Güncelleme Tarihi:
İstanbul, 10 Temmuz (DHA) - İngiltere’nin hazır giyim devlerinden olan ve 250 mağazasıyla İngiliz modasına yön veren Select, Türkiye’nin ilk online alışveriş sitelerinden Markafoni’yi satın aldığını duyurdu.
Markafoni’den yapılan açıklamaya göre İngiltere’deki Türk moda devi Select, 30 Haziranda faaliyetlerini durduran Markafoni için dünyanın en önemli e-ticaret şirketlerinden Güney Afrika merkezli Naspers Grup ile el sıkıştı. Select Yönetim Kurulu Başkanı Cafer Mahiroğlu, Güney Afrika merkezli Naspers’dan satın aldıkları Markafoni’yi yeniden pazar lideri yapmak için çalışacaklarını söyledi. Cafer Mahiroğlu, “Biz zor durumdayken aldığımız Select’in küllerinden yeniden doğmasını sağladık ve 250 mağazayla İngiltere’nin en güçlü markalarından biri yaptık. Şimdi çok daha büyük bir başarı öyküsünü ülkemizde yazmak için Markafoni’yi bünyemize kattık” dedi.
Cafer Mahiroğlu, Markafoni’yi satın alma süreci ve gelecek planlamalarına ilişkin bilgi verdi. Markafoni’nin doğru zamanda ortaya çıkmış, hikayesi olan, Türkiye’nin ilk online alışveriş sitelerinden biri olduğunu hatırlatan Cafer Mahiroğlu, böylesine önemli bir markanın yok olmaması gerektiğini vurguladı. Mahiroğlu, şunları söyledi:
"Avrupa’da her yerde yatırım yapabilirdik, biz Türkiye’yi tercih ettik"
“Select İngiltere’nin en önemli hazır giyim markalarından biri. 16-24 yaş kadın kategorisinde yüzde 7’lik bir pazar payını elimizde bulunduruyoruz. Avrupa’nın her yerinde yatırım yapma potansiyeline sahibiz ama biz Türkiye’yi tercih ettik. Çünkü ülkemize hem vefa borcumuz var hem de Türkiye’nin geleceğine güveniyoruz. Markafoni gibi Türkiye’den çıkmış büyük bir markanın yok olmasına göz yumamazdık.
Biz yıllar önce zordaki Select’i de alıp küllerinden yeniden doğmasını sağladık. Bugün 250 mağazayla İngiltere’nin en güçlü markalarından biri yaptık. Şimdi Markafoni ile çok daha büyük bir başarı öyküsünü ülkemizde yazmak için hazırlık yapıyoruz. Satın alma ve 3 yıl sürmesini öngördüğümüz yeni yatırımlar için toplam 15 milyon dolar bütçe ayırdık. Ayrıca diğer uyum çalışmaları için de 15 milyon dolarlık yatırım öngörüyoruz.
Biz orta vadede Markafoni’yi bugün 31 milyar lira olan e-ticaret pazarının zirvesine taşımayı amaçlıyoruz.”
Markafoni’nin doğru zamanda pazarda yerini aldığını ve iyi bir hikâyesinin olduğunu hatırlatan Cafer Mahiroğlu, bununla birlikte değişimlere ayak uyduramamasının markaya kan kaybettirdiğini vurguladı. İngiltere’de Select örneğinde olduğu gibi Markafoni’yi de kısa zamanda ayağa kaldıracaklarını anlatan Mahiroğlu dünya e-ticaret pazarı ile ilgili de değerlendirmelerde bulunarak, 2016’da küresel online ticaretin 1.6 trilyon dolarlık hacme ulaştığını bildirdi. Bu rakamın 2020’de 2.9 trilyon dolara ulaşmasının beklendiğinin altını çizen Mahiroğlu, şöyle devam etti:
“Dünya’da e-ticaretin toplam perakendedeki payı yüzde 8.5. Bu oranın 4-5 yıl içinde yüzde 15’lere çıkacağı tahmin ediliyor. 80 milyon nüfusu ve 46 milyon internet kullanıcısının bulunduğu Türkiye’de ise e-ticaretin 2016’da ulaştığı toplam hacim yaklaşık 31 milyar lira. Bu miktarın 17.5 milyar liralık bölümünü online ve çok kanallı perakende oluşturuyor. Sadece online perakendenin pazardan aldığı pay ise 11.3 milyar lira. E-ticaretin toplam perakende içindeki payı halen yüzde 3.5 düzeyinde. Dünyadaki e-ticaret pazarına, Türkiye’nin nüfusuna ve internet kullanıcısına baktığımızda ülkemizde online satışın potansiyelin çok altında olduğunu görebiliyoruz. Türkiye’de online ticaret dünya ortalaması olan yüzde 8.5’a çıktığında pazar büyüklüğü neredeyse üçe katlanacak ve yaklaşık 100 milyar liralık bir hacme ulaşacak..” (Fotoğraflı)