Güncelleme Tarihi:
1. Mobil ticaret uygulamaları
Mobil cihazların hayatlarımıza girdiği günden bugüne, etkisini ve güncelliğini hiç yitirmeden arttıran ve markaların en çok verim aldıkları bileşen hiç kuşkusuz native mobil ticaret uygulamaları. Native uygulamaların markalar tarafında seçilmesinde en önemli neden müşterilere sağladığı kolay ve oldukça başarılı kullanıcı deneyimleri. Native bir uygulamayla kullanıcılar kolay bir şekilde almak istedikleri ürünleri ararken yine en kolay şekilde ürün ve fiyat karşılaştırması yapabiliyor ve siparişini verdikleri ürünlerin kargo takiplerini tek bir dokunuşla gerçekleştirebiliyor.
Mobil sitelerden çok daha karmaşık bir yapı üzerine kurulan mobil uygulamalar, kullanıcı sadakati, yarattığı müşterilere birebir dokunma fırsatı ve kolay ödeme yöntemleriyle göz dolduruyor.
Mobil uygulamalar kullanıcılara kaliteli bir kullanıcı deneyimi yaşatmasının yanı sıra , her geçen gün önemi artarak devam eden mobil ticarette her türden tüketici ve kullanıcıya ulaşmak açısından vazgeçilmez bir araç.
2. Mobil destekli mağazalar
E-ticaretin sahneye çıkması ve zamanla mobil cihazların da e-ticarette önemli bir yer almasıyla büyük bir dönüşüme giren perakendecilik bugün başkalaşımını fiziki mağazalarını internete bağlı, ve müşterilerin mobil cihazlarını kullanabilecekleri bir platforma çevirerek yaşıyor. Fiziki mağazalarda alışveriş amaçlı mobil kullanımı arttıkça ortaya çıkan firmaları satış kanalları arasında çizdikleri kalın çizgileri silmeye zorluyor. Mobil, satış kanalları arasındaki sınırları kaldırırken, perakendecilere bambaşka fırsatlar sunuyor. Bu fırsatları lehinize çevirmedeki en önemli aracınız hiç kuskunuz mobil uygulamalar. QR kod okuyucu, sosyal medya, dijital sadakat kuponları ve geolokalizasyon gibi tüm önemli özellikleri bünyesinde barındıran mobil ticaret uygulaması satışlarınızı mağazalarınızda arttıracak tüm fırsatları sizlere sunuyor.
Bir başka deyişle, bugün mağazanızdaki başarının sırrı mobili stratejinizin neresine konumlandırdığınızda gizli. Unutmayın müşterileriniz artık sizi mobil cihazlarıyla arıyor!
3. Mobilden Mağazaya
Mobilin ticaret literatürüne kazandırdığı bir diğer konsept “mobilden mağazaya”konsepti. Daha önce bahsettiğimiz gibi bugün tüketiciler fiziki mağazalardan alışveriş yapmadan önce gidecekleri mağazaların adres bilgilerini almak ya da almak istedikleri ürünlerin mağaza stoklarında olup olmadığını kontrol etmek amacıyla mutlaka mobil cihazlarına başvuruyor. Bu nedenle müşterilerin alışveriş parkurlarını optimize etmek için mobilin kullanımını en işlevsel hale getirmek perakendecilerin üzerine kafa yorması gerektiği bir konu. Müşterilerin bu parkurda iyi idare edilmesi ve yönlendirilmesi, kasa önündeki bekleme sürecinin kısaltılması için ödemelerin kolaylıkla mobil cihazlar üzerinden yapabilmesi hayati bir önem taşıyor.
4. Anlık iletişim
Mobil cihazların mobil satış kanalı haline gelmesiyle müşteri ilişkilerinin yönetilmesi açısından çok yeni fırsatlar doğurdu. Bugün mobil cihazlar sayesinde müşterilerinize istediğiniz zaman ve mekanda ulaşabilir anlık bildirimlerle satış oranlarınızı artırırken müşterilerinizin markanıza olan bağlılığını en yüksek seviyeye çıkarabilirsiniz.
Mobil uygulamalarla hayatımıza giren anlık bildirimler müşteri kitlenize göre pazarlama faaliyetlerinizi geliştirmede işinize yararken, müşteri segmentlerinize göre belirlediğiniz anlık bildirimlerle kampanyalarınızdaki dönüşüm oranlarını arttırırken, müşterilerinizin ihtiyaçlarına göre gönderdiğiniz bildirimler uzun dönemde marka değeri yaratmada özellikle işinize çok yarayacaktır.
İnternet alışverişinin mobil lehine dönmesi ve mobilin 7’den 70'e herkes tarafından kullanılması hiç kuşku duymadan mobil teknolojiyi destekleyen bir iş modeli çizmeniz gerekliliğinin en önemli göstergesi. Mobil ticaretin online ve fiziki kanallarda ahengi sağlayacağı bu model satış yaptığınız kanallar üzerinden dönüşüm oranını arttırırken, size sağladığı müşteri sadakatiyle markanızın uzun dönemde büyük başarılar kazanmasına sağlar. Mobil ticaretin ve özellikle mobil ticaret uygulamalarının perakendecilere ödeme, pazarlama ve müşteri hizmetleri gibi alanlarda sağladığı olanaklar işletmelerin kar oranlarını ve müşteri memnuniyetini arttıran cinsten. Özetlemek gerekirse etkili stratejinin en önemli anahtarı satış kanallarının mobil sayesinde uyumlu bir şekilde kullanılması ve etkili bir mobil varlığı.