‘Annelik Her Zaman Toz Pembe Değil’ adlı kitabıyla tanıdığımız Elif Doğan ya da ‘Blogcu Anne’, ‘Meğer Ben Feministmişim’de feminizmle tanışma deneyimini kişisel bir yerden paylaşıyor. Kız kardeşlik dilini kurabildiği kalemiyle okurun da kendine dönüp “Evet, galiba ben de feministmişim” demesini bekliyor...
#Elif DoğanSon dönemin dizi oyunculuğunda yükselen isimlerinden biri de Gökçe Eyüboğlu. “Kendimi bildim bileli oyuncu olmak istiyordum” diyerek başladığı cümlesine ‘ama’ ekleyip devam ediyor: “Malum, çoğu arkadaşımın başına gelen gibi benim de önce altın bileziğimi koluma takmam ve oyunculuğu hobi olarak yapmam gerekiyordu.”
#Gökçe EyüboğluEn teknolojik anneleri buluşturan Dijital Topuklar Platformu bu yıl ikinci kez toplanıyor. 1 Kasım’da Uniq Hall İstanbul’da 600’den fazla teknolojik anne buluşacak. Blogcu anne Elif Doğan ve uykusuzannelercom’un kurucusu Perihan Gürer’in oluşturduğu platformun amacı, YouTube, Facebook, Instagram ve diğer tüm sosyal mecralarda kaliteli ve özgün içerik üreten ve bu içerikleri takip eden kadınları buluşturmak.
#Dijital AnneDünya dijitalleşiyor. İnsanlar geniş toplumsal hareketlerle bambaşka bir yöne doğru evriliyor. Ve bu yeni toplumsal hareketlilik bundan öncekilere (savaşlara, göçlere) benzemiyor. İnsanlığın daha önce yaşamadığı bir toplumsal dinamizmin içerisindeyiz. Hepimiz kafa kafaya vermiş, bu yeni dönemi anlamaya çalışıyoruz. Dijital Topuklar yeni dünyanın dijital dinamiklerini kadın ekseninde mercek altına alıyor. 1 Kasım'da gerçekleşecek zirve için Perihan Gürer ve Elif Doğan'la söyleştik...
#Dijital TopuklarArtık sosyal medya bir eğlence aracıdeğil, aynı zamanda bir meslek kollarını yaratmaya başladı. Kendimesleğini bırakıp bloggerlik yapanlar da var, markalarla sosyal medyaünlülerini buluşturan ajanslar da. Dijital Topuklar Zirvesi, sanaldünyanın öne çıkan isimlerini biraraya getirdi. Onlar anlattı, "Ben deyapabilirim, nereden başlayabilirim" diyenler dinledi. Elimizden düşmeyen akıllı telefonlar ve çağın yeni bağımlılığı sosyalmedya... Zaman zaman televizyonun da ötesine geçiyor, kendi ünlüleriniyaratıyor, bir meslek dalına dönüşüyor.Sanal dünyaya damga vuran kadınları buluşturan Dijital Topuklar Zirvesi büyük ilgi gördü.Konuşmaların dinleyenlerin aklında şu soru vardı: Ben de yapabilirmiyim? Modanın Google'ı olarak bilinen Vitringez.com'un kurucusu NataliYeşilbahar'a göre, internette herkes için fırsat var, deniz dahabitmedi."İşe başlamadan önce mutlaka araştırma yapın, ihtiyaç var mı buçok önemli. Araştırmamızı yaptıktan sonra bize para verecek firmalaragittik. Bu çok önemli. Diyelim ki işi kurdunuz kime fatura keseceksiniz.Gittik onlara anlattık, bütçeniz ne dedik. Bize bir rakam verdiler.Hayalimizdeki rakam değildi ama yine de yaptık. Sonra gittik biz bunuyaptık dedik bir yerden başladık."Elif Tanverdi ise müzik ve seyahat bloggeri. Artık kendi mesleği olan mimarlığı bırakıp tamamen bu işe yönelmiş."Blogger olayım diye yola çıkmadım. Sevdiğim şeyleripaylaşıyordum. Bir anda büyük ilgi gördü, takipçi sayısı arttı ve bubenim işim oldu."Peki markalar bu isimleri, hesapları nasıl seçiyor? İşte o noktada da dijital iletişim ajansları devreye giriyor."Planlı çalışıyor mu? Bu çok önemli. Çok reklam paylaştıklarızaman takipçi anlayıp kaçıyor. Titiz olmaları gerek. Girişmciliktarafında kadınları bekleyen çok fırsat var. İstediğiniz yerdenistediğiniz yoğunlukta çalışabiliyorsunuz."Gerçekten binlerce liralık paylaşımlar var mı?Sosyal medyadan elde edilen kazançlar çok konuşuluyor.Fatmagül Güzel şöyle diyor:"500 bi
#Sosyal Medya20 ülkede 74 mağazası olan bir marka Topshop. Uygun fiyata satıyor ve sokak modasına yön veriyorlar. Londra Oxford Street’teki mağazasında her hafta 350 bin kişi alışveriş yapıyor. En büyük mağazalarını bir ay önce Dubai’de açtılar. Türkiye’de 7 mağazaları var.