Dünyanın en büyük dijital pazarlama ve reklamcılık sektör derneği olan Interactive Advertising Bureau (IAB)’nin Avrupa bölgesel kuruluşu IAB Europe tarafından düzenlenen MIXX Awards Europe 2023'te en başarılı dijital reklamlar ödüllerini aldı.
#MIXX Awards EuropeTicaret Bakanlığı’nın, pazar yerlerinin ve e-ticaret sitelerinin e-ihracata hazırlanması, yurtdışı pazarlarda ve pazaryerlerinde Türk ürünlerinin ve markalarının çevrim içi sergilenmesi, tanıtılması, yurtdışı siparişlere ilişkin hızlı teslimat giderlerine katkı sağlanmasına yönelik destekleri belli oldu.
#Ticaret BakanlığıPandemi ve yangınların ardından Rusya ve Ukrayna arasında çıkan savaşın da etkilerini hisseden turizm sektöründe Turizm Bakanlığı, belediyeler ve odaların girişimleri ile yeni pazarlar ile bağlantılar kurulmaya başlandı. Ana pazarı İngiltere olan Marmaris için dijital reklamlar yayınlanmaya başlarken, Avrupa ülkelerinde de tanıtım hamleleri arttırıldı.
#TuristTürkiye’nin ve dünyanın gözde turizm kentlerinden olan Muğla’nın Marmaris ilçesinde oteller yeni sezon hazırlıklarını tamamlayarak misafirlerini ağırlamaya başlarken, çoğunluğu İngiltere, İsrail, Belçika ve İranlı olan turistler güneşi gördükçe kendilerini sahillere attı.
#MarmarisTürkiye’de 2015 yılında kurulduktan sonra kısa zamanda büyüyen ve bugün değeri 7.5 milyar doları aşan Getir, Almanya pazarında büyümeyi hedefliyor. Getir’in kurucu ortaklarından Tuncay Tütek, Berlin’de katıldığı tanıtım toplantısında, şirketin dünya ve Almanya çapındaki hedeflerini anlattı. Hürriyet’in sorularını yanıtlayan Tütek, “Almanya’da 3.5 milyona yakın Türk nüfusunun desteğini de arkamda görmek isteriz“ dedi.
#AlmanyaCOVID-19 salgını sürecinde belirsizlik hepimizi çok zorluyor ve yoruyor. Bilinmezliğe olan bu yolculuk, elbette pazarlama ve iletişim sektörünü de derinden etkiliyor. Birçok kurum 2019 yılının son çeyreğinde hazırladığı stratejik iletişim planını hızlıca revize etmek durumunda kaldı. 2020 yılı yaz ayları için planlanan kampanyalar, projeler rafa kalktı. Bunun yerine daha çok fayda odaklı iletişim faaliyetlerine ağırlık verildi.
#PazarlamaVolkswagen Ticari Araç’ın kullanıcılarının taleplerini daha iyi anlamak ve kişiye özel öneriler sunmak için geliştirdiği “Akıllı Ekranlar” projesi, dijital iletişim çalışmalarının ödüllendirildiği uluslararası In2Sabre Ödülleri’nde “En İyi Pazarlama Teknolojisi” kategorisinde birinci seçildi.
#Volkswagen Ticari Araç13. Kırmızı Ödülleri’nde bu yıl büyük ödül Kıpkırmızı’yı Audi için hazırladığı ‘Cehennem’ başlıklı reklamla Tribal Worldwide İstanbul kazandı. Kırmızı Bölge’nin Kıpkırmızı ödülü Antalya merkezli Graphx’e, Kırmızı Dijital’in Kıpkırmızı’sı ise Plasenta Conversation Agency’ye gitti.
#ÖdülSon 13 yıldır reklam dünyasına yön veren Kırmızı Ödülleri, bu yıl dijitalleşen dünyayı da eksenine kattı. Kırmızı Ödülleri’nde bu yıl geleneksel basın reklamlarının yanı sıra dijital reklamlar ve ajanslar da yarışa katılıyor. Kırmızı Ödülleri’nde ilk kez 46 farklı dijital alanda en iyiler belirlenecek.
#Kırmızı Reklam ÖdülleriGümrük ve Ticaret Bakanı Hayati Yazıcı, yılın ilk yarısında 2.2 milyar liraya ulaşan reklam sektörünün büyümesine çok önem verdiklerini ancak bu büyümenin hukuka ve etik ilkelere uygun olması gerektiğini söyledi. Yazıcı, 4077 sayılı kanunda reklamların yanıltıcı, içeriğini başkalaştırıcı sonuçları da ortadan kaldıracak şekilde yeniden hazırladıklarını vurguladı.
Google ve diğer arama motorları üzerinden yapılan sorgular, çevrimiçi ortamda en güvenli eylemlerden biri gibi görünse de, siber güvenlik uzmanları bazı aramaların ciddi tehditlerle sonuçlanabileceği konusunda uyarıyor. Peki, asla aranmaması gereken kelimeler ve ifadeler neler? Siber korsanlar bu konuda nasıl bir strateji izliyor? Kullanıcıları bekleyen tehlikeler neler? Prof. Dr. Ali Murat Kırık, hurriyet.com.tr’ye yanıtladı.
#Siber GüvenlikAB'nin şubat ayından itibaren yürürlüğe koyduğu yeni kurallar, kullanıcı güvenliğini artırma hedefiyle tüm çevrim içi platformlar için ağır yükümlülükler getirdi. İhlal durumunda yıllık cirolarının yüzde 6'sına kadar para cezasıyla karşılaşacak X, Google, Apple ve Microsoft gibi dijital devler, işleyişlerinde birçok değişikliğe gitmek zorunda kaldı.
#ABGalatasaray’ın ligde geçtiğimiz cumartesi günü 5-0 kazandığı Çaykur Rizespor maçında, aldığı farklı skordan çok yeni forma sponsoru konuşuldu. Sarı kırmızılı takımın formasında sırt sponsoru olarak yer alan ‘meritking.news’ ile ilgili çok önemli iddialar gündeme geldi. Bunların en dikkat çekeni, söz konusu sitenin ‘Meritking’ adlı yasadışı bir bahis şirketine ait olduğu idi.
#Yasa Dışı Bahisİngiltere anti-tekel kurumu, Google'ı çevrimiçi reklamcılıkta rekabete aykırı davranmakla suçladı. Google'ın reklam teknolojisinde hakim konumunu kötüye kullandığı ifade edilen suçlamada, Google'ın reklam borsasında manipülasyon yaptığı belirtildi. Suçlamaları reddeden Google, bu davanın reklam teknolojisi sektörüne yönelik hatalı yorumlara dayandığını söyledi.
#GoogleKafe, restoran, otogar, havalimanı ve AVM gibi yerlerdeki USB girişli telefon şarj istasyonları, kullanıcıların kolaylıkla cihazlarını şarj etmelerini sağlıyor. Ancak bu cihazlar beraberinde güvenlik endişelerini de getiriyor. Son zamanlarda siber korsanların halka açık şarj istasyonlarına yönelik saldırıları artış gösteriyor. Peki kullanıcıları hangi riskler bekliyor? Nasıl önlemler almak gerekiyor? Prof. Dr. Ali Murat Kırık, hurriyet.com.tr’ye anlattı.
#Siber GüvenlikDijital reklam ve pazarlama sektörünün önde gelen endüstri birliği olan IAB Europe, Avrupa'daki dijital reklamcılık pazarının %11,1'lik güçlü bir büyüme göstererek 96,9 milyar Avro ile tüm zamanların en yüksek pazar değerine ulaştığını ortaya koyan 2023 AdEx Benchmark Raporu'nu yayınladı.
#Dijital ReklamÜrün Güvenliği Konferans’ında konuşan Ticaret Bakanı Bolat, “Ürün güvenliği tüketiciler için, sağlığın ve güvenliğin korunması ile zarar görme riskinin azaltılmasını sağlamaktadır. Genel olarak ürün güvenliği, toplumun sağlık ve güvenlik standartlarını yükselterek toplumsal refahı artırır” dedi.
#Ömer Bolat