‘Hakiki Türk Derisi’ özel etiketi geliyor

TÜRKİYE deri Sanayicileri Derneği ile Deri Tanıtım Grubu’nun (DTG) Başkanı Erdal Matraş, DTG kartını çıkarıp, üstündeki logoyu işaret etti:

Haberin Devamı

- Deri Tanıtım Grubu’nu (DTG) kurduktan sonra bu logoyu ünlü grafik tasarımcı İvan Chermayeff’e yaptırmıştık. Logomuzun, Türk deri ürünlerinin iddiasını yansıtmasını istemiştik.
Şimdi bu logonun ortaya koyduğu iddianın iç pazar açısından da önemli bir işlev üstlenmesinin zamanının geldiğini belirtti:
- Önümüzdeki mart ayından itibaren “Hakiki Türk Derisi” etiketi uygulaması başlatıyoruz. Bu etiket, başta sağlık olmak üzere her açıdan o ürüne güveni sağlayacak.
Geçen kasım ayının sonlarından itibaren Çin’den ithal kanserojen ayakkabıların Türkiye’nin gündemine oturduğunu anımsattı:
- O ayakkabılar, başta ithal olmak üzere deri ürünlerine karşı bir tedirginlik yarattı.
Etiketle tedirginliği giderebileceklerini savundu:
- DTG’den etiket talebinde bulunan şirketlerin hem ürünlerini, hem de çalışma koşullarını inceleyeceğiz. İnceleme sonrasında etikete hak kazanıyorsa şirketin önüne sözleşmeyi koyacağız.
Sözleşmede bağlayıcı koşullar olacağını kaydetti:
- DTG’ye bağlı 80 kişilik bir ekip, etiket kullanımına izin verdiğimiz şirketlerin ürünlerini piyasadan alıp inceleyecek. En küçük bir şüphe durumunda şirket etiketi kullanmaktan men edilecek. Ayrıca, 250 bin dolar ceza kesilecek.
Etiket konusunu 2007’den beri sektörde konuştuklarına değindi:
- O dönemde öncelikler başkaydı. Şimdi artık etiketi kullanmanın zamanı geldi.
Aslında etiketi daha kısa sürede de devreye almalarının mümkün olduğuna vurgu yaptı:
- Panik havasının iyice dağılmasını, tüketicinin sakinleşmesini beklemek daha iyi olacak diye düşündük.
Etiket verilecek ürünlerin İTKİB’in Ekoteks Laboratuvaları’nda inceleneceğini aktardı:
- Ayakkabıdan konfeksiyona, aksesuarlara kadar en az yüzde 50’si deri olan ürünlerde bu etiketler yer alabilecek.
İşlevi Türk deri ürünlerini yurtdışında tanıtmak olan DTG’nin “Hakiki” etiketi, iç pazarda oluşan tedirginliği ortadan kaldırmaya yeter mi?

Haberin Devamı


İtalyanlar, ‘Türk Derisinin Hikâyesi’ için kuyruğa girdi

DERGİ Tanıtım Grubu (DTG), hedef pazar olarak belirlediği İtalya’nın Floransa kentinde Pitti Fuarı’yla eş zamanlı olarak Palazzo Capponi’de “Modanın Evrimi, Türk Derisinin Hikâyesi” sergisi açtı. İtalyan Vougue dergisinin işbirliğiyle gerçekleşen sergide Hakan Yıldırım, Bora Aksu, Zeynep Tosun, Gül Ağış, Aslı Filinta, Tuba Ergin, Ece Gözen ve Emre Erdemoğlu’nun tasarımları yer aldı.
Uçuşlardaki aksama nedeniyle serginin açılışına gecikmeli giden Ekonomi Bakanlığı İhracat Genel Müdürü Veysel Parlak, Palazzo Capponi’ye girişte gördüklerini DTG Başkanı Erdal Matraş’a şöyle anlattı:
- Palazzo Capponi’ye geldiğimde saat 21.00’di. Kapılar kapanmıştı. Dışarıda bekleyenleri ancak çıkanların yerine sayıyla alıyorlardı. Floransa’da Türk deri ürünleriyle ilgili bir serginin böylesine ilgi görmesi beni mutlu etti.
Matraş, açılışa İtalya’nın ünlü markalarının patron ve tasarımcılarının aralarında bulunduğu 2 bin dolayında kişinin katıldığını vurguladı.

Haberin Devamı


İthalat inişe geçti

DTG Başkaı Erdal Matraş, Türkiye’nin deri ve deri ürünleri ihracatının 2013’e göre yüzde 6 gerileyerek 2014’te 1.8 milyar dolar gerçekleştiğini belirtti:
- Deri ve deri ürünleri ithalatı da 2013’te 2.4 milyar dolardı. Ali Murad Kızıltaş, Lemi Tolunay ve Mehmet Büyükekşi ile birlikte 2007’den beri başta Çin olmak üzere Uzakdoğu’dan ithalata ek vergi konulması için çaba harcıyoruz. Nihayet Ağustos 2014’te karar çıktı. Eylül 2014’ten itibaren de yüzde 30-50 düzeyinde ek vergi devreye girdi. 2014 ithalatı bu kararın da etkisiyle 2.1 milyar dolara indi. Ek vergi asıl etkisini 2015’ten itibaren gösterecek.

Yazarın Tüm Yazıları