Marmara Bölgesi’ni çepeçevre kuşatan ve Ege Bölgesi’yle birleştiren “1915 Çanakkale Köprüsü, Malkara- Çanakkale Otoyolu” projesi, hem Çanakkale'de hem çevre illerde Türkiye sanayisine, turizmine, ticaret hacmine ve ulaşım altyapısına katkı sağlayacak. İstanbul’un, Avrupa ve Anadolu arasında üstlendiği ağır transit trafik yükünün hafiflemesi hedeflenirken köprüyle beraber İstanbul merkezli trafik yükünün de Marmara Denizi’nin batı kıyısından güney yönüne doğru dengeleneceği öngörülüyor. Bu da bölgeden 1915 Çanakkale Köprüsü'yle turizmden lojistiğe, gayrimenkulden ihracata kadar birçok açıdan Türkiye'nin ekonomisi katkı sağlanacağı anlamına geliyor.
#1915 Çanakkale KöprüsüHelal jelatin ve kolajen üretimi için Balıkesir Gönen’de bir tesis kuran Uyguner Deri ile Jelyap, pandeminin etkileriyle daha da önem kazanan yerli ilaç üretimine ilaç kapsülleriyle katkı sağlayacak. Kapsüller için sığır derisinden elde edilen jelatin kullanılırken, biyomedikal kolajen de üretilecek. Bugüne kadar ithal edilen ürünleri ihraç edeceklerini belirten ortaklar, “Gönen’den Avrupa’ya, Amerika’ya ve Çin’e jelatin ve kolajen yollayacağız” dedi.
#GazetehaberleriTürkiye Deri Sanayicileri Derneği (TDSD) Yönetim Kurulu Başkanı Burak Uyguner, "Her yıl deri sektörü 6-6,5 milyon adet büyükbaş hayvan ham derisine ve 50 milyon adet küçükbaş hayvan ham derisine ihtiyaç duyuyor." dedi.
#Türkiye Deri Sanayicileri DerneğiSanayi ve üniversite arasında imzalanan protokol ile başlatılan tekstil ve deri mühendisliğini tercih eden öğrencilere yönelik burs ve istihdam projesiyle, 2018’de yüzde 42’si dolan tekstil mühendisliği kontenjanları, 2019 yılı tercih dönemi sonunda yüzde 92 doluluk oranıyla rekora ulaştı.
#Bursİstanbul Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği (İDMİB) Başkanı Mustafa Şenocak, bu yıl deri ihtiyacının yaklaşık yüzde 20’sinin Kurban Bayramı’nda karşılanmasını beklediklerini belirterek, bunun da deri sektörüne 200 milyon TL’nin üzerinde bir ekonomik katkı sağlayacağını bildirdi.
#Kurban BayramıTBMM Başkanı ve AK Parti İstanbul büyükşehir belediye başkan adayı Binali Yıldırım, “Bu şehir bizi küçük ortaokul öğrencisi Binali’den bugünün Binali Yıldırım’ı yaptı. Benim İstanbul’a minnet borcum var. Bundan sonraki yaşamımda da beni ben yapan bu şehre daha fazla hizmet etmek istiyorum” dedi.
#GazetehaberleriRusya’daki ekonomik kriz ve Türkiye ile bu ülke arasındaki siyasi gerilim nedeniyle zorlanan ‘deri ve deri mamülleri’ ihracatçıları, yeni pazar bulmada başarılı oldu. İlk üç ayda, önceden ihracat yapılmayan Avrupa, Afrika ve AB ülkelerine ihracat patladı. Çin ve Hong Kong ise mercek altında.
#Deri- Rusya ile ihracatta yaşanan sorunların ardından deri üreticisi firmalar, krizi fırsata çevirmek için yeni pazarlara yelken açacak - Bursa Deri İhtisas Organize Sanayi Bölgesi Müteşebbis Heyet Başkanı Aygüler: - "Rusya ile yaşananlar bizi derinden etkiledi. Bu durum bizi umutsuzluğa sevk etmiş değil. Belki bu kriz bize başka kapıları başka fırsatları doğuracaktır"- Türkiye Deri Sanayicileri Derneği Başkanı Matraş: - "Deri ve deri ürünleri ihracatı, 2015'i, bir önceki yıla oranla yüzde 18,6 kayıpla kapattı"
RUSYA’ya ihracat yapan deri üreticilerinin son dönemlerde yaşadığı krizden çıkış formülü İtalya, Çin ve Amerika olacak. Hürriyet gazetesinin “Zeytinburnu ‘Deri’n Yaralı” haberiyle gündeme getirdiği İstanbul Zeytinburnu’ndaki kapanan deri konfeksiyonlarının biran önce yeni pazarlara yönelmesi gerektiğinin altını çizen Türkiye Deri Sanayicileri Derneği ve Deri Tanıtım Grubu Başkanı Erdal Matraş, “Sektörün büyümesi için rotayı değiştirip yeni pazarlara odaklanmalı” dedi.
#RusyaTürkiye Deri Sanayicileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Erdal Matraş, kurbanlıklardan elde edilen ham deriye her zamankinden daha fazla ihtiyaçları olduğunu belirterek, derilerin israf edilmeden sektöre kazandırılması çağrısında bulundu.
#Türkiye Deri Sanayicileri Derneği- Rusya'ya ihracatının son 10 ayda yüzde 12 düşmesinin ardından gözünü alternatif pazarlara çeviren Türk deri sektörü, dış satımını yüzde 20 artırdığı İtalya'da, 2015 yılını Türk deri yılı ilan etti - Türkiye Deri Sanayicileri Derneği Başkanı Matraş: - "Reklam ve pazarlama çalışmalarımız devam ediyor. Önümüzdeki yılın yaklaşık 6 ayında İtalya'da ses getirecek etkinlikler yapıyoruz"