Kırlent yastık diyarının kapıları girişime açıldı

Kurumsaldan kaçıp kendi hikayesini yazanlar kulübüne katılan İzel-Mithat Demir, kırlent yastık kılıfıyla başlayan girişimcilik serüvenlerini ev tekstil ürünlerine dönüştürdü. Bugün ağırlıklı e-ticaret kanalıyla tüketiciyle buluşan ve belirli ülkelere de ihracat yapan çiftin hedefi şampiyonlar ligi...

Haberin Devamı

Kırlent yastık diyarının kapıları girişime açıldı

KURUMSAL hayatın yoğun temposunda koşuşturan birçok beyaz yakalının aklının bir köşesinde buradan uzaklaşma fikri hep vardır. Bu düşünce kimi zaman da ‘kendi işimi kursam’a evrilir. Mithat ve İzel Demir çifti de bu söylemi hayata geçirenlerden... Önce bez çuvaldan yapılan bir kıyafet, ardından tatilde görülen kırlent yastık bu girişimin fitilini ateşlemiş. İstanbul’da başlayan serüven süreç içinde Kuşadası’na taşınmış. Bugün ‘Pilloveland’ markasıyla ev tekstili alanında yolculuklarına devam Demir çifti ile kurumsaldan kaçış ve kendi işlerini kurma serüvenlerini konuştuk.

Kırlent yastık diyarının kapıları girişime açıldı

Haberin Devamı


İLK KIVILCIM BEZ ÇUVALDA
Doğma büyüme İstanbullu olan İzel, üniversite eğitimi için İzmir’e gelmiş ve Dokuz Eylül Üniversitesi Fizik Bölümü’nü bitirmiş. Üniversitenin ardından da profesyonel iş hayatına adımını atmış. Eğitimini aldığı alanda kariyer yerine bir gayrimenkul sitesinde çalışmış. Mithat, Çorum doğumlu olsa da 1 yaşında ailesiyle Kuşadası’na yerleşmiş. İstanbul’da kamu yönetimi okumuş. Elektronik sektöründe çalışmış. Yaklaşık 16 yıl iyi kademelerde kariyerine yön vermiş. Kurumsalın yoğun temposunda koşuşturan Demir çifti, bir yandan da bu tempodan sıyrılıp rahat bir nefes almak adına çeşitli arayışlara girmiş. İşte bu arayışlar sırasında İzel’in anneannesinin köy evindeki bez çuvallar ilk kıvılcımı yakmış.

Kırlent yastık diyarının kapıları girişime açıldı

* Demir çifti, girişimcilikte en zor olanın karar vermek olduğunu söylüyor ve ekliyor: “O kararı verdikten sonra arkası geliyor. Tabii hiçbir şey kolay olmuyor. Hiç bilmediğimiz bir alanda çok da sıkıntılar çekerek bugünlere gelmeyi başardık. Hedefiniz belli ise önünde sonunda bu gerçekleşiyor.”

Haberin Devamı


O SORUNUN YANITI DATÇA’DAN
İzel Demir, o süreci ve devamını şöyle anlatıyor: “Anneannem bez çuvalları atmamış, biriktirmişti. O bez çuvallar benim ilgimi çekti. Bundan kendime bir plaj kıyafet yaptım. Yanlarını işledim. Fizik mezunu ve emlak sitesinde çalışan bir beyaz yakalının bu eseri, Mithat’ın da hoşuna gitti. Tabii biz bu arada, ‘Ne yapabiliriz?’ sorusuna yanıt arıyoruz. Çünkü kurumsalda çok yorulmuştuk ve mutsuzduk. Bu sırada çıktığımız Datça tatilimizde gözlerimiz kırlent yastıklara takıldı. Bir anda, ‘Dekoratif kırlent mi üretsek?’ fikri zihnimde canlandı. Bu fikri Mithat’la da paylaştım. Onun da hoşuna gitti. Sonuçta al-sat değil de imzamızı atacağımız bir eserimiz olsun istiyorduk. O nedenle de farklı olanın peşindeydik.”

Haberin Devamı

Kırlent yastık diyarının kapıları girişime açıldı

* Mithat Demir, ana ürün gruplarının kırlent yastık olduğunu söylüyor, aylık 50 bin adetlik üretim yaptıklarını paylaşıyor.


İLK KOLEKSİYON AMERİKA’YA
Kıyafet tasarımıyla eşi Mithat’tan da artı puan alan İzel, kırlent yastık fikrine odaklanmış. Profesyonel olarak çalıştığı işinde bir proje için tasarladığı davetiye de bu düşünceyi iyice beslenmiş. Bu kez Demir çifti, “Ürün tamam, peki nasıl üreteceğiz?” sorusuyla karşı karşıya kalmış. Dijital baskı, kumaş ve atölye... Yıllardır kurumsalda edindiği tecrübeyle birlikte Mithat, bu üç başlık için başlamış araştırmaya... Yoğun uğraşlar sonunda da hiçbir fikirleri olmayan bir alanda çalışmak adına gerekli altyapıyı oluşturmuşlar. “İşin tasarımı İzel’de olacaktı ama diğer konular için yollara düştüm. Kumaşı Bursa’dan temin ettik, dijital baskı ve üretim kısmında da fason yerlerle anlaştık. Ve büyük bir mücadelenin ardından ilk ürünlerimiz-koleksiyonumuz çıktı. Bunları Amerika’ya ihraç etmeye başladık. O sırada 1+1 evde oturuyoruz. Ürünleri evde toplayıp, kargoladığımız bir süreç yaşıyorduk. Bu arada hem benim, hem de İzel’in profesyonel iş hayatı devam ediyordu. Mesai bitiminde tüm odağımızı kırlent yastıklara veriyorduk. Ama bir süre sonra bunun yurdışıyla da yürümeyeceğini düşündük ve odağımızı iç piyasa verdik. 2019’da eşimin üzerine bir şahıs şirketi kurduk” diyen Mithat Demir, Pilloveland’ın doğuş öyküsünü paylaşıyor.

Haberin Devamı


İSTANBUL’DA BAŞLAYAN HİKAYE ADA’DA DEVAM EDİYOR
DEMİR çiftinin kurduğu Pilloveland, e-ticaretin Türkiye’deki büyüme trendinin rüzgarını da arkasına almış. Gelen yoğun taleple birlikte Demir çifti birtakım kararlar almak zorunda kalmış. Mithat Demir, “Bir süre her şeyi evden çözdük. Gelen taleplerle birlikte evin hacmi ürünlere dar gelmeye başladı. Önce annemizin evinin bir odasını da süreç kattık ama o da yetmedi. Bu süreçte İzel işten ayrılıp tüm odağını buraya vermeye başladı. Bir de pandemi gerçeğiyle yüzleştik. E-ticaret pazarı ve biz iyice büyüdük. Bu dönem hem dijital baskı, hem de atölyeyi kendi bünyemize toplamamız gerektiğini gürdük. Bir süre sonra ben de kurumsal iş hayatına noktayı koydum. Kurumsalı bırakıp tamamen kendi işimize odaklandık. Ama bu kez de İstanbul bize yabancı gelmeye başladı. Oğlumuz da ailemize katılınca onu burada büyütmek istemedik. Ve rotamızı büyüdüğüm Kuşadası’na çevirdik. 2022’de hem evimizi, hem de işimizi Ada’ya taşıdık. O günden bugüne artık yolumuza Kuşadası’nda devam ediyoruz” diyor.

Haberin Devamı


GÖZLER ŞAMPİYONLAR LİGİNDE
İLK ürünleri kırlent yastık kılıfı olan Demir çiftçi, süreç içinde buna yenilerini de eklemiş. Banyo paspası, halı ve runner gibi... Bugün ev tekstili ürünleri üretip trendyol kanalıyla tüketiciyle buluşan çift, iç piyasanın yanı sıra Amerika’dan Almanya’ya çeşitli ülkelere ihracat da yapıyor. İç giyim ve tabak grubunu da ürün portföyüne ekleme hazırlıkları yapan Mithat-İzel Demir, “Şu an trendyol’da seviye 4 olarak geçiyoruz. Seviye 5’ler daha yüksek hacimli üretim yapan markalar. Hedefimiz şampiyonlar liginde bir üretici olmak” diyerek yarınlara ilişkin hedeflerini aktarıyorlar.

 


Yazarın Tüm Yazıları