önümüzdeki dönemde Masterpass Teknoloji Hizmetleri A.Ş. çatısı altında faaliyetlerini sürdüreceğini duyurdu.
#MastercardHızla büyüyen e-ticaret ve e-ihracat pazarı girişimcilere yeni fırsatlar sunarken, birçok işletme yola nasıl çıkacağını bilmiyor. E-ticaret altyapı sağlayıcısı IdeaSoft’un CEO’su ve TOBB E-ticaret Meclis Üyesi Seyhun Özkara, süreci adım adım anlattı. İşte 10 maddede e-ticarete giriş...
#IdeasoftKurumsaldan kaçıp kendi hikayesini yazanlar kulübüne katılan İzel-Mithat Demir, kırlent yastık kılıfıyla başlayan girişimcilik serüvenlerini ev tekstil ürünlerine dönüştürdü. Bugün ağırlıklı e-ticaret kanalıyla tüketiciyle buluşan ve belirli ülkelere de ihracat yapan çiftin hedefi şampiyonlar ligi...
#1Çin'de e-ticaret sektörünün itici gücü haline gelen, her yayınları milyonlarca dolar satışla sonuçlanan internet yayıncıları, birer birer ortadan kayboluyor. Peki neden? Bunun uzun vadeli etkileri ne olacak? Uzmanlar ne diyor?
#ÇinOfis ve işyeri inşası için alınan ruhsat sayısı pandemiye rağmen arttı. Ocak-haziran döneminde ruhsat verilen ofislerin yüzölçümü geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 108 arttı ve 1.2 milyon metrekareyi aştı. Uzmanlar ticari imarlı arsalara home ofis yapılmasının artışta etkili olduğunu belirtiyor.
#GazetehaberleriKoronavirüs ve kısıtlamalar nedeniyle pandemi döneminde tüm dünyada internetten alışveriş oranında artış yaşandı. Bu doğrultuda siber dolandırıcılıklardan mağdur olan tüketicilerin sayısı da gün geçtikçe artmaya başladı. Uzmanlar Hurriyet.com.tr'ye özel dolandırıcılık mağduru olmamak için neler yapılması gerektiğini sıraladı.
#Online ÖdemeOtel, ofis ve perakende sektörlerinde pandemi kaynaklı talep düşüşleri yaşanırken, artan e-ticaretle birlikte depolara ilgi patladı. Yeni sanayi binaları ve depolar inşa etmek için alınan ruhsatlarda 2020’de yüzde 44, bu yılın ilk çeyreğinde yüzde 65 artış oldu. TSKB Gayrimenkul Değerleme tarafından yapılan araştırmaya göre depolarda kiralar 1 yılda yüzde 20’ye varan oranda yükseldi.
#GazetehaberleriYaşanan Covid – 19 salgını nedeniyle küresel ekonomik büyümenin beklenen seviyelere ulaşmaması ve özellikle ABD ve Çin arasında yaşanan ticari rekabetin sürmesi global e-ihracat ekseninde ibreyi Türkiye’ye çevirmiş durumda. Türkiye markalarının ticari partnerler aracılığıyla hayata geçireceği stratejik ortaklıklarla e-ihracat pazarında rekabet potansiyelini yakalaması hedefleniyor.
#TeknolojiAlman-Türk Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Dr. Markus C. Slevogt, reel faiz oranına izin veren para politikasının yatırımcıların güvenini tazelediğini belirterek, "Kapsamlı yatırım teşvikleri, ekonomik reformlar ile sıkı para politikası Türkiye'nin ekonomisini ve yatırımcı ilişkilerini güçlendirecek." dedi.
#ReformKOBİ’lerin iş yapma şekillerinde ve rekabet koşullarında dijitalleşme ile dünyada yaşanan değişime ayak uydurmalarını sağlamak amacıyla, T.C. Ticaret Bakanlığı’nın desteğiyle, TOBB’un himayesinde düzenlenen Türkiye Teknoloji Buluşmaları’nın sekizinci durağı Konya oldu. Vodafone Türkiye ve Akbank ana sponsorluğunda, “KOBİ’ler İçin Dijital Dönüşüm, E-ticaret ve E-ihracat” temasıyla gerçekleştirilen etkinlikte işletmelerin dijital skorlarını artırmalarının yolları ile tasarruf ve verimlilik sağlayabilecekleri teknolojiler ele alınırken başarı öyküleri de paylaşıldı.
#VodafoneMilyarlarca dolarlık ekonomiyle perakende dünyasına yeni bir yön veren e-ticaret için Türk girişimciler dünya çapında işler yapmaya başladı. Rakip e-ticaret platformlarda yer alan ürünlerin fiyatlarını anlık olarak kıyaslayan Prisync, 50’den fazla ülkede yer alıyor. Hatta global rakiplerini bile satın alıyor.
#Gazetehaberleriİstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Şekib Avdagiç, Avrupa Birliği’nin birçok ülkesinde posta taşımacılığı yoluyla uygulanan 22 Euro’luk gümrüksüz sipariş limitine dikkati çekti. Avdagiç, herkesi bu kategoride daha çok ürün geliştirme ve perakende e-ticaret yoluyla ihracat yapmaya çağırdı.
#İtoPayU, önde gelen ödeme teknolojisi platformu ZOOZ'u satın aldı. Bu alımla birlikte, PayU'nun 2016 yılında finansal hizmetlere erişimi açmak için dünya genelinde başlattığı bir dizi strateji doğrultusunda toplam yatırım ve satın alma işlemleri 350 milyon dolara ulaştı.
#TicaretElektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Yönetim Kurulu Başkanı Emre Ekmekçi, Türkiye'de e-ticaretin geçen yılki büyüklüğünün, turizm ve yasal bahis siteleri de dahil edildiğinde 30 milyar lira civarında olduğunu belirterek, bu yıl için yüzde 30-35 bandında bir büyüme beklediklerini söyledi.
#Hepsiburada