Güncelleme Tarihi:
AMASYA (AA) - MÜMİN ALTAŞ - Rusya'ya ihracatının son 10 ayda yüzde 12 düşmesinin ardından gözünü alternatif pazarlara çeviren Türk deri sektörü, ihracatını yüzde 20 artırdığı İtalya'da, 2015 yılını Türk deri yılı ilan etti.
Türkiye Deri Sanayicileri Derneği (TDSD) Başkanı Erdal Matraş, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Rusya'nın Türk deri sektörü için önemli bir ülke olduğunu belirtti.
1986 yılında Rusya'nın kabuğunu kırmasının ardından Türkiye'nin deri sektöründeki kabiliyeti ve tecrübesinin, bu ticareti sürekli artırdığını ifade eden Matraş, bu ülkeye yapılan deri ürünü ihracatının yüzde 50-60'a ulaştığı günleri yaşadıklarını söyledi.
Son zamanlarda yaşanan düşüşe rağmen yine de yüzde 25 ile deri ihracatında Rusya'nın birinci konumda olduğunu anlatan Matraş, şunları kaydetti:
"Son 10 ayda yaşanan yüzde 12'lik düşüşe rağmen yine de Rusya ihracatta birinci sırada. Rusya'daki kriz deri sektörünü ciddi şekilde etkiliyor. Deri sektörünün dört dalına baktığımız zaman en fazla konfeksiyon üzerinde etkili. Durum ortada. Rublenin yüzde 80-90 arasında değer kaybetmesi, oradaki satışların ruble üzerinden olması dericilerin ve bütün sektörlerin dolar bazında sermayelerinin yüzde 85 erimesi anlamına geliyor. Putin'in bu durumun 2 yıl devam edeceğini açıklaması durumu daha da vahim hale getiriyor. Oradaki herkese Allah sabır versin. Devletimiz oradaki yatırımcısına sahip çıkarsa mükemmel olur. Biz böyle bir talepte bulunacağız. 2 yıllık süreçte ihracatta düşüş mutlaka olacaktır. Biz zaten son 10 ayda yüzde 12 düşüş yaşamışız. Bunun altına daha fazla ineceğimizi zannetmiyorum."
- Alternatif pazar arayışının meyvesini yiyecekler
Matraş, son yıllarda Rusya ve Ukrayna pazarlarında yaşanan düşüşün ardından, tek bir pazara bağlı kalmanın sıkıntısını yaşadıklarını dile getirdi.
Buna bağlı olarak alternatif pazar arayışlarında bulunduklarını ifade eden Matraş, "Buna devam ediyoruz. İtalya bizim hedef ülkelerimizden bir tanesi. Orada reklam ve pazarlama çalışmalarımız devam ediyor. Önümüzdeki yılın yaklaşık 6 ayında İtalya'da ses getirecek etkinlikler yapıyoruz. Ocak ayında önemli bir fuara katılacağız İtalya'da. Türkiye'deki ortağımız Vogue dergisi ve İtalya'daki Rinascente mağazalar zinciriyle önemli mecralarda kampanyalar yapıyoruz. Expo Milano'yu ayrıca önemsiyoruz. Yüzlerce ülkeden ticaret için insanlar Milano'da olacak. Bu faaliyetlere başlayalı beri İtalya'ya olan ihracatımız yüzde 20'ye yakın arttı. 2015 İtalya'da Türk deri yılı olacak."
Matraş, bir pazara bağlı kalmayarak Rusya'da yaşanan biraz da olsun fırsata çevirdiklerini, İtalya'nın yanı sıra ABD, Japonya ve Kore de yeni pazar arayışlarının devam ettiğini vurguladı.