Güncelleme Tarihi:
PERAKENDEDEKİ rekabet artık elektronik ticarette. Hem dijitalde doğan şirketler, hem de e-ticarete sonradan adım atan perakendeciler, bu yeni rekabette elini güçlendirmeye çalışıyor. Söz konusu bu rekabette fark yaratan en önemli konuların başında ise fiyat geliyor. Aynı veya benzer ürünlerde diğer e-ticaret platformlarındaki fiyatlar daha düşük mü? Ne kadar indirim yapıyorlar? Bu sorulara yanıt veren bir girişim olan ‘Prisync’ konuğumuz oldu. 2013 yılında kurulan Prisync, şu anda öyle bir noktaya geldi ki, dünyadaki diğer startupları satın almaya başladı.
TEKNOLOJİ FARKI
Üniversite yıllarından arkadaş olan Burç Tanır, Samet Atdağ ve Neslihan Şirin Saygılı tarafından 2013’te kurulan Prisync, e-ticaret şirketlerinin rekabet odaklı pazar araştırmasının el yordamıyla yapılıp raporlanmasından yola çıktı. Şirketin kurucu ortağı Burç Tanır, Prisync’i şu şekilde anlatıyor: “Tüm dünyadan her ölçekten e-ticaret firmalarına yönelik bir rakip fiyat takibi ve fiyat optimizasyonu yazılımı. Yani rakip fiyat takibini firmalar adına tamamen otomatik yapıyor ve buna ek olarak firmaların kendi ürün fiyatlarını en kârlı ve en rekabetçi şekilde fiyatlandırmaları konusunda yardımcı oluyor. Bu yolla firmalar, hem ürün satış adetlerini, hem de bu ürünlerden kazandıkları kâr marjlarını arttırabiliyorlar. Üstelik, tüm bunları yaparken, Prisync’in sunduğu otomasyon sayesinde çok ciddi zaman ve kaynak tasarrufları sağlıyorlar.”
Prisync’i küresel pazardaki rakiplerinden ayrıştıran en temel farkın 50’den fazla ülkeye yayılan müşteri ağı olduğunu ifade eden Tanır, “İş modeli olarak SaaS, yani hizmet yazılımı formatında çalışıyor olmamızın yeri oldukça büyük. Bu yolla, firmaların Prisync’ten faydalanmak için herhangi bir entegrasyon, teknik kurulum vb. bir süreçten geçmeden ilerleyebilmelerini mümkün kılıyoruz. Bugün, dünyanın herhangi bir ülkesinden herhangi bir e-ticaret firması Prisync.com üzerinden saniyeler içerisinde kendi hesabını oluşturabilmekte ve fiyat analizine de dakikalar içinde web arayüzümüz üzerinden başlayabilmekte. Bunun birçok rakibimizdeki karşılıkları, detaylı toplantılar sonucu yapılan analizler, teknik entegrasyonlar gibi müşteri nezdinde ek maliyetler, hafta ya da aylarla ifade edilebilecek süre kayıpları yaratan detaylar olarak ifade edilebilir” dedi.
50’DEN FAZLA ÜLKE
Prisync’in Mart 2019 sonu itibariyle 50’den fazla ülkeden 450’den fazla müşterisi bulunduğunu belirten Tanır, bunların arasında dünyanın en büyük 100 şirketinden markaların yer aldığını anlattı. Tanır, “Müşterilerimizin yaklaşık yüzde 30’u Avrupa’nın çeşitli ülkelerinde, yüzde 25’i İngiltere’de ve yüzde 20’si de ABD ve Kanada’da faaliyet gösteriyor. Ülkemizi de kapsayan geri kalan yüzde 25’lik kesimin içinde Türk yazılım ihracatının görece zayıf olduğu Avustralya, Latin Amerika ve Güney Doğu Asya gibi büyüyen e-ticaret piyasaları yer almakta” diye konuştu.
AVUSTRALYA’DAN ŞİRKET SATIN ALDI
2019’un ilk çeyreğinde hem Avustralya pazarındaki hem de global pazardaki pazar payımızı arttırmak için önemli rakiplerimizden biri olan ‘Spotlite’ı satın aldıklarını dike getiren Tanır, “Avustralya pazarı Prisync’in değer önerisinin oldukça geçerli olduğu büyük ve rekabetçi bir e-ticaret pazarı. Hali hazırda bu pazardan onlarca firmaya hizmet veriyor olsak da hem fiziksel uzaklığı, hem de saat farkları dolayısıyla bugüne kadarki büyümemizde bu büyük potansiyelinin karşılığı bir ölçekte büyüyememiş olduğumuz bir pazar. Buradaki büyümemizi hızlandırmak ve burada edinmiş olduğumuz penetrasyonu hızlı bir şekilde yukarı taşımak adına bu satın alma oldukça büyük bir stratejik önem taşıyor.Çünkü, Spotlite satın almasıyla birlikte, Prisync’i, Avustralya’nın en büyük rakip fiyat analizi ve fiyat optimizasyonu firması konumuna taşımış bulunuyoruz. Devam eden süreçte, hedef pazarlarımızda, rakiplerimizle rekabetimizi sürdürürken, bir yandan da buna benzer önemli işbirliği ve satınalma fırsatlarını değerlendiriyor olacağız ve umuyoruz ki ilerleyen aylarda ve yıllarda benzer haberleri yerel ve global startup camiasıyla paylaşavağız” dedi.
EKİBİ BÜYÜTÜYOR
BURÇ Tanır, Prisync’in gelecekteki hedeflerini şu şekilde anlattı: “Prisync’in ilk gününden bu yana dünyanın her bir yanından 100’lerce firmaya temas eden bir teknoloji firması olma hedefiyle ilerliyoruz ve bu yolda önemli adımlar atıyoruz. Bu doğrultuda ilerlerken en önem verdiğimiz değer bugüne kadar kurmuş olduğumuz ve ilerleyen dönemdeki katılımlarla genişleyecek olan ekibimiz. İnanıyoruz ki şu an bu satırları okuyan, hayalleri bizimle örtüşen ve dünyaya akıl, teknoloji ve ekip çalışması yoluyla katma değer sağlamayı kariyerinde oldukça önemli bir yere koyan arkadaşlarımız var. Biz bu yolla bu arkadaşlarımızı bize katılmaya ve Prisync’in sunduğu teknolojiyi kendi alanında dünyanın en yaygın kullanılan, en sevilen markası haline getirme maceramızda bize yol arkadaşlığı etmeye davet ediyoruz.”