Dünyanın önde gelen atıştırmalık markalarından Kinder’in çikolatalarında çıkan bakteri krizi devam ediyor. Avrupa’da birçok ülkede ortaya çıkan bakteri krizi nedeniyle Türkiye de harekete geçti. Türkiye Kinder marka ürünlerin ithalatında Salmonella analizi yapılmasını zorunlu tuttu.
#Kinder2018 yılında TÜRKAL Grup tarafından satın alındıktan sonra hızlı yükselişiyle sektörde dikkatleri üzerinde toplayan ‘Türkiye’nin Zeytinyağı Elçisi’ Verde, 2020 yılında yine ihracat şampiyonu oldu. Açık farkla zirvede yerini alan marka, başarılarına yenilerini ekliyor.
#İzmirSon dönemin en öne çıkan trendi: Konsept mağazaları farklı etkinliklerle çekim alanı haline getirmek. Kenara iki-üç sandalye iliştirip kafe haline getirmekten bahsetmiyoruz. Bu uğurda pek çok dev marka butiğini sanat galerisine, kaykay pistine, hatta gece kulübüne dönüştürüyor. Zincirin son halkası, adidas’ın yenilenen Teşvikiye mağazası. Peki içeride neler var?
#NişantaşıPerakende sektöründe son 1.5 yılda Türkiye’den çıkan markalar kervanına İngiliz Debenhams da eklendi. C&A, River Island, Top Shop, Douglas ve La Senza’nın ardından Debenhams mağazalarını yıl sonuna kadar kapatma kararı aldı. Sektör temsilcileri ise yabancıların hız ve operasyonel alanda rekabette zorlandığını dile getirirken, yerli markalar ise yerli üretim avantajıyla üst üste yeni mağazalar açıyor.
#Yabancı MarkalarSaim Aygün 37 yıl önce okumak için Berlin’e geldi. Önce dayısının lokantasında çalıştı, sonra kardeşleriyle birlikte ‘Hasır’ adıyla kendi restoranını açtı. “Hayatta ne yapacaksan, en iyisini yapacaksın” ilkesiyle ticarete başladıklarını belirten Saim Aygün, Hasır’ların sayısının 18’e, kendilerine ait Titanic otellerinin sayısının da 13’e ulaştığını anlattı.
#Saim AygünGeçtiğimiz son 4 yıl içinde mobilin müşteri ilişkilerinde, online satışlarda ve internet kullanımında özel bir kanal haline geldiğini söylesek yanılmamış oluruz. Bugün Avrupa ve Amerika’da mobilin çevrimiçi ve geleneksel ticaretin bir olmazsa olmazı olduğunu kavrayan birçok dev marka mobil kanalı fiziki mağazalarında ve çevrimiçi kanallarda etkili kullanım yollarına giderek mobil ticareti genel ticaretin merkezine oturttu. Bu nedenle mobil ticarette kazandıran noktaları, dev perakendecilerin başarı reçetelerini sizler için bir araya getirdik.
#İnternetBaşkent’te temeli 1981’de atılan Ankara Sanayi Odası Sincan 1. Organize Sanayi Bölgesi’nin (OSB) bugün 30 bin kişiyi istihdam ettiğini ve ülke ekonomisine yıllık 6 milyar dolar katkı sağlar hale geldiğini belirten Başkan Ahmet Kaya, “Hedefimiz, ihracatımızı 3’e katlamaktır” dedi. Kaya, Sİncan 1. OSB’nin 33 yılını anlattı:
Facebook’un ‘The Social Network’ (Sosyal Ağ) kitabı/filmi varsa artık Twitter’ın da ‘Hatching Twitter’ı var. New York Times yazarı Nick Bolton’un kalemindençıkan kitap, ‘Dev marka nasıl doğdu?’dan daha fazlası. Hazırsanız kuş cıvıltıları eşliğinde, ihaneti ihtirası bol, yeni bir pembe dizi başlıyor.
Barkod uygulamaları, bavullara takılmaya başlanan RFID olarak adlandırılan özel antenlere rağmen havayolu şirketleri her yıl 32 milyon bagaj kaybediyor. Yani her bin bavuldan 14’ü sahibine ulaşmıyor. Yolcu en büyük tepkiyi bagaj kayıplarına gösteriyor. Birçok olay mahkemeye gidiyor. Yüksek tazminatlar talep ediliyor. Davaların çoğu havayolu şirketinin uluslararası anlaşmalarla belirlenen rakamlar yani kilogram başına 20 dolar veya 20 Euro maddi tazminat ödemesiyle sonuçlanıyor. Manevi tazminattaysa çok fazla uçuk rakamlara rastlanmıyor.