Güncelleme Tarihi:
HEDEFTE 4 ÜLKE VAR
Konuyla ilgili uzun yıllardır çalıştıklarını ve deri ihracatçılarının tek bir pazar yerine farklı ülkelere de ürün satması gerektiğinin altını çizen Erdal Matraş, şöyle konuştu: “Sadece Rusya pazarına ürün satarak deri sektörünü büyütemeyeceğimizi çok önce gördük. Yaklaşık 10 yıldır dünyada ‘Türk derisi’ algısı yaratmak için mücadele veriyoruz. 4 ülkeyi hedefe aldık. Bu ülkeler Çin, Amerika, İtalya ve Rusya oldu. Ancak Rusya’da ekonomik kriz ile başlayan süreç bugün sektörde bazı firmaları zora soktu. Deri Tanıtım Grubu olarak yıllardır bu sorun ile karşı karşıya kalmamak için dünyanın farklı ülkelerinde tanıtım çalışmaları yaptık.”
DAHA GÜÇLÜ DÖNECEĞİZ
Sektör olarak umutsuz olmadıklarını dile getiren Türkiye Ayakkabı Sektörü Araştırma Geliştirme ve Eğitim Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı ve Deri Tanıtım Grubu Üyesi İslam Şeker, şöyle konuştu: “Bizim asıl hedefimiz pazar sorunu yaşayan deri ihracatçıları. ‘Türk derisi’ algısını bugün dünyanın birçok ülkesine yaymamız gerekiyor. Avrupa, Amerika ve Asya pazarı önemli hatta Afrika pazarı var. Yaşananları fırsata çevirebiliriz. Rusya pazarına daha güçlü bir şekilde geri döneceğimize inanıyorum.”