Güncelleme Tarihi:
E-ihracat konsorsiyumları, perakende e-ticaret siteleri ve pazaryerlerine yıllık 45 milyon liraya kadar desteklenecek. E-İhracat Platformuna yönelik faaliyetlere ilişkin giderler, Destekleme ve Fiyat İstikrar Fonundan (DFİF) karşılanacak. Buna göre, yurtdışında e-ticarete ilişkin pazara giriş stratejileri ile eylem planlarının oluşturulabilmesi amacıyla satın aldıkları sektör, ülke ve e-ihracat odaklı rapor giderlerinin yüzde 50’si ve yıllık 1.5 milyon TL’ye kadar desteklenecek.
DİJİTAL REKLAMLAR
Yurtdışı pazar yerleri üzerinden gerçekleştirilen dijital reklam üzerinden dönen toplam satışların yüzde 20’sini aşmayan dijital pazaryeri tanıtım giderlerinin yarısı, 3 yıl süresince desteklenecek. Bu destek şirketlerin kademelerine göre yıllık 7.5 milyon lirayla 25 milyon lira aralığında verilecek. Diğer pazarlama faaliyetlerinin de yarısı ve her ülke için 3 yıl süreyle desteklenecek. Bu destek yine şirketlerin kademelerine göre 4 milyon ila 30 milyon lira aralığında verilecek. Şirketlerin e-ticarette hızlı teslimat sağlamak ve iade süreçlerini yönetmek amacıyla kiraladıkları yurtdışı depoların kira giderleri, yıllık 5 milyon liraya kadar desteklenecek. Hedef ülkelerde çevrim içi mağaza açılması için yaptıkları yıllık giderlerin yarısı 3 yıl süreyle 3 milyon liraya kadar fondan karşılanacak.